TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Savarankišką gyvenimą pradeda amatu

2015 08 28 6:00
„Sodžiaus meistrai“ viena iš pirmųjų profesinių mokyklų Lietuvoje pradėjo taikyti pameistrystės mokymo metodiką. LŽ archyvo nuotrauka

Dvi savaites jie mokosi amato teorijos, po to dvi – praktikos įmonėje. Šią pameistrystės mokymo metodiką prieš 13 metų pradėjusios taikyti privačios profesinės mokyklos „Sodžiaus meistrai“ istorija rodo, kad amatas – geras būdas jaunimui atsistoti ant kojų, įsitvirtinti visuomenėje.

Šv. Jono kongregacijos Vilniaus vienuolyno iniciatyva Trakų rajono Rūdiškių miestelyje įkurta amatų mokykla „Sodžiaus meistrai“ padeda jaunuoliams pažinti save. Visapusiškai ugdyti jaunus žmones pasirengusi mokykla siūlo jiems savitą kelią.

Pradžioje buvo egzotika

Mokyklos vadovė Dalia Beigienė prisimena, jog 2002 metais svarstant, kokia metodika remtis, kaip mokyti vieno ar kito amato, svarbiausia siekta atsakyti į klausimą, kaip parengti kvalifikuotą profesinės mokyklos absolventą, kad jis rastų darbą.

„Susidomėjome vieno didžiausių profesinių mokyklų tinklo Prancūzijoje „Les Compagnons du Devoir et de Tour de France“ mokymo metodika. Ši UNESCO pripažinta pameistrystės ir žinių „skolinimo“ koncepcija yra labai sena. Mokytojai „skolina“ žinias mokiniams, kurias jie privalo perduoti jaunesnei kartai, t. y. grąžinti „skolą“, bet jau kitiems“, – pasakojimą pradėjo D. Beigienė.

Nors Prancūzijos mokykla nesutiko Lietuvoje atidaryti savo filialų, bet sutiko atsiųsti specialistų. Todėl pradedant kiekvienos specialybės mokymą dalyvavo prancūzų atstovai. „Rėmėmės jų sukurtomis programomis, adaptavome jas Lietuvai. Su šiais specialistais ir dabar palaikome ryšius – stebime ir stengiamės palaikyti programų turinį, europines tendencijas“, – sakė D. Beigienė.

Dalia Beigienė./ Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Aliuzija į tarpukarį

Pasak mokyklos direktorės, ši privati mokykla į ugdymą ir jaunimo ateitį žvelgia visapusiškai, bet mokymo pagrindas yra amatai. Kai mokykla tik rengėsi atverti duris, pameistrystės metodika buvo pamiršta, nors tarpukario Lietuvoje ji buvo labai populiari. „Tas mokymasis prie meistro trukdavo ilgai. Dabar jis yra formalizuotas ir vadinamas profesiniu pirminiu mokymu pagal pameistrystės metodiką, – aiškino D. Beigienė. – Pradžioje šią metodiką vadino nesąmone, stebėjosi, jog į įmonę atvedę šešiolikmetį prašome mokėti jam bent minimalų darbo užmokestį tam, kad jis būtų motyvuotas. Dabar situacija visiškai pasikeitusi, darbdaviai jau supranta, kad jie turi investuoti į jaunąją kartą, jeigu nori, jog mokyklos parengtų įmonėms specialistų. O profesinės mokyklos be įmonių – neįmanoma misija.“

Šiuo metu mokykloje moksleiviai gali rinktis vieną iš penkių specialybių: dailidės, stogdengio, konditerio, virėjo arba apželdintojo (aplinkotvarkos darbuotojo). Paklausta, kokia profesija populiariausia, D. Beigienė sakė, kad vieną išskirti sunku, juk tai ir mados reikalas. Jei per televiziją parodo laidų apie meistrystę, daug kas susidomi dailidės amatu. Jeigu vyksta daugiau kulinarinių šou, renkasi konditerio specialybę.

„Beje, žmonėms pajutus, kad artėja sunkmetis, krizė, buvo populiari būtent maisto ruošimo specialybė. matyt, tai asocijavosi su sotumu, šiluma, jaukumu. 2008 metais visi norėjo būti virėjais, nors anksčiau to nėra buvę. tais metais turėjome net dvi virėjų grupes. Tiesa, turėjome juos orientuoti į virėjus-konditerius. Visada atsižvelgiame į darbo rinką, nes nenorime rengti būsimų bedarbių. Vienais metais gali būti populiari, pavyzdžiui, juvelyro, specialybė. Tačiau, svarbiausia, atsižvelgiame, kur mūsų parengti juvelyrai dirbs, ar išgyvens iš savo profesijos“, – pabrėžė „Sodžiaus meistrų“ vadovė.

Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Fone – dvasinės vertybės

Beje, mokyklą baigusių auklėtinių veikla ir karjeros posūkiais nuolat domimasi. Pasak direktorės, mokyklos auklėtiniai darbų pagal savo specialybę randa ir užsienyje. Yra įkūrusiųjų savo individualias įmones Prancūzijoje. „Jau apie 100 mokyklos mokinių ir 85–90 proc. ją baigusiųjų dirba savo pasirinktoje srityje. Su daugeliu bendraujame iki šiol“, – pasakojo D. Beigienė.

Mokykloje daug dėmesio skiriama dvasiniam tobulėjimui, stengiamasi įdiegti pagarbą darbui. „Dvasininkų misija mokykloje – padėti mokiniams prisiliesti prie krikščioniškų vertybių, atgauti dvasios pusiausvyrą, – įsitikinusi pašnekovė. – Galvojame apie jaunuolių ateitį – jiems tikrai gali to prireikti, kai išeis iš mokyklos. Mokiniai užmezga draugystę su vienuoliais žaisdami tenisą, futbolą. Vyksta ir pastoracinė veikla, tačiau to neakcentuojame, tai tėra ugdymo fonas.“

Išmoko kalbą

Buvęs amatų mokyklos mokytojas Mathieu Mifsudas, atvykęs iš Prancūzijos, Vilniuje jau atidarė savo kepyklą ir nuo rudens „Sodžiaus meistrų“ mokinius rengiasi priimti į praktiką. „Kai atvykau į Lietuvą, buvo įdomu, bet sunku, mat tuomet nekalbėjau nei angliškai, nei lietuviškai. Tačiau viską, ką moku, galėjau parodyti, – prisiminė jau aštuonerius metus mūsų šalyje gyvenantis prancūzas. – Tai, ką darau, man labai įdomu, tai ir bandau perteikti mokiniams. Svarbiausias mano pamokų akcentas – reikia mėgti tai, ką darome.“

Sostinėje gyvenančio M. Mifsudo kepyklėlė veikia tris mėnesius. Jis pasakojo, kad vykti į Lietuvą jam pasiūlė Prancūzijos profesinės mokyklos, su kuria bendradarbiauja „Sodžiaus meistrai“, pedagogai. „Pamaniau, kad tai gali būti įdomi patirtis. Tačiau prisimenu, kad pirmas kilęs klausimas buvo, kur yra ta Lietuva“, – juokėsi kepėjas.

Buvęs „Sodžiaus meistrų“ profesinės mokyklos mokinys Borisas Michailovas – dailidė – taip pat šiuo metu dirba ir gyvena Vilniuje. Jis pasakojo nenorėjęs sėdėti biure prie stalo, siekęs išmokti ką nors meistrauti. „Mane traukė medis, tad pasirinkau dailidės amatą. Drauge su manimi mokytis ėjo mano pažįstami iš Šv. Jono vaikų sodybų“, – sakė jaunas vyras.

Prieš septynerius metus mokyklą baigęs ir beveik visą laiką dirbęs pagal savo specialybę dailidė maloniai prisiminė mokymosi procesą. „Mokykloje vyravo visai kitoks nei vidurinėje mokykloje požiūris į mokinius ir į mokymosi procesą. Mokytojai buvo beveik bendraamžiai, su jais lengvai susidraugavome“, – pasakojo jis. Dabar B. Michailovas konstruoja stogus ir svajoja apie savo įmonę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"