TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Šimtukininkas pasirinko Oksfordą

2014 07 30 6:00
Vilniaus licėjaus auklėtinis Mantas Pajarskas, šimtukais išlaikęs penkis valstybinius brandos egzaminus, nuo rudens studijuos informatiką Oksfordo universitete. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Vilniaus licėjaus auklėtinis Mantas Pajarskas, šimtukais išlaikęs penkis valstybinius brandos egzaminus ir jau spėjęs iš pasaulinės informatikos olimpiados parsivežti bronzos medalį, mano, kad bent pačiu aukščiausiu lygiu esame pajėgūs varžytis su daugeliu pasaulio šalių.

Prieš pat olimpiadą, liepos viduryje vykusią Taivane, M. Pajarskas laikė anglų kalbos testą - jau paskutinį stojant į Oksfordo universitetą. Šiemet du Vilniaus licėjaus abiturientai įstojo į Oksfordo ir penki - į Kembridžo universitetą. Lietuvių bendruomenės šiuose prestižiškiausiuose pasaulio universitetuose kasmet didėja.

Tarp geriausiųjų pasaulyje

"Man visada buvo įdomios olimpiados. Pradėjau dalyvauti jose turbūt nuo ketvirtos klasės. O kad galėtum konkuruoti su kolegomis, būtum geresnis už juos, nori daugiau pasimokyti. Visi mokosi. Pavyzdžiui, patys geriausi matematikai nuolat stengiasi vis daugiau žinoti, - sakė "Lietuvos žinių" kalbinamas šimtukininkas. - Dalyvavau matematikos, informatikos, fizikos, chemijos, filosofijos olimpiadose ir mokiausi daugelio dalykų, todėl nenuostabu, kad man pasisekė puikiai išlaikyti egzaminus."

Dešimtoje, vienuoliktoje ir dvyliktoje klasėje M. Pajarskas atstovavo Lietuvai Baltijos šalių informatikos olimpiadoje. Šiemet ir joje laimėjo bronzos medalį. Mantas pasakojo, kad susidomėjo informatika, kai dar mokėsi sostinės "Ąžuolyno" vidurinėje mokykloje (dabar - "Ąžuolyno" progimnazija). Mokytojas Irus Grinis paskatino dalyvauti olimpiadoje. Po jos pajuto emocinį stimulą, kad galėtų galbūt dar geriau pasirodyti, ir nusprendė papildomai mokytis Vilniaus universiteto Šeštadieninėje informatikos olimpiadininkų mokykloje. Joje įgijo esminių pagrindų, padedančių dalyvauti olimpiadose. Ne tik žinių, bet ir patyrimo, nes dėstė jauni, entuziastingi studentai, puikiai susipažinę su naujausia informacija, ir patys buvę olimpiadininkai.

Lietuvių moksleivių komanda neseniai vykusioje pasaulinėje informatikos olimpiadoje Taivane (Mantas - antras iš kairės). /Asmeninio albumo nuotrauka

Neseniai Vilniaus licėjaus auklėtinis grįžo iš Taivano laimėjęs bronzos medalį. Taipėjuje vykusioje 26-ojoje pasaulinėje informatikos olimpiadoje dalyvavo 311 mokinių iš 82 šalių. Bronzos medalį laimėjo dar vienas lietuvis - Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos vienuoliktokas Domantas Jadenkus. Pasaulinėje informatikos olimpiadoje Lietuvai taip pat atstovavo KTU gimnazijos abiturientas Kasparas Masiukas ir Vilniaus licėjaus devintokas Gustas Mockus. Trys iš komandos ruošėsi Šeštadieninėje informatikos olimpiadininkų mokykloje.

"Pasaulinė olimpiada - didelis asmeninis iššūkis, nes atstovauji savo šaliai ir varžaisi su pačiomis geriausiomis komandomis iš viso pasaulio. Labai įdomu palyginti, koks maždaug tavo reitingas, - kalbėjo M. Pajarskas. - Azijoje yra daug stiprių komandų. Kinijos, aišku, - nenugalima. Labai stipri JAV komanda. Įdomu ir kitos kultūros, žinių, išsilavinimo paradigmos. Tarkim, nežmoniškai gražus vaizdas, kaip amerikiečiai ruošiasi olimpiadai: atsivežę porą savo ekranų, kad būtų greičiau programuoti, ir klaviatūra groja tiesiog kaip pianinu."

Bronzos medalio laimėtojas patikslino, kad tokioje olimpiadoje pusė dalyvių gauna kurios nors spalvos medalius. Jei patenka į viršutinę pusę. Neblogas reitingas - patekti tarp 150 geriausiųjų pasaulyje. Lietuvos olimpiadininkai iš tikrųjų gerai parengiami. Pavyzdžiui, norvegai pasirodo olimpiadose galbūt ir prasčiau, nors Norvegijos švietimo sistema, vertinant pagal kai kuriuos tarptautinius standartus bendrą mokinių lygį, yra geresnė nei Lietuvoje.

"Sunku pasakyti, kaip veikia tokia sudėtinga sistema, kam telkiasi - ar labai gerai mokyti visus, kelti bendrą mokinių lygį, bet mažiau dėmesio skirti geriausiesiems, ar mokyti labai diversifikuotai ir daug dėmesio skirti gabiausiems mokiniams, - svarstė šimtukininkas. - Gal ir klystu, tačiau man atrodo, kad Lietuvos moksleiviai gali geriau pasirodyti tarptautinėse olimpiadose, nes yra labai stiprus pačių geriausiųjų rengimas ir turime daug olimpiadininkų."

Sunkiausias laiškas gyvenime

Mantas prisiminė, jog dar aštuntoje ar devintoje klasėje su draugais juokavo, kad vertėtų stoti į patį geriausią universitetą Europoje - Kembridžą ar Oksfordą. Vėliau rimtai susimąstė: o kodėl gi ne?! Gal tikrai galėtų studijuoti geriausiame Europos universitete. Svajonė ėmė realizuotis baigus vienuoliktą klasę. Tą vasarą tvirtai apsisprendė: pavyks ar nepavyks - verta pamėginti. Labai naudingas buvo profesinės mentorystės projektas "Academic brother" ( liet "Akademinis brolis"), skirtas padėti Lietuvos moksleiviams įstoti į geriausius Jungtinės Karalystės universitetus. Mantas sulaukė labai naudingų patarimų, pavyzdžiui, kaip rašyti motyvacinį laišką - trumpai išdėstyti, kodėl yra vertas studijuoti Oksforde. Geras motyvacinis laiškas kartu parodo ir žinias, kad stojantysis ne tik nori, bet ir gali studijuoti, todėl universitetui netektų juo nusivilti.

"Sunkiausias mano rašytas laiškas gyvenime, - prisipažino abiturientas. - Užtrukau nuo vasaros pabaigos iki spalio pradžios, kol ištobulinau gramatiką, skyrybą, stilių, kad netrūktų ir gražių posakių. Rašydamas labai daug svarsčiau, kodėl man taip svarbu studijuoti informatiką. Manau, kad viena svarbiausių priežasčių yra ta, jog gali spręsti labai konkrečias kasdienio gyvenimo problemas, tarkim, miesto planavimo, kad būtų efektyvesnis gatvių eismas bei priežiūra, ir kartu studijuoti tai, kas yra absoliučiai tobula. Pavyzdžiui, kai brėžiame ranka apskritimą, jis neišeis tobulas, tačiau turime galvoje tobulus apskritimus. Taip pat ir studijuojami matematiniai modeliai yra visiškai tobuli. Tas tobulumas ir praktiškumas kartu labiausiai žavi. Nepaprastai įdomu daryti tai, kas yra tobula, bet kartu ir labai praktiška."

Greitai, efektyviai, kūrybingai

Dar pernai lapkritį M. Pajarskas laikė Oksfordo universiteto stojamąjį matematikos egzaminą. Testas pasirodė nesunkus, nes mokykloje lankė sustiprinto lygio matematikos kursą, ir parašė, matyt, pakankamai gerai (rezultatų niekas neskelbė), nes gruodį buvo pakviestas į pokalbį Oksforde.

"Maždaug pusvalandį kalbėjausi su dėstytoju, - pasakojo Mantas. - Klausė, kodėl pasirinkau būtent šį universitetą, šią specialybę. Motyvacija, aišku, svarbu, tačiau esminis dalykas, manau, - kaip sugebi mąstyti. Tarkim, duoda netikėtą užduotį - išspręsti matematikos uždavinį, kuris nėra mokyklos programoje, ir stebi, kokius sprendimo būdus pasirenki, ar tavo mąstymas greitas, efektyvus, kūrybingumas."

Galiausiai dvyliktokui buvo pranešta, kad Oksfordo universitetas įsipareigoja jį priimti, jei metinis vidurkis bus bent devyni balai. Šimtukininko rezultatai gerokai pranoko reikalavimus.

Iš Taivano nakties egzotikos. /Asmeninio albumo nuotrauka

Akademiniai broliai

Oksfordo universitete studijuoti nėra pigu. Pavyzdžiui, Škotijos universitetuose studijos yra nemokamos. Ar geresnė studijų kokybė verta pinigų, kuriuos reikia sumokėti, Mantui nuspręsti padėjo "Akademinio brolio" projekte dalyvavę Oksfordo ir Kembridžo studentai. Jie visi entuziastingai tvirtino, kad studijos vadinamajame Oksbridže labai vertingos ir įdomios, čia įgyjama neįkainojama gyvenimo patirtis. Kita vertus, Europos Sąjungos piliečiams, studijuojantiems Jungtinės Karalystės universitetuose, suteikiama paskola, kurią gali grąžinti labai palankiomis sąlygomis, kad ir kur vėliau dirbtų.

"Oksfordo ar Kembridžo privalumas - ne vien paskaitos ir seminarai. Labai svarbus dalykas yra individualios pamokos (angl. tutorials), kai vienas ar du studentai susitinka su dėstytoju akis į akį ir taip labai asmeniškai bendrauja maždaug valandą porą kartų per savaitę, - pasakojo būsimasis studentas. - Aišku, galvoju ne tik apie studijas, bet ir apie būsimą darbą. Taip pat suprantu, kad universitetas, kuriame studijuosiu, kaip sprendžiu iš kitų studentų, gali labai pakeisti mano mintis apie pasaulį. Štai mano draugai iš Vilniaus licėjaus, pasimokę porą metų Oksforde, labai pasikeitė, mąsto globaliau ir tas jų mąstymas gerokai lankstesnis, drąsesnis. Todėl nesu tikras, ar dabar galiu tvirtai pasakyti, kur norėčiau dirbti baigęs studijas. Ar grįšiu į Lietuvą, ar lauks sunkus gyvenimo pasirinkimas."

. . .

Vilniaus licėjaus auklėtinis Mantas Pajarskas jaučiasi padaręs viską, ką galėjo, dėl savo ateities karjeros ir tolimą kelionę į Aziją vadina labai geru poilsiu prieš studijas Oksfordo universitete. Pasaulinės informatikos olimpiados uždavinių sprendimas truko dešimt valandų, o Taivane lietuvių komanda praleido iš viso aštuonias dienas. Bronzos medalio laimėtojas spėjo daug pamatyti, tačiau įdomiausi jam -įspūdžiai iš naktinio Azijos turgaus. Tokia susibūrimo vieta vakarais tradiciškai virsta miesto centras. Vietiniai žmonės naktį pardavinėja savo užaugintus vaisius, daržoves, maisto produktus, nes dieną yra labai karšta, 34-35 laipsniai šilumos, ir didelė drėgmė. Vakarop oras šiek tiek atvėsta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"