TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Šiuolaikinė mokykla: kada įvaldysime išmaniąsias technologijas?

2014 09 16 16:12
Organizatorių nuotraukos

Technologijos skverbiasi į visas gyvenimo sritis, ne išimtis ir mokykla. Kompiuteriai, interaktyvios lentos ar net planšetėmis aprūpintos išmaniosios klasės – taip keičiasi šiandieninės ugdymo įstaigos. Mobiliųjų įrenginių iš rankų nepaleidžiančią jaunąją kartą tai džiugina, tačiau ar tokiems permainų vėjams pasirengę prie kreidos ir popierinių sąsiuvinių pratę pedagogai? Savo patirtimi apie mokytojų pasirengimą ir šiuolaikinę mokyklą dalijasi šios srities ekspertai.

Siekiamybė – išmanus mokytojas

„Pernai Europos Komisijos atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvos aštuntų klasių mokiniai, vertindami savo galimybes naudotis IT priemonėmis, buvo vieni labiausiai pasitikinčių savo jėgomis Europoje. Jų mokytojai buvo treti ar ketvirti nuo galo. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad labai dažnai naujų technologijų taikymui mokymo procese trukdo tik mokytojų nenoras ir baimėi“, - sakė šiuo metu vykstančių skaitmeninių mokymų mokytojams „Samsung" mokykla ateičiai“ lektorė Indrė Stakėnienė.

Programos sumanytojai siekia pedagogus supažindinti su išmaniųjų prietaisų taikymo pamokose galimybėmis. Viliamasi, kad projektoriai bei kompiuteriai klasėse vis dažniau bus naudojami ne tik vaizdinei medžiagai demonstruoti, bet ir kaip interaktyvios mokinių įtraukimo priemonės. Rugpjūčio pabaigoje prasidėjusiais mokymais taip pat siekiama motyvuoti mokytojus ir mokinius mokytis naujovių bei suteikti naujų įgūdžių, praversiančių darbo rinkoje ateityje.

„Tikimės, kad tokie į šiuolaikinius mokytojus orientuoti kursai padės pedagogams įveikti šiuolaikinių technologijų baimę. Tačiau derėtų atkreipti dėmesį, kad dabar daugumoje pamokų mokiniams draudžiama naudotis mobiliaisiais prietaisais. Vaikui uždraustas vaisius dar saldesnis, todėl požiūrį turėtume keisti visi, juk išmaniuosius įrenginius galima būtų puikiai naudoti mokymuisi ir profesiniam tobulėjimui“, - įsitikinusi I. Stakėnienė.

„Samsung“ atstovas Vaidas Bielinis.

Šiuolaikinių technologijų kūrėjai taip pat atidžiai stebi visuomenės ugdymo procesus ir naujovių pasiūlo ne tik moksleiviams, bet ir pedagogams. „Technologijos daro vis didesnę įtaką šiuolaikinio žmogaus gyvenimui, jos veikia mūsų bendravimą, darbą ir mokymąsi. Mokyklos keičiasi, jų technologinė bazė gerėja. Šiuo metu svarbiausia, kad išmaniosiomis technologijomis įgustų naudotis pedagogai. Juk mokiniai žavisi naujausiomis technologijomis, tad jas pasitelkus galima ne tik atverti vaikams milžiniškus naudingos informacijos klodus, bet ir padidinti jų susidomėjimą ir motyvaciją mokytis“, - teigė „Samsung“ atstovas Vaidas Bielinis.

Galimybių netrūksta

Tai, kad informacinių technologijų naudojimas daugiausia priklauso nuo paties mokytojo iniciatyvos, pastebėjo ir Ugdymo plėtotės centro (UPC) direktorius Giedrius Vaidelis. „Šiuo metu tikrai vyksta įvairių kursų, mokymų, parengta konsultantų, kurie bet kada gali patarti, kaip naudoti technologijas. Tačiau pastebime, kad kursuose dažniausiai dalyvauja beveik tie patys mokytojai, kiti mažiau iniciatyvūs“, - pasakojo specialistas.

Kurį laiką naudojimąsi technologinėmis naujovėmis ribojo ir technikos stygius. Pastaruoju metu padėtis pastebimai pasikeitusi - trūksta ne technologijų, bet naudojimosi jomis įgūdžių. „Yra pavienių atvejų, kai kompiuteriai klasėse būna pasenę ir tiesiog neskaito naujesnių programų. Kai kuriose mokyklose nėra greito interneto, nes savivaldybės nepadarė „paskutinio žingsnio“ plėtojant šviesolaidį internetą. Bet tai išties reti atvejai, dauguma mokymo įstaigų aprūpintos technika, dažnai regionų mokyklos net geriau nei miestų, nes tas pats kompiuterinės technikos kiekis tenka mažesniam moksleivių skaičiui“, - sakė G. Vaidelis.

Tiesa, pedagogas neskuba teikti reikšmės IT vaidmeniui mokymo procese, nes kompiuteris mokytojo geresnio nepadarys, tačiau naudojant technologijas tą patį rezultatą galima pasiekti greičiau ir kokybiškiau, jos motyvuoja mokytis. „Iš Vilniaus Kauną galima pasiekti ir automobiliu, ir dviračiu. Tik automobiliu tai galima padaryti greičiau ir patogiau. Šiuo metu dažnas net atsisakytų išvykos į Kauną dviračiu. Taip ir technologijos – jos daro procesą paprastesnį ir suteikia papildomą motyvaciją“, - vaizdingai lygino UPC vadovas.

Pasigenda naujovių rengimo programose

G.Vaidelio įsitikinimu, stengiamasi daryti viską, kad šiuolaikinės technologijos taptų draugiškesnės kuo daugiau pedagogų. Pavyzdžiui, atestuojant mokytojus, tikrinamos ir jų IT žinios, rengiamose mokymo programose įtraukiamas technologijų taikymas ir išmanymas. Taigi geografijos mokantis specialistas pirmiausia turi pats išmokti naudotis skaitmeniniais žemėlapiais ir informaciniais fondais, o vėliau šias žinias perteikti ir savo mokiniams.

Kur kas aktualesnė nūdienos problema, pasak UPC direktoriaus, kad trūksta efektyvių mokytojų rengimo programų. „Technologijų taikymui skiriame išties daug dėmesio, jos įtraukiamos į mokymosi programas, tačiau rengiant mokytojus viso to dar pasigendame. Negirdėjau, kad pedagogus rengiančios įstaigos turėtų programas, pagal kurias mokytų būsimus mokytojus, kaip efektyviausiai taikyti IT. Programos vis dar moko mokyti senesnėmis priemonėmis. Džiugu, kad privačios įmonės investuoja į švietimo sritį ir organizuoja įvairias mokymo programas, todėl laikui bėgant mokytojų pasirengimas gerės“, - sakė G. Vaidelis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"