LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA

Skelbiami 2017-ųjų Nobelio fizikos premijos laureatai

2017 10 03 13:16
pixabay.com nuotrauka

2017 metų Nobelio premija fizikos srityje buvo paskirta vokiečių kilmės JAV mokslininkui Raineriui Weissui ir amerikiečiams Barry C. Barishui bei Kipui S. Thorne'ui , pirmiesiems užfiksavusiems gravitacijos bangas, antradienį paskelbė Nobelio komitetas.

Premijos piniginę dalį – 9 mln. Švedijos kronų (940 500 eurų). Pusė jos atiteks R.Weisui, dirbančiam Masačusetso technologijų institute (MIT), o likusią dalį pasidalys Barry C.Barishas ir Kipas Thorne'as – Kalifornijos technologijų institute (CALTECH).

Erdvėlaikiu sklindantys gravitacijos raibuliai pirmąkart buvo išpranašauti Alberto Einsteino (Alberto Einšteino), prieš šimtmetį paskelbusio bendrąją reliatyvumo teoriją. Tačiau pirmųjų konkrečių įrodymų apie jų egzistavimą buvo gauta tik 2015 metais, kai du detektoriai Jungtinėse Valstijose įkurtoje Lazerio interferometro gravitacijos bangų observatorijoje (LIGO) užfiksavo pirmąjį tokį signalą, pasklidusį tolimoje galaktikoje susidūrus dviem juodosioms skylėms.

Prestižinis apdovanojimas minėtiems trims mokslininkams skirtas „už reikšmingą indėlį LIGO detektoriui ir gravitacinių bangų stebėjimui“.

Dar prieš paskelbiant laureatus buvo prognozuojama, kad Nobelio komitetas nuspręs pagerbti gravitacinių bangų atradėjus, bet kai kurie teigė, kad šis atradimas dar pernelyg naujas.

Per iškilmingą ceremoniją, kuri vyks Stokholme gruodžio 10 dieną, minint premijos steigėjo Alfredo Nobelio mirties 1896 metais sukaktį, kiekvienam laureatui taip pat bus įteiktas diplomas ir aukso medalis.

EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai