TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Tarptautiniame simpoziume – nuo žaidimų iki socialinio verslo

2014 11 01 6:00
Vilniuje vykusiame tarptautiniame simpoziume "Pozityvioji socializacija, verslumas ir socialinė atsakomybė" patirtimi dalijosi specialistai iš 25 šalių. Organizatorių nuotraukos

"Dar neišsivaduojame iš sovietinės patirties ir vaikus vis mokome siekti aukštesnių rezultatų, bet ne būti laimingiems ir patiems spręsti savo problemas. Gana daug išleidžiame socialinėms paslaugoms ir švietimui, tačiau iš švietimo rodiklių akivaizdu, kad nesame patys geriausi. Priešingai, PISA tyrimų rezultatai rodo, kad mūsų vaikai yra tarp paskutiniųjų.", - sakė portalui lzinios.lt Socialinių pedagogų asociacijos valdybos pirmininkė, Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) profesorė Giedrė Kvieskienė.

Jos teigimu, švietimo sistemoje yra rimtų spragų. "Trūksta partnerystės. Niekaip nesugebame susitarti dėl vaiko gerovės, ugdymo, integracijos net tarp tų ministerijų, kurios veikia socialinėje, sveikatos ir švietimo srityse", - teigia G. Kvieskienė.

Šią savaitę LEU Socialinės edukacijos fakulteto ir Lietuvos socialinių pedagogų asociacijos organizuotame tarptautiniame moksliniame simpoziume "Pozityvioji socializacija, verslumas ir socialinė atsakomybė" patirtimi dalijosi specialistai iš 25 šalių. Renginys sulaukė daug dėmesio ir iš įvairių Lietuvos socialinių institucijų. Simpoziumo dalyviai iš Lietuvos ir užsienio šalių pristatė savo metodikas, dalijosi darbine patirtimi ir pasiektais rezultatais, diskusijose aptarė socialinių pedagogų kompetenciją kuriant įtraukią ir kūrybingą bendruomenę.

Gali padėti robotai

Prof. Anitos Bundy, žymios užimtumo terapijos specialistės iš Australijos, Sidnėjaus universiteto, skaitytas pranešimas glaudžiai siejosi ir su simpoziumo uždaviniais ieškant pozityviosios socializacijos išeičių, ir su mokyklos keitimu verslumo, antreprenerystės link. Filmuotos medžiagos pavyzdžiais fiksuota, koks svarbus visiems vaikams yra asmens pripažinimas, individualus požiūris ir kiekvieno įtraukimas kaip žmogaus, kuris gali pats veikti. Kartais labai padeda ir robotai.

Prof. Anita Bundy, žymi užimtumo terapijos specialistė iš Australijos, Sidnėjaus universiteto.

Daugiausia užsienio dalyvių sutraukė LEU Socialinės edukacijos fakulteto Socialinio ugdymo katedroje vykusi diskusija apie žaidimų svarbą specialiųjų poreikių vaikams ir robotų naudojimą socialiniame darbe. Europos bendradarbiavimo mokslinių ir techninių tyrimų srityje programos COST ekspertai diskutavo, kokios yra neįgaliųjų vaikų integracijos galimybės per žaidimus. Rengiama studija turėtų būti baigta maždaug po dvejų metų. Tada bus pateiktos ir metodinės rekomendacijos, ir praktiniai patarimai.

Pasak prof. G. Kvieskienės, vaikai linkę mėgdžioti, mielai atkartoja gyvūnus (jie labai aktyvūs ir veiksmingi terapijoje), o kartais pozityvaus elgesio scenarijus galima modeliuoti ir per robotus. Tokie pavyzdžiai vaikus labai domina, skatina jų kūrybingumą, pasitikėjimą savimi, moko bendrauti. Deja, Lietuvoje kiekvieno vaiko pozityvioji socializacija kol kas nėra praktiškai įgyvendinama, todėl būtini papildomi ištekliai siekiant gerovės visiems vaikams.

Socialinio verslo sėkmė

Simpoziume taip pat aptarta verslumo ir socialinės atsakomybės sankirta, bendruomeninio ugdymo galia. Šios srities patirtimi dalijosi Torbenas Bo Hansenas, vienas sėkmingiausių socialinių verslininkų Skandinavijos šalyse, nevyriausybinės organizacijos "Danish Resources" ("Danijos resursai") atstovas. Jo programos, skirtos įdarbinti įvairios rizikos asmenis, veiksmingumas - apie 70 procentų.

"Lietuvoje tokias programas vykdo daugiausia Darbo birža, gana biurokratizuota sistema, todėl šioje srityje taip pat reikia žymaus proveržio, - pabrėžė prof. G. Kvieskienė. - Kol kas jo vis nepasiekiame ir dabar, kai vėl ateina europinių pinigų, yra baimės, kad jie gali būti vėl neefektyviai panaudoti."

Prof. Giedrė Kvieskienė ir seminaro svečias Torbenas Bo Hansenas, vienas sėkmingiausių socialinių verslininkų Skandinavijos šalyse.

T. B. Hanseno sukurtu integracijos modeliu ir praktine patirtimi ypač domėjosi studentai. Nevyriausybinėje organizacijoje "Danijos resursai" Kopenhagoje dirba beveik šimtas jaunų žmonių.

Pozityvios socializacijos ir verslumo link

Mokslo, viešojo bei privataus sektorių ir nevyriausybinių organizacijų partnerystė Lietuvoje, kaip apgailestavo prof. G. Kvieskienė, - silpniausia grandis, todėl bandoma ieškoti tokių sąsajų ir metodų, kurie būtų lengvai pritaikomi mokyklose. Per 300 simpoziumo dalyvių iš visos Lietuvos dirbo įvairiose sekcijose ir sprendė labai konkrečius klausimus. Kiekviena darbo grupė parengė rekomendacijas dėl verslumo ugdymo, naujų integracijos modelių, mokyklų kaitos. Tokie siūlymai socialinės integracijos ir kitoms programoms bus apsvarstyti, apibendrinti ir išsiųsti Socialinės apsaugos ir darbo bei Švietimo ir mokslo ministerijoms.

Simpoziumas buvo skirtas socialinės pedagogikos 25-mečiui Lietuvoje. Pasak Socialinių pedagogų asociacijos valdybos pirmininkės prof. G. Kvieskienės, socialiniai pedagogai yra jauniausi profesionalai mokyklose ir labiausiai mėgstami vaikų, aktyviausiai diegiantys įvairias socialines iniciatyvas ir inovacijas. Tikimasi, kad jie bus aktyvūs ir keičiant mokyklas bei bendruomenes pragmatiška pozityvios socializacijos ir verslumo linkme.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"