LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA

VU astronomas atrado prie artimiausio Saulei orbitos taško artėjantį asteroidą

2012 06 01 12:47

Vilniaus universiteto (VU) astronomas Kazimieras Černis atrado prie artimiausio Saulei orbitos taško artėjantį asteroidą, pranešė VU.

Teorinės fizikos ir astronomijos instituto mokslininkas Vatikano observatorijos teleskopu gautose sausio 2 ir sausio 5 dienomis CCD nuotraukose atrado lėtai judantį silpną (22 ryškio) objektą.

Asteroidas buvo nufotografuotas Vėžio žvaigždyne prie ryškios žvaigždės delta Cnc su Vatikano observatorijos 1,8 metro skersmens teleskopu, įrengtu Mount Grahamo observatorijoje JAV 3300 metrų virš jūros lygio.

Nuotraukos buvo analizuojamos Vilniuje.

"Iš karto buvo aišku, kad tai gali būti neįprastas labai tolimas asteroidas. Pagal 50 pozicinių taškų apskaičiuota pirminė apytikslė asteroido orbita, visiškai nepanaši į asteroidų žiedo už Marso orbitos objektų orbitas", - rašoma VU pranešime.

Šių metų pradžioje naujas dangaus kūnas užregistruotas Tarptautinės astronomų sąjungos Mažųjų planetų centre kaip objektas 2012 BX85.

Anot pranešimo, tokių didelių ir tolimų asteroidų atrandama nedaug. 2011–2012 metais jų atrasta keturi, 2012 BX85 yra antras pagal dydį.

Tokios tolimos mažos planetos skrieja už Neptūno orbitos, jos yra didelių matmenų ir dažnai tamsiai rausvos spalvos. Tik tolesni astrometriniai stebėjimai galėjo padėti atsakyti į klausimą, kas tai per objektas, todėl atlikti papildomi stebėjimai. Po 115 astrometrinių stebėjimų nustatyta, kad asteroidas yra maždaug 300 kilometrų skersmens. Jis apskrieja Saulę per 284 metus, juda Koiperio žiede 6,5 mlrd. kilometrų nuo Saulės, apie 1,5 mlrd. kilometrų toliau už Plutono planetą.

Šiuo metu objektas artėja prie artimiausio Saulei orbitos taško – perihelio. Jį koiperoidas pasieks 2075 metų spalio 8 dieną.

DALINKIS:
0