TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Z karta: kaip sukurti dialogą

2014 11 21 6:00
Alvydas Zdanys neslepia, kad tik abu - mokytojas ir mokinys - kuria dialogą, o produktyvus dialogas įmanomas tik tarp lygiaverčių pokalbininkų. Asmeninio A. Zdanio archyvo nuotrauka

Vis daugiau Lietuvos mokyklų pedagogų pasisako už mokymąsi visą gyvenimą ir neslepia, kad ypač dabar, į mokyklas įžengus vadinamajai interneto vaikų kartai, nuolat tobulėti tampa neišvengiama būtinybe.

Šiuo metu Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose dirba tik 4,5 proc. pedagogų iki 30 metų. Didžioji dalis kitų mokytojų savo karjerą pradėjo dar iki Lietuvai atgaunant nepriklausomybę. Nuo to laiko švietimo sistema labai pasikeitė, tad keistis turėjo ir patys mokytojai. Šiuolaikiniai pedagogai vadovaujasi nuostata, kad mokytis, kelti kvalifikaciją niekada ne per vėlu.

Z kartą besivejant

Dabartinėje greit modernėjančioje visuomenėje jaunimas tampa sunkiai pralenkiamas. Dabar jau dažnas mažametis ir kompiuteriais, ir išmaniaisiais telefonais išmoksta naudotis dar iki darželio. Juokaujama, kad šiandieniniai vaikai gimsta su planšetėmis rankose. Tačiau jau rimtai pabrėžiama, kad į mokyklą įžengė vadinamoji Z karta - vienintelė nuo mažens turinti unikalių gebėjimų valdyti išmaniąsias technologijas ir taip lengviau pasiekianti įvairią informaciją. Dėl savo ankstyvų įgūdžių šios kartos atstovai to paties reikalauja ir iš savo mokytojų.

Todėl, pasak Kazlų Rūdos savivaldybės Bagotosios pagrindinėje mokykloje dirbančios lietuvių kalbos mokytojos Neringos Karaškaitės, ir pedagogai iš tikrųjų turi nuolat ieškoti naujų mokymo ir mokymosi metodų, būdų, kad būtų lengviau prisitaikyti prie kintančios aplinkos. Pedagogė griauna mitą, kad vyresnio amžiaus mokytojas veda pamokas pagal seną metodologiją. „Tikrai neteko matyti, kad mokytojas skaitytų iš vadovėlio, o moksleiviai konspektuotų mokymo medžiagą“, – teigė N. Karaškaitė.

Marijampolės Sūduvos gimnazijos direktorius Alvydas Zdanys taip pat kategoriškas šiuo klausimu – visi mokytojai, nesvarbu, koks jų amžius, privalo ne tik dirbti su meile, bet ir stengtis tobulėti. „Šios abi vertybės amžiaus neturi. Nors skirtumų esama, bet pedagogų kartos viena kitą tarsi papildo. Jaunesnės kartos mokytojams lengviau prisiderinti prie inovacijų, o vyresnioji mokytojų karta turi sukaupusi neįkainojamą darbo patirtį ir išmintį“, – pabrėžė A. Zdanys.

Mokymasis visą gyvenimą

Šiuolaikiškas požiūris - mokytis ne tik mokykloje ar universitete, bet ir tobulėti profesinėje srityje tampa būtinybe. Pasak A. Zdanio, svarbiausia, kad mokytojas spėtų keistis tobulėjant šiuolaikinėms technologijoms ir būtų įdomus dabartinei Z mokinių kartai.

„Marijampolės „Sūduvos“ gimnazijos mokytojai domisi ne tik savo dalyko, šiuolaikinės pamokos vadybos metodikos, psichologijos naujovėmis, bet ir stengiasi žingsnis į žingsnį eiti su gyvenimu. Jie patys daug mokosi, dalyvauja tarptautiniuose projektuose, konferencijose. Mūsų mokytojai žino, kad gyvename itin intensyviu laikotarpiu ir būtina mokytis visą gyvenimą“, – džiaugėsi direktorius. Pasak jo, mokytojams, kaip ir daugelio kitų profesijų atstovams, šiuo metu tenka didžiulis būtinos apdoroti informacijos krūvis.

Tradicinių seminarų alternatyva internete

Atsižvelgiant į šių dienų realijas, lapkritį internete sukurtas naujas nuotolinių vaizdo mokymų portalas pedagogas.lt, skirtas mokytojams patogiau ir greičiau tobulėti, kelti savo kvalifikaciją. Nuotoliniai vaizdo mokymai – naujas būdas neišvykstant iš namų ar darbo vietos gauti visą informacijos paketą, kokybe nenusileidžiantį tradiciniams seminarams. Šie mokymai patrauklūs tuo, kad juos galima peržiūrėti kiekvienam patogiu laiku, taip pat sudarytos sąlygos pateikti klausimus lektoriui, o išlaikius testą gauti diplomą. Tai ypač aktualu pedagogams, gyvenantiems regioniniuose miestuose, mat taip sutaupoma ir degalų, ir mokytojams tokio brangaus laiko. Ką tik pradėjusi veikti interneto svetainė orientuota į pradinių ir vidurinių mokyklų pedagogus, taip pat – į ikimokyklinių įstaigų darbuotojus. Portale pedagogas.lt bus galima pasirinkti pavienius mokymus arba mokymų kursą, kartais žiūrėti tiesiogines transliacijas.

Tačiau norint pasiekti produktyvių rezultatų pamokose vien pedagogo pastangų ir iniciatyvos nepakanka. Tik abu - mokytojas ir mokinys - kuria dialogą, o produktyvus, vaisių duodantis dialogas įmanomas tik tarp lygiaverčių pokalbininkų. "Už mokymosi rezultatus atsakomybę turi prisiimti ir mokinys. Jei jis to nesuvoks, bus kaip toje lietuvių liaudies patarlėje: prie ėdžių privesi, bet gerti iš jų nepriversi“, – savo principingą požiūrį išsakė A. Zdanys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"