TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS

Žinios semiamos ir per mobiliuosius telefonus

2013 09 16 6:00
G.Vaidelis Martyno Ambrazo (ELTA) nuotrauka

Interaktyvios lentos klasėse, suskaitmeninta Maironio poezija išmaniajame telefone, kompiuterinės mokymosi programos – tai ne svajonės, o realybė šiandieninės Lietuvos mokyklose.

Inovacijos, moderniosios technologijos vis sparčiau skinasi kelią į mokyklas. Tradicinius vadovėlius ir „visažinio mokytojo“ kalbėjimą prieš klasę papildo skaitmeninės mokymosi priemonės.

Apie inovacijas ir skaitmeninio ugdymo turinį, mokyklinių programų pokyčius – „Lietuvos žinių“ pokalbis su Ugdymo plėtotės centro (UPC) direktoriumi Giedriumi Vaideliu.

- Kokios naujovės laukia šiais mokslo metais?

- Parengsime ir pasiūlysime naujų galimybių tiek atnaujinti ugdymo turinį, tiek tobulinti pedagogų kvalifikaciją. Jau turime apčiuopiamų rezultatų dėl valstybinių brandos egzaminų kriterinio vertinimo. Anksčiau buvo šiek tiek neramu, bet dabar matome, kad nauja kriterinio vertinimo sistema pasitvirtino, todėl kartu su Nacionaliniu egzaminų centru toliau ją tobulinsime ir sieksime susitarimų tarp mokytojų, vertintojų, užduočių rengėjų.

Atsiras nemažai naujų skaitmeninių mokymosi priemonių. Intensyvėja diskusijos ir apie elektroninius vadovėlius. Mokytojų šiemet laukia nemažai įvairių kokybiškų kvalifikacijos tobulinimo renginių, jie bus organizuojami naujomis formomis. Lietuvoje dirba apie 35 tūkst. mokytojų, neįmanoma visų aprėpti ir pasiekti, todėl aktyviau dirbsime su metodinių tarybų žmonėmis, švietimo centrais, dalykininkų asociacijomis, kurios atskiruose miestuose organizuoja ar vienija mokytojus dalykininkus.

- Kokių mokymo naujovių, skaitmeninio turinio programų sulauks mokiniai?

- Planuojame papildyti gamtos mokslų bei lituanistinio pobūdžio skaitmenines mokymosi programas. Dabar gamtos, lietuvių kalbos, geografijos pagrindinėje mokykloje jau galima mokytis interaktyviomis priemonėmis, o kitų metų pradžioje atsiras skaitmeninių programų, skirtų doriniam ugdymui, socialiniams mokslams, chemijai, technologijoms, lietuvių kalbai vidurinėje mokykloje.

Mokykloms, kuriose mokoma tautinių mažumų kalbomis, pasiūlysime virtualių programų pilietiškumui ugdyti ir lietuvių kalbai mokyti. Visos šios skaitmeninės programos bus pritaikytos naudotis tiek mobiliaisiais įrenginiais, tiek kompiuteriais, taip pat ir interaktyviomis lentomis.

- Ar visas mokyklas pasieks skaitmeninės mokymosi programos?

- Visos sukurtos programos laikomos virtualioje švietimo erdvėje. Jau dabar turime laisvai prieinamus suskaitmenintus literatūros kūrinius 5-8 ir 11-12 klasėms, pagal atnaujintas programas parengtas elektronines lietuvių kalbos ir literatūros chrestomatijas.

Literatūros kūriniai suskaitmeninti net keturiais formatais: "ePub", kuris skirtas visiems mobiliesiems įrenginiams, PDF ir "Word" formatais bei garsiniais MP3 failais. Visus mokyklose privalomus kūrinius – Jono Biliūno apsakymus, Maironio poeziją, taip pat ir užsienio klasiką - „Robinzoną Kruzą“ ar „Mažąjį princą“, Brolių Grimų pasakas – mokiniai gali skaityti kompiuterio ekrane, mobiliuosiuose telefonuose ar kituose išmaniuosiuose įrenginiuose. Tie, kurie turi girdimąją atmintį, literatūros kūrinius gali klausytis. Visos autorių teisės išpirktos, todėl mokymosi tikslams tiek mokiniai, tiek mokytojai gali nemokamai visa tai parsisiųsti ir naudotis.

- Ar mokyklos noriai priima naujoves?

- Juokaujame, kad mokiniai - naujųjų technologijų čiabuviai, o mes, vyresnės kartos pedagogai, esame tik imigrantai. Mokiniams skaitmeninė erdvė ir išmaniosios technologijos jau puikiai pažįstamos, o kai kurie mokytojai kol kas su atsarga priima šias naujoves.

Žinoma, jokios technologijos nepakeis mokytojo, jo visada reikės. Taip pat naivu tikėtis, jog pamokos kokybė pagerės dėl technologijų. Bet reikia įvertinti tai, kad technologijos ugdymo procesui suteikia daugiau galimybių, daugiau dinamikos ir patrauklumo. Deja, tenka konstatuoti, jog nemažai mokytojų dar nepasikeitė, vis vien stovi klasės priekyje ir bando įrodyti, kad jie teisiausi.

Tačiau jau turime nemažai ir tokių mokytojų, kurių nespėjame vytis bandydami ir diegdami inovacijas, todėl remiamės jų patirtimi. Inovatyvių mokyklų – ne ugdymo institucijų, o bendruomenių, kur kartu mokosi ir mokytojai, ir mokiniai, atsiranda vis daugiau. Šiandien prie bendro žmogaus ugdymo nemažai galėtų prisidėti ir šeima. Norėtųsi, kad ir šeimos taptų aktyviomis tos besimokančios bendruomenės narėmis. Jei mokytojo neįmanoma prikalbinti dirbti šiuolaikiškai, gal bendruomenė gali užduoti klausimą, pavyzdžiui, kodėl per pamokas niekada nebūna įjungta interaktyvi lenta.

Problemų kyla ir dėl to, kad ne visada mokyklų arba savivaldybių administracijos būna nusiteikusios daryti pokyčius. Kad ir koks inovatyvus būtų mokytojas, mokyklą turi pasiekti interneto ryšys. Didžiuojamės savo greitu interneto ryšiu, bet dažnai šviesolaidinio interneto kabelis nutiestas per 100 metrų nuo mokyklos, o savivaldybės administracija neranda lėšų jam atvesti iki pačios ugdymo įstaigos.

Negalime vienareikšmiškai atsakyti į klausimą, kaip inovacijas priima mokykla, nes tai priklauso nuo visų tos bendruomenės narių supratimo ir noro bendradarbiauti.

- Jūsų vadovaujamas UPC atsakingas už mokymo programų turinį. Kokių dėstomų dalykų artimiausiu metu laukia ryškiausi pakeitimai?

- Intensyviausios diskusijos šiuo metu vyksta dėl matematikos – šio dalyko reikšmės padidinimo. Esama įvairiausių nuomonių dėl planuojamo abiturientams įvesti privalomo matematikos egzamino, todėl mūsų specialistai kartu su mokslininkais, pedagogais bando rasti optimalų variantą.

Šiemet sudaryta darbo grupė, kuri peržiūrės gamtos mokslų programą. Svarstoma, kad 5-8 klasėms gamtos mokslai – biologija, fizika, chemija – galėtų būti sujungti. Manome, kad tai suteiktų daugiau integralumo tarp šių dalykų, išvengtume besikartojančių temų ir skirtingo kai kurių reiškinių supratimo.

Diskutuojama ir apie informacinių technologijų programos pokyčius. Dabar yra amžius, kai žmogus, baigęs pradinę mokyklą, turėtų išmokti ne tik skaičiuoti, rašyti ir skaityti, bet ir mokėti dirbti pagrindinėmis kompiuterinėmis programomis. Jeigu kalbame apie skaitmeninį ugdymo turinį ir mokymąsi naudojantis informacinėmis komunikacinėmis technologijomis, pradinėse klasėse vaikai jau turi būti pratinami jomis naudotis. Taip pat ir pagrindinio bei vidurinio ugdymo programos turėtų būti atnaujintos atsižvelgiant į informacinės visuomenės iššūkius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"