TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
NAMŲ PASAULIS

Dėl šalto vandens skaitiklio - detektyvas

2014 09 30 11:56
Žmonėms gyventi daugiabutyje be šalto vandens išties nepatogu – nei nusiprausi, nei skalbiamąją mašiną įsijungsi. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

LŽ skaitytojos istorija verčia manyti, kad vadinamųjų natūralių monopolininkų darbuotojai į savo pareigas kartais žvelgia atsainiau nei derėtų ir nepakankamai supratingai, antraip neverstų klientų, pavyzdžiui, savaitę gyventi be šalto vandens bute.

Mažos smulkmenos virsta nemenkomis buitinėmis bėdomis, kai vartotojai nežino savo teisių, o gyventojus aptarnaujančių komunalinių įmonių padaliniai nesusišneka tarpusavyje. Galų gale kenčia vartotojas.

Kaltininkas - skaitilis

LŽ skaitytoja Vilniaus gyvenamojo rajono daugiabučio buto savininkė Marija D. vakar LŽ pasiguodė, kad štai jau nuo ano šeštadienio, rugsėjo 20 d., negali naudotis šaltu vandeniu vonios ir tualeto kambariuose. Mat, kaip pirmadienį buvo nustatyta, vanduo visiškai neprateka užsikimšus skaitikliui. Bendrijos santechnikui kategoriškai atsisakius „kišti nagus prie skaitiklio“, apie atvejį buvo pranešta sostinės savivaldybės UAB „Vilniaus vandenys“ klientų aptarnavimo skyriui.

Nepraėjus nė trims dienoms, rugsėjo 22 d. pavakary, pas vilnietę atvyko vandens tiekimo bendrovės atstovas, nuėmė skaitiklio plombą, surašė aktą ir pažadėjo, kad užsakymas keisti skaitiklį bus iškart užregistruotas ir teks palaukti gal 3, gal 10 dienų, kol ateis meistras.

Baimindamasi dar vieną savaitgalį likti be vandens, savininkė telefonu vėl susisiekė su klientų aptarnavimo skyriumi ir išgirdo dar kelis „gal“: gal atvyks šiandien, gal pirmadienį, gal tik tada, kai mikrorajone bus daugiau užsakymų. Kadangi Lietuvoje tokie „gal“ mėgsta užsitęsti ir savaitę, ir mėnesį, be šalto vandens likusi buto savininkė kreipėsi pagalbos į LŽ redakciją.

Gal užmiršo užsakymą

UAB „Vilniaus vandenys“ Apskaitos prietaisų skyriaus vadovas Vytautas Baranauskas LŽ per daug nesigynė ir pasistengė suformuluoti savo versiją. Pasak jo, bendrovės atstovas, atvykęs trečiadienį, veikiausiai buvo inspektorius kontrolierius. „Spėju, kad jis užmiršo perduoti mūsų skyriui užsakymą pakeisti skaitiklį. Matyt, nesuveikė ir skaitiklių keitimo grandis“, – svarstė skyriaus vadovas. Ir pažadėjo asmeniškai pasidomėti priežastimis.

A. Baranausko teigimu, jo vadovaujamas „Vilniaus vandenų“ skyrius turi aibę darbų visame mieste ir gretimuose rajonuose, tačiau panašiais atvejais kaip LŽ papasakotasis užsakymai esą vykdomi pirmumo tvarka - supratingai, nes žmonėms gyventi be šalto vandens išties nepatogu – nei nusiprausi, nei skalbiamąją mašiną įsijungsi.

Jis pasakojo, jog neretai šios bendrovės ir jos klientų bendravimas esą stringa ir dėl to, kad tarpinę klientų telefono skambučių paslaugą teikia „Vilniaus vandenų“ partnerė „Infomedija“. „Joje didžiulė darbuotojų kaita, gal kitą sykį ir ne taip ką pasako. Jie skambintojui prisistato kaip „Vilniaus vandenų“ atstovai, nors iš tikrųjų taip nėra. Ir anksčiau pasitaikydavo visokių kliauzų, jau rengėmės dėl to ir sutartį nutraukti, nes tokie dalykai kenkia mūsų įvaizdžiui. Juk esame specialiai skambučių centrui parengę ir lankstinukus, kur kokiais atvejais reikia kreiptis, ir instruktuojame, bet pasikeičia žmonės – ir vėl bėdos kartojasi,“ - guodėsi pašnekovas.

Jau po kelių minučių skyriaus vadovas LŽ informavo išsiaiškinęs, kad mūsų skaitytojos Marijos D. pranešimas buvo užregistruotas tik penktadienį, rugsėjo 26 d., ir su savininke suderinta, kad meistras keisti skaitiklio atvyks antradienį, 10 valandą.

„Niekas su manimi nesitarė ir negalėjo taip susitarti, nes tokiu laiku esu darbe, kurio negaliu laikinai sustabdyti“, – LŽ perduotos žinios nustebinta atsakė būsto savininkė. Naudotis šaltu vandeniu ji vis dar negalėjo.

Vis šis tas

Vandens skaitiklių keitimo reikalavimas ir tvarka yra aiškiai reglamentuota Statybos ir urbanistikos ministerijos 1996 metais patvirtintomis Vandentvarkos ūkio naudojimo taisyklėmis (pakeistos aplinkos ministro 2011-01-21 įsakymu). Jose, be kita ko, nurodoma, kad sutrikus vandens tiekimui bute, vartotojas pirmiausia turėtų kreiptis į namo administratorių dėl priežasties nustatymo, ir jei nustatoma, kad problema kilo dėl šalto vandens skaitiklio, kreiptis į UAB „Vilniaus vandenys“ dėl skaitiklio pakeitimo. „Vilniaus vandenys“ privalo reaguoti tą pačią darbo dieną, o vėliausiai – kitą darbo dieną.

Pagal Aplinkos ministerijos išaiškinimą, neveikiantis skaitiklis turi būti pakeistas per 5 darbo dienas. Gavus pranešimą dėl skaitiklio keitimo, UAB „Vilniaus vandenys“ darbuotojas skambina buto savininkui ir suderina skaitiklio keitimo laiką.

Taigi bendrovės atstovų nurodomas darbų atlikimo terminas – iki 3 darbo dienų – lyg ir neišsekęs, tačiau buto sostinės gyvenamajame rajone gyventoja šalto vandens patogumais negali naudotis jau 11 dienų, nors kas mėnesį sumoka ir reikalaujamą mokestį už namo eksploatavimo paslaugas.

Šiandien "Vilniaus vandenų" meistrai Marijos D. bute neapsilankė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
NAMŲ PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"