TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
NAMŲ PASAULIS

Geriausiai „migdo“ protingi namai

2016 05 26 6:00
Kokybiškas miegas naktį lemia sveikatą ir gerą savijautą, tačiau svarbu ne vien tai, kiek miegame, bet ir kada gulame bei keliamės. LŽ archyvo nuotrauka

Kokybiškas miegas yra viena esminių geros savijautos ir darbingumo sąlygų. Jį tyrinėjantys mokslininkai tikina, kad tinkamai išsimiegančio žmogaus intelekto koeficientas didėja. Ir priešingai – nemigos kankinius ilgainiui gali suriesti ne tik psichologinės, bet ir fizinės ligos.

Turime daugiau priemonių nei kada nors anksčiau sklandžiam nakties poilsiui užtikrinti. Tai ne tik tinkamas miegamojo apšvietimas, bet ir inovacijos – pradedant itin patogiais čiužiniais ir baigiant išmaniosiomis namų sistemomis, kurios naktį palaiko optimalią temperatūrą bei vėdinimą.

Šilti šviesos šaltiniai

Kad gerai pailsėtume, naktį miegamajame, kaip „Lietuvos žinioms“ pasakojo apšvietimo sprendimų specialistas Mindaugas Dauguvietis, turi būti ne tik visiškai ramu, bet ir vyrauti aklina tamsa. Tačiau įdomu tai, jog subalansuotas apšvietimas prieš miegą irgi yra ne mažiau svarbus dalykas, galima sakyti, vienas „lydinčių“ faktorių į kokybišką poilsį.

„Kuo šiltesnio atspalvio lemputės pasirenkamos miegamojo apšvietimui, tuo geriau. Jų spalvinė temperatūra turėtų būti apie 2400–3500 kelvinų (K). Tokių šviesos šaltinių spalvinė temperatūra yra šviesiai gelsva, labiau primena kaitrinių lempučių švytėjimą. Žinoma, šiandien taupydami elektros energiją kaitrinių lempučių nebenaudojame, tačiau LED lemputės, montuojamos miegamajame, taip pat gali ir privalo būti „šiltos“, – pabrėžė M. Dauguvietis.

Virtuvėje ir darbo kambariuose geriausia rinktis maždaug 4000 K spektro apšvietimą. Jis užtikrina natūralią baltą spalvą. Kenksmingiausia, anot specialisto, keistai suvokiama mada gyvenamosiose patalpose įrengti biuruose ar pramoninėse erdvėse naudojamą šaltą ir budrumą skatinantį maždaug 6000 K spalvinės temperatūros apšvietimą. Toks ne tik neleidžia jaukiai jaustis namie, bet ir išbalansuoja miego ritmą.

Pasak M. Dauguviečio, šalia lovos rekomenduojama pritvirtinti sieninius šviestuvus, miegamajame taip pat siūloma montuoti paslėptą apšvietimą arba įleidžiamus šviestuvus, kurių šviesos intensyvumą galima reguliuoti.

Naktimis neskatina prakaituoti

Ne mažiau dėmesio negu apšvietimui turėtume skirti ir pagrindui, ant kurio miegame, t. y. lovai bei jos čiužiniui. Jei pasirinksime kokybišką čiužinį, kuris geba prisitaikyti prie mūsų kūno ir skirtingai reaguoja į šilumą bei prispaudimą, maudžianti nugara po nakties miego liks tik nemalonus praeities prisiminimas.

Pardavėjai pažymi, kad kiekvieno iš mūsų komforto supratimas ir poreikiai skiriasi, todėl gamintojai kuria skirtingų modelių čiužinius. „Modernūs viskoelastiniai čiužiniai, pavyzdžiui, reaguoja į kūno šilumą, prisitaiko prie žmogaus kūno formų, sumažina spaudimą į minkštuosius audinius. Tačiau jie tinka ne visų konstrukcijų lovoms – tik turinčioms grotelių pagrindą ir gerą ventiliaciją. Viskoelastinių čiužinių nerekomenduojame žmonėms, kurie skundžiasi padidėjusiu prakaitavimu ir nori miegoti vėsiau. Tai ypač aktualu tvankiomis vasaros naktimis“, – aiškino čiužiniais prekiaujančio salono vadovė Kristina Ablačinskaitė.

Pašnekovės teigimu, čiužinius galima rinktis ne vien pagal minkštumą. Siekiant komforto jie gali būti pritaikomi net pagal žmogaus svorį. Tiems, kurių svoris viršija 100 kilogramų, siūloma tiesti vientiso kietumo čiužinius. Specialūs čiužiniai kuriami ir mažiesiems – jų, o kartu ir tėvų ramų miegą geriausiai padeda užtikrinti vandens čiužiniai, gaminami iš didelio elastingumo poliuretano, sluoksniuoti su viskoelastiniu ir kokosų pluoštu.

„Galima parinkti čiužinius ir pagal individualią žmonių kūno sandarą. Juose skirtingai išdėstytos anatominės zonos. Malonų skirtumą klientai netrunka pajusti, nes jei priderinate čiužinį prie savo kūno, miegas iš tiesų pagerėja. Dažniausia raumenų skausmų priežastis – nekokybiški ar netinkami čiužiniai. Ypač atidūs juos rinkdamiesi turėtų būti tie, kuriems nugaros ar sąnarių skausmai yra tapę kasdienybe. Apskritai prastas miegas neigiamai veikia ne tik raumenis, bet ir žmogaus psichologinę būseną, o tai lydintis nervingumas, prasta nuotaika galiausiai perauga į kur kas rimtesnes ligas“, – priminė K. Ablačinskaitė.

Užtikrina sklandų vėdinimą

Išmanioji sistema, kurią visą arba dalinę savo namuose įsirengia vis daugiau šeimininkų, padeda taupyti energiją, leidžia patogiau gyventi. Viena aktualiausių jos funkcijų – automatinis patalpų šildymo ir vėdinimo sistemų valdymas. Tai irgi prisideda prie sklandaus nakties poilsio.

Tokios sistemos leidžia namo gyventojams susidaryti grafiką pagal savo įpročius (dienai, savaitei, mėnesiui), o paskui reikiama temperatūra ir vėdinimas palaikomi automatiškai. Pavyzdžiui, temperatūra sumažinama, kai nieko nėra namie arba naktį, kai visi miega, ir pakeliama rytą prieš pabundant šeimininkams.

Vėdinimo sistema automatiškai reaguoja į kambaryje esančių žmonių skaičių – greitai išvėdina patalpą ir užtikrina reikalingą mikroklimatą. Tam praverčia automatinis ventiliacijos valdymas naudojant CO2 daviklius. Geram miegui būtiną šiek tiek žemesnę temperatūrą garantuoja į patalpą įleidžiamas tam tikras kiekis vėsesnio lauko oro.

Pasirinkus norimą nakties scenarijų ir šeimininkams nuėjus miegoti, gali būti išjungiamas ir kiemo apšvietimas. Protingo namo sistema geba valdyti net žaliuzes – nustatytu laiku pati jas atveria. Iš lauko sklindanti šviesa padeda žmonėms pabusti natūraliai.

Toks žaliuzių valdymas naudingas ir karštą vasaros dieną. Kai saulė šviečia tiesiai į langą, žaliuzės priveriamos. Tada patalpa smarkiai neįšyla, ne tokia didelė apkrova tenka kondicionavimo sistemai, o kartu mažiau suvartojama ir elektros energijos išteklių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
NAMŲ PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"