Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
EKONOMIKA

Muilo renesansas

 
2016 08 31 11:34
Reuters/Scanpix nuotrauka

Nors parduotuvių lentynos lūžta nuo buitinės chemijos pasiūlos, Lietuvoje būstas dažnai švarinamas paprasčiausiu muilu ir vandeniu. 

Net du trečdaliai šalies vartotojų pripažįsta, kad tam muilą naudoja reguliariai, dar kas antras namų paviršių šveitimui mielai pritaiko actą bei sodą.

Būsto puoselėjimui lėšų negailintys Lietuvos vartotojai pripažįsta esantys dėmesingi geroms valiklių kainoms ir specialiems pasiūlymams, tačiau kartu yra vieni didžiausių Europoje natūralumo ir ekologijos mylėtojų, rodo daugiau kaip 100 pasaulio šalių stebinčios rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

„Lietuvos prekybos tinklų klientai ieško natūralumo. Jie gali sąmoningai rinktis tai, kas tradiciška, gerai pažįstama ir nekelia klausimų, iš ko tai pagaminta, ką reiškia sertifikatas ant pakuotės. Vartotojų nuomonė atspindi dar vieną tendenciją: žmonės nėra linkę apsikrauti buteliais ir mėgsta daug funkcijų galinčias atlikti priemones, panaudojamas įvairiais būdais: soda ir actas – maistui ruošti, muilas – rankoms plauti ir kartu jie visi tinka namų valymui, šveitimui ir dezinfekavimui“, – sako „Nielsen“ Komercijos skyriaus vadovas Baltijos šalims Aurimas Saulytis.

Iš viso 69 proc. šalies vartotojų tvirtina, kad jiems yra svarbu arba labai svarbu, kad valiklių sudedamosios dalys būtų natūralios ar ekologiškos ir tuo nusileidžia tik Turkijai (76 proc.).

Vartotojų įpročių tyrimas neigia stereotipą, kad actas, soda ar muilas naudojami šalyse, kuriose žemas pragyvenimo lygis ir ribotas asortimentas.

„Namų valymo priemonių pasirinkimas su finansais susijęs mažai. Vandenį ir muilą namų švarai naudoja daugiau kaip pusė vartotojų ekonomiškai stipriose Europos valstybėse – Britanijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje. Pačias didžiausias simpatijas muilui išsakė anaiptol ne vargingiausių šalių, o Danijos ir Belgijos vartotojai: čia daugiau kaip 80 proc. žmonių teigia reguliariai jį naudojantys tvarkydami namus“, – sako A.Saulytis.

Lietuvoje moterys atlieka 48 proc. namų tvarkymo ir valymo darbų, 38 proc. atvejų juos dalinasi su vyrais. Daugiausiai, arba trečdalis šalies būstų yra švarinami kas savaitę, dar 23 proc. – kai tam atsiranda poreikis.

Namų valymo priemonės dažniausiai įsigyjamos mažmeninių prekybos tinklų parduotuvėse.

Įdomūs faktai apie Lietuvos būstų švarinimo įpročius:

1. 62 proc. namų valymo priemonių nuperka moterys, tik 11 proc. – vyrai,

2. Vos 9 proc. vyrų yra atsakingi už būsto, kuriame gyvena, švarą,

3. Valant namus populiariausios kempinės, jas naudoja 87 proc. vartotojų,

4. 1 proc. gyventojų pripažįsta retai švarinantys namus,

5. Lietuvoje iš visų būsto erdvių svarbiausia laikoma virtuvės švara.

Vartotojų įpročių tyrimas atliktas 2015 metų pabaigoje.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"