TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
NAMŲ PASAULIS

Perkančiuosius būstą gali apgauti klaidinanti reklama

2016 11 15 11:46
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Aplinkos ministerija praneša, jog sulaukiama nemažai gyventojų paklausimų, kas turi atsakyti, kad jų įsigytas naujas būstas neatitinka daugiabučiams nustatytų reikalavimų.

Neatitinkantys nustatyti reikalavimai daugiabučiams tokie kaip nenumatytos vietos automobiliams, neišmatuota pastato garso klasė, neįrengtos vaikų žaidimo aikštelės, o sutartyje nurodytas ne butas, bet poilsio ar administracinės paskirties patalpos.

Būsto pirkėjai, pasak ministerijos Statybos ir būsto departamento specialistų, išvengtų tokių rūpesčių, jeigu prieš įsigydami jį nepasikliautų vien reklama, kuri, kaip rodo gyventojų skambučiai, gali suklaidinti, ir atidžiai susipažintų su pasirašoma pirkimo-pardavimo sutartimi.

Spaudoje nuolat pasirodo skelbimų apie parduodamą būstą teritorijose, kuriose pagrindinė tikslinė žemės naudojimo paskirtis pagal teritorijų planavimo dokumentus nėra gyvenamoji. Todėl tokioje teritorijoje projektuojamo pastato didesnioji dalis taip pat negali būti gyvenamosios paskirties. Šiuo atveju nedėmesingas pirkėjas gali įsigyti ne gyvenamąjį būstą, o kitos paskirties patalpas, kurioms taikomi mažesni normatyviniai reikalavimai.

Mišrios paskirties statybos praktika taikoma visame pasaulyje. Tai viena iš veiksmingų priemonių užtikrinti urbanizuotų teritorijų gyvybingumą visą parą. Tačiau kai kurie mūsų šalies nekilnojamojo turto vystytojai piktnaudžiauja šia priemone vaikydamiesi pelno – jie rinkoje reklamuoja produktą, kurio tikslinė paskirtis realiai yra kitokia.

Reklamos įstatymas draudžia klaidinančią reklamą. Todėl pastebėjusieji, kad tokios reklamos, kurioje esminė informacija yra nuslėpta, dviprasmiškai ar neišsamiai pateikta, jie yra skatinami arba gali būti paskatinti priimti sprendimą sudaryti sandorį, kurio kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę, turėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir savivaldybę dėl pastato galimo naudojimo ne pagal paskirtį. Pirkėjo informavimas apie tikslinę pastato paskirtį ne laiku taip pat laikomas klaidinančia reklama.

Jeigu nesąžiningos konkurencijos veiksmai pažeidžia daugelio ūkio subjektų ar vartotojų interesus, juos tiria Konkurencijos taryba, kuri už tokius veiksmus taiko įstatymų nustatytas sankcijas.

Perkant patalpas būtina Nekilnojamojo turto registre pasitikrinti tikslinę pastato paskirtį dar ir todėl, kad nuo jos priklauso, kokį nekilnojamojo turto mokestį mokės pirkėjas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
NAMŲ PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"