TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
NAMŲ PASAULIS

Vamzdžių nekeitė – vis tiek mokėk

2014 04 10 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Daugiabučių namų gyventojų ginčus su administruojančia įmone neretai sukelia bet kokių bendro naudojimo sienų, stogų, šildymo sistemų ar vandentiekio vamzdynų remontas, už kurį žmonės verčiami sumokėti.

Trijų kambarių butą viename sostinės senos statybos daugiabutyje prieš metus įsigijusi LŽ skaitytoja Ramunė B. (pavardė redakcijai žinoma - aut.) ėmėsi kapitalinio remonto. Be kitų darbų, buvo pakeistas visas bute esantis vamzdynas ir net dalis magistralinio. Šeima skyrė remontui visas santaupas ir metus naujuose namuose gyveno ramiai. Kol vieną dieną į duris pasibeldę daugiabutį administruojančios bendrovės santechnikai pareiškė atėję keisti jų bute esančio vamzdyno. Šeimininkai paaiškino jiems, kad visus vamzdžius savo būste vos prieš metus pakeitė patys. Už tą darbą šeima sumokėjo specialistams daugiau kaip tūkstantį litų. „Į butą užėję santechnikai apžiūrėjo naujintėlaitį vamzdyną ir užtikrino, kad viskas gerai, jokių darbų jie nesiims. Tačiau namą prižiūrinčiai įmonei tai nė motais – ji liepė sumokėti už vamzdyno remontą“, – LŽ pasakojo Ramunė B. Po kelių savaičių šeima gavo pranešimą, kad namą administruojančiai bendrovei yra skolinga 1,9 tūkst. litų, esą šią sumą gyventojai privalo sumokėti net ir tuo atveju, jeigu jų bute nebuvo atliekami jokie vamzdžių keitimo darbai.

„Vamzdyno remonto išlaidos paskirstytos visiems butams. Nors, mano žiniomis, beveik pusė mūsų namo gyventojų per pastaruosius penkerius metus patys pakeitė butuose senus vamzdžius. Daugelyje jų dabar jokie darbai nebus atliekami“, – kalbėjo vilnietė.

Moteris sakė, kad prieš imdamiesi vamzdynų remonto namo administratoriai gyventojų sutikimo neprašė. Nors kai būdavo tvarkomas stogas ar lauko durys, parašai, anot šio daugiabučio senbuvių, buvo renkami, ir net tada, kai bendra darbų suma siekdavo tik kelis tūkstančius litų.

Siūlo derėtis

Respublikinių būsto valdymo ir priežiūros rūmų Teisės skyriaus vedėjas Algirdas Glodenis LŽ minėjo, kad tokie gyventojų skundai yra kasdienybė. Pastaraisiais metais žmonės nedvejodami skundžia Būsto rūmams arba savivaldybės specialistams prieštaringus namo administratorių sprendimus ir abejonių keliančias, iš pažiūros nepagrįstas sąskaitas.

„Derėtų nepamiršti, kad į viso namo bendro vamzdyno keitimo darbus įeina ne tik vamzdžiai konkretaus savininko bute, bet ir vandentiekio magistralinių vamzdynų, jų stovų keitimas. Namo administratoriaus specialistai turėtų įvertinti, kiek žmogus investavo į vamzdyno, esančio jo bute, remontą, ar keitė visus vamzdžius, ar tik dalį jų, kiek reikėtų atimti iš galutinės sąskaitos. Taigi tokiais atvejais butų savininkams siūlau derėtis su namą administruojančia bendrove“, - aiškino A.Glodenis.

Jeigu kurio nors buto savininkas pakeitė bendro naudojimo vamzdynus, namą administruojanti bendrovė turi tai įvertinti ir išdalyti mokėjimus pagal sąskaitą visiems namo gyventojams. Anot pašnekovo, kartais nutinka ir taip, kad kurio nors buto šeimininko iniciatyva vamzdynai pakeičiami netinkamai - juos derėjo tiesti kitokius. „Jeigu darbus atlikusi įmonė yra Respublikinių būsto valdymo ir priežiūros rūmų narė, galime padėti tokį ginčą spręsti. Prie vieno stalo susėdus buto savininkui ir namą administruojančios bendrovės atstovams paprastai pavyksta rasti abiem šalims priimtiną sprendimą“, - pažymėjo A.Glodenis.

Jis kalbėjo, kad dažniausiai daugiabučių gyventojai skundžiasi dėl vamzdynų remonto, taip pat dėl išorinių tarpblokinių siūlių tvarkymo. „Kai kurie žmonės nesupranta, kad išorinė siena yra bendro naudojimo objektas, todėl už jos remontą reikia mokėti visiems. Neretai priekaištai būna nepagrįsti, bet gyventojai turi teisę skųstis ir gali ja naudotis“, - tvirtino Būsto valdymo ir priežiūros rūmų Teisės skyriaus vedėjas.

Savivaldybėse tokius gyventojų ir namus administruojančių įmonių ginčus sprendžia už komunalinį ūkį atsakingas departamentas ar skyrius.

Dėl privalomų darbų neklausia

Pasak A.Glodenio, kai daugiabučio remonto darbai yra įtraukti į privalomų darbų sąrašą, namo administratorius, prieš atlikdamas juos, neturi prašyti gyventojų sutikimo. „Atliekant privalomus darbus daugiabučiuose gyventojų klausti nereikia. Tai numatyta Civiliniame kodekse ir įstatymų įgyvendinamaisiais aktais įtvirtintose normose. Taip jau yra - kai kurie daugiabučių gyventojai norėtų už nieką nemokėti. Todėl teismų praktika, taip pat Aukščiausiojo Teismo priimti sprendimai nurodo, kad būtinus darbus namo administratorius atlieka tada, kai to reikia“, - pabrėžė A.Glodenis.

Būsto valdymo ir priežiūros rūmų Teisės skyriaus vedėjas priminė, jog daugiabučio gyventojams nesutinkant mokėti pateiktų sąskaitų, nes šios, jų manymu, yra išpūstos, namo administratorius privalo pateikti detales - kiek kainavo konkretūs darbai. Ar nurodytos kainos pagrįstos, gali įvertinti Būsto rūmuose ir savivaldybėje dirbantys specialistai. Be to, statybos darbų ir medžiagų kainos, anot A.Glodenio, skelbiamos viešojoje erdvėje, statybų srities kainodarą normuoja atestuota bendrovė „Sistela“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
NAMŲ PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"