TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
NAMŲ PASAULIS

Vizija ties reklamos skydu

2010 12 28 0:00
Reklamos konstrukcijos tokios tvirtos, jog gali konkuruoti su pačiu tvirčiausiu namu.
Erlendo Bartulio nuotrauka

Jei kartais atsitiktų taip, jog prarastumėte savo jaukius ir modernius namus, architektai pagalvojo apie tai, kur tokie žmonės galėtų gyventi. Anot būsto kūrėjų, tam gali būti tinkama vieta - po reklamos konstrukcijų skydu, po tiltu ar net šiukšlynas. Socialiai remtini žmonės tas erdves pritaikytų sau, bet kol kas jie gyvena po dangaus stogu - be būsto optimistui.

Namas optimistui - koks tai būstas? Kodėl tokio namo reikia optimistui, bet ne pesimistui? Juk žmonės, atsidūrę gatvėje, optimizmo tiek mažai teturi. Tiek pripažinti architektai, tiek jauni ir kūrybingi būsto kūrėjai tokius sumanymus įvardija kaip pokštavimo manifestą, nors jų kolegos užsienyje tokį žaidimą vertina kaip labai rimtą dalyką.

Trys pasirinkimai

Kol kas architektai konkursui suprojektavo namą optimistui. Architektas Linas Tuleikis tokį namą įspraudė tarp tuščių reklamos konstrukcijų, architektas Martynas Marozas "pastatė" šiukšlyne, o architektas Andrius Tebelškis - po tiltu.

Projekto "Namas - šiukšlyne" autorius M.Marozas apie namą optimistui turi tvirtą nuomonę. Pasak jo, tai - neegzistuojanti sąvoka, neįmanomas darinys, nes teoriškai optimistui tiktų bet kas. Jam, matyt, net nereikėtų sienų ar stogo, langų ar durų, greičiausiai nereikia ir paties namo.

Tad ar verta tikėtis, jog "optimistas" sugebės įvertinti tai, ką jam siūlo? Ar sugebės atskirti gerą namą "optimistui" nuo blogo -greičiausiai ne. Šiuo požiūriu grynasis optimizmas yra žalingas architektūrai ir aplinkai, o tai ir veda prie pagrindinio projekto tikslo - išprovokuoti "grynąjį optimistą".

Kitas jaunas architektas A.Tebelškis tiesiogine prasme prijaukino "namą po tiltu". Pasak jo, tai pati geriausia čia statyti namą - dar kartą galima panaudoti įvestų inžinerinių tinklų funkcijas - tai ir ekonomiška, ir ekologiška. Gyvenimas po tiltu - gražus ir patogus.

Pamatė pro automobilio langą

Kaunietis architektas L.Tuleikis nemėgsta tuščių beprasmių erdvinių konstrukcijų, kurių gan daug išdygo automagistralių, greitkelių ir net paprastų keliukų. Tokios konstrukcijos architektui užkliuvo, kai kartą keletą valandų buvo priverstas tūnoti automobilyje, susidarius spūsčiai.

"Pro automobilio langą pamačiau plyname lauke stovintį didelį reklamos skydą. Konstrukcijos erdvė - tuščiavidurė. Pamaniau: kodėl tos erdvės nepanaudojus optimisto būstui kaime. Ypač toks namas praverstų tiems, kurie neturi jokio būsto", - sakė architektas.

L.Tuleikis tuščioje reklamos konstrukcijų erdvėje suprojektavo namą, kuris labai praverstų socialiai remtiniems žmonėms.

Pasak architekto, konkurse "Namas - optimistui" buvo pastebėtas specialistų dėl keleto priežasčių. Pirma, buvo racionaliai panaudotos ne tik miestus, bet ir laukus užtvindžiusios tuščios konstrukcijos ir joms suteikta teigiama prasmė. Jei tokia idėja kada nors būtų įgyvendinta, atsirastų papildomų būstų. Antra, autoriai jautriai sureagavo į neigiamus Lietuvos kraštovaizdžio reiškinius.

Humanistinė idėja svarbesnė

- Kas yra optimizmas architektūroje?

- Tai kryptis, kuri žadina geras emocijas, skatina veikti ir verčia nesusitaikyti su tikrove, kuri mums kelia nepasitenkinimą. Tai pats realiausias optimizmas.

- Ar toks optimizmas pasiekiamas?

- Manau, kad taip, jei nebūtų vieno "bet" - mūsų vidinės cenzūros, abejonių, ar tai bus gerai ir ar tai pasitvirtins. Jei nežinome, koks bus rezultatas, vis dėlto verta nors pabandyti. Tačiau dažnai sustojame ir net nepabandome. Šiuo atveju negaliu atsakyti, ar gyvenime pasitvirtins projekto "Namas - optimistui" idėja. Tačiau pirmas etapas įveiktas - pabandėme.

- Kodėl jums užkliuvo reklamos konstrukcijos? Ar nėra daugiau tokių griozdų?

- Reklamos konstrukcijos tokios tvirtos, jog gali konkuruoti su pačiu tvirčiausiu namu. Nors tai nėra namas, bet tik reklamos įvaizdis, kuriam skiriama viskas - didelės erdvės, didelės konstrukcijos, dideli pinigai. O tuo metu už borto lieka vargšas žmogus, kuriuo nėra kam pasirūpinti. Jam net nedidelės dalies tų galimybių nesuteikiama. Verslą sukryžminus su žmonių poreikiais gal pavyktų padaryti daugiau. Kai kuriose srityse tai jau daroma. Namas optimistui - tai namas žmogui. Humanizmo idėja šiuo atveju daug svarbesnė.

Dvi pusės - miestas ir kaimas

- Kokį regite žmogaus gyvenimą reklamos skyde?

- Projektą padalijome į dvi dalis: optimistas kaime ir optimistas mieste. Pirmuoju atveju tai nėra tipiška kaimo samprata. Kaimu pavadinome tą lauko erdvę, kurioje stovi reklamos skydas. Mieste pasirinkome reklamą prie prekybos centro. Tos dvi reklamos padiktavo skirtingus sprendimus. Optimisto namą kaime būtų galima suręsti iš pakelėse esančių gamtos liekanų (tai nesugrėbti šiaudai, nudžiūvęs medis) ir išmestų daiktų (plastiko šiukšlės). Optimisto namą mieste lengviau pastatyti - tai būtų būstas vargšui intelektualui, kuris sutinka gyventi minimaliomis sąlygomis. Šalia jo būsto yra prekybos centras, kur galima viską greitai ir pigiai įsigyti. Tačiau abu būstai optimistui skirti žemesniam socialiniam sluoksniui.

- Projektas "Namas - optimistui" jau yra, belieka tik pradėti statybą?

- Šiuo atveju net nereikia projekto. Tokį namą galima statyti ir be jo projekto (juokiasi).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
NAMŲ PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"