TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

„Amazon“ įkūrėjas perka „The Washington Post“

2013 08 06 11:25
AFP/Scanpix nuotrauka

Garsus JAV dienraštis „The Washington Post“, pirmasis paskelbęs apie Votergeito skandalą, yra parduodamas internetinės prekybos tinklo „Amazon“ įkūrėjui Jeffui Bezosui, mėginant išgelbėti šį leidinį, kuriam sunkiai sekasi konkuruoti su interneto žiniasklaida.

Eugene'o Meyerio, kuris įsigijo „The Washington Post“ per JAV Didžiąją depresiją 1933 metais, anūkas Donaldas Grahamas pirmadienį apstulbino Amerikos žiniasklaidos sektorių, paskelbęs, kad parduoda šį laikraštį J.Bezosui už 250 mln. dolerių (650,6 mln. litų).

D.Grahamas, kuris yra bendrovės „Washington Post Co.“ valdybos pirmininkas, nebuvo pateikęs jokių išankstinių užuominų, jog parduos nuo JAV sostinės įvaizdžio neatsiejamą laikraštį, nors jo pardavimų ir prenumeratos mastai nuolat mažėjo.

Tačiau savininkas leido suprasti, kad šį sandorį lėmė svarus interneto iššūkis tradicinei leidybai.

„Aš, kartu su („The Washington Post“ leidėja) Katharine Weymouth ir mūsų direktorių valdyba, nusprendėme parduoti tik po to, kai žinomi iššūkiai laikraščių pramonei privertė mus svarstyti, jog galbūt „Post“ būtų geriau turėti kitą savininką“, – sakoma D.Grahamo pranešime.

„Jeffas Bezosas yra pripažintas technologijų ir verslo genijus; dėl savo ilgametės strategijos ir asmeninio padorumo jis yra išskirtinai geras naujas „Post“ savininkas“, – pridūrė jis.

Milijardierius J.Bezosas, įkūręs „Amazon“, kuris per kelerius metus iškilo į interneto prekybos rinkos lyderius, sakė perkantis „The Washinton Post“ už asmenines lėšas ir išreiškė viltį vadovauti procesui, per kurį laikraštis nuo tradicinių leidybos metodų pereitų prie modernių technologijų.

„Internetas keičia beveik kiekvieną žiniasklaidos verslo elementą: trumpindamas naujienų išleidimo ciklus, griaudamas ilgai buvusius patikimus pajamų šaltinius ir atversdamas naujus būdus konkurencijai, kurių dalis susijusi su mažomis arba nulinėmis naujienų gavimo išlaidomis, – J.Bezosas rašo pranešime dienraščio darbuotojams. – Nėra jokio žemėlapio, o nubrėžti kelią į priekį nebus lengva. Mums reikės išradinėti, o tai reiškia, kad turėsime eksperimentuoti.“

Šis sandoris susijęs su „The Washington Post Co.“ valdomais laikraščių aktyvais, įskaitant nemokamai viešajame transporte platinamą dienraštį „The Express“ ir laikraštį ispanų kalba „El Tiempo Latino“, taip pat logistikos kompleksą „Robinson Terminal“.

„The Washington Post Co.“ taip pat valdo didelį mokymo centrą „Kaplan Inc.“, žurnalą „Foreign Policy“ ir kitus aktyvus.

J.Bezosas nurodė paliksiantis K.Weymouth, kuri yra Donaldo Grahamo dukterėčia ir legendinės „The Washinton Post“ leidėjos Katherine Graham anūkė, dienraščio generalinės direktorės ir leidėjos poste.

"Mano šeima ir aš niekada nesitikėjome, kad ateis tokia diena, - K.Weymouth rašo pranešime skaitytojams. - "The Washington Post Company" parduoda laikraštį, kurį ji valdė ir ugdė aštuonis dešimtmečius."

Spendimas jį parduoti buvo priimtas "su sunkia širdimi", pabrėžė ji, "tačiau esame visiškai įsitikinę, jog savininkus tapus ponui Bezosui, atsiveria unikali ir nepaprasta galimybė "The Washington Post", taip pat jo skaitytojams".

K.Weymouth teigė, kad J.Bezosas yra "patyręs verslininkas", kuris "savo investicijose laikosi ilgalaikės strategijos".

"Nors jis tikisi, kad "The Post" išliks pelningas, jis sutelks dėmesį į esminį vaidmenį, kurį mūsų žurnalistinis darbas atlieka dialoge ir informacijos sraute mūsų visuomenėje", - rašo ji.

Šis pardavimas dar kartą pademonstravo, kad JAV laikraščių leidybos sektoriui itin reikalinga finansinė pagalba, kad jie atlaikytų staigų naujienų verslo perkėlimą į internetą, kur didelė dalis turinio tebėra prieinama nemokamai.

Šis netikėtas pranešimas buvo paskelbtas praėjus vos kelioms dienoms, kai dienraštį "The New York Times" valdanti bendrovės pardavė laikraštį "The Boston Globe" vos už 70 mln. dolerių (182,2 mln. litų) Bostono beisbolo komandos "Red Sox" savininkui, nors prieš 20 metų jį pirko už 1,1 mlrd. dolerių.

Kaip ir "The Washington Post", "The Boston Globe" popierinę versiją prenumeravo vis mažiau žmonių, taip pat nesugebėdavo pritraukti pakankamai klientų, kurie prenumeruotų jo elektroninę versiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"