TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

„Facebook“ žengia į naujienų agentūrų verslą

2015 05 14 16:15
Reuters/Scanpix nuotrauka

Socialinis tinklas „Facebook“ trečiadienį giliau pasinėrė į žiniasklaidos verslą, sudaręs sutartį su naujienų organizacijomis, leidžiančią tiesiogiai siųsti naujienų pranešimus savo vartotojams, o toks žingsnis gali lemti svarbius pokyčius šioje rinkoje.

Šis seniai prognozuotas „Facebook“ sprendimas reiškia, kad naujienų pranešimai bus keliami į socialinio tinklo serverius ir taps greičiau pasiekiami jo vartotojams.

Dėl šių planų žiniasklaidos sektoriuje vyko įnirtingi debatai: kai kurie sako, kad tai gali padėti sunkioje padėtyje atsidūrusiems naujienų leidėjams, o kiti tvirtina, kad žiniasklaidos organizacijos neteks savo turinio kontrolės, kurią perims socialinis tinklas.

Nauja priemonė „Aktualūs straipsniai“ (Instant Articles) „leidžia skaityti apie dešimt kartų greičiau negu standartinius mobiliojo interneto straipsnius“, nurodė „Facebook“.

Dalijimasis naujienomis „Facebook“ programėle išmaniesiems telefonams didėja, bet straipsnį įkelti trunka vidutiniškai aštuonias sekundes.

Naujosios programos partneriais tapo JAV dienraštis „The New York Times“, žurnalas „National Geographic“, interneto naujienų portalas „BuzzFeed“, televizija NBC, žurnalas „The Atlantic“, Didžiosios Britanijos dienraštis „The Guardian“, tos šalies nacionalinis transliuotojas BBC, Vokietijos savaitraštis „Der Spiegel“ ir dienraštis „Bild“, nurodė „Facebook“.

Pasak „Facebook“, žiniasklaidos bendrovės galės pardavinėti reklamą straipsniuose, taip pat naudotis paties socialinio tinklo reklamos sistema. Leidėjai taip pat galės gauti straipsnių skaitomumo statistikos ir kitos informacijos apie jų pateikiamą ir socialinio tinklo įkeliamą turinį.

Kai kurie žiniasklaidos sektoriaus ekspertai argumentuoja, kad šis planas suteikia „Facebook“ per didelę naujienų kontrolę.

„Apskritai nemanau, kad tai geras sumanymas“, – sakė JAV Šiaurės Rytų universiteto žurnalistikos profesorius Danas Kennedy.

Vasarį miręs „The New York Times“ žiniasklaidos kritikas Davidas Carras pernai sakė, kad įgyvendinus tokį planą žiniasklaidos kanalai „iš esmės taptų vergais karalystėje, kuri priklauso „Facebook“.

„Suprantu, kodėl naujienų portalus gundo šis pasiūlymas, bet manau, kad jie to pasigailės“, – sakė apie žiniasklaidos aktualijas rašančio tinklaraščio „Daring Fireball“ autorius Johnas Gruberis.

„Facebook“ pasirinkimai struktūrizuoti savo skelbiamas naujienas jau seniai vertinami prieštaringai, o kai kurie argumentuoja, kad tokia politika sukuria „informacijos burbulą“, suskirstančią skaitytojus į panašių pažiūrų asmenų grupes.

Niujorko miesto universiteto žurnalistikos profesorius Jeffas Jarvisas sakė, kad šis „Facebook“ žingsnis žymi takoskyrą žiniasklaidos pasaulyje.

„Tai gera žinia žiniasklaidai, – nurodė jis. – Jeigu žiniasklaida ir technologijos ras bendrą kalbą, galėsime iš naujo atrasti žurnalistiką paskirstytame pasaulyje, naudojančiame verslo modelius.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"