TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

„JeSuisAhmed“: už žodžio laisvę žuvo ir musulmonas

2015 01 09 16:15
Reuters/Scanpix nuotrauka

Trečiadienį satyrinio leidinio „Charlie Hebdo“ redakcijoje žuvo ne tik žurnalistai, bet ir du policininkai. Vienas jų – musulmonas Ahmedas Merabetas. 

Gedulas ir parama socialiniuose tinkluose reiškiami ne tik žurnalui bei žodžio laisvei, naudojant saitažodį (angl. hashtag) #JeSuisCharlie, vis daugiau internautų remia ir teroristų nužudytą musulmonų policininką – #JeSuisAhmed. Pavyzdžiui, vienas socialinio tinklo „Twitter“ naudotojas parašė: „Aš ne Charlie, aš žuvęs faras Ahmedas. Charlie pajuokė mano tikėjimą ir kultūrą, o aš miriau gindamas jų teisę tai daryti“. Ant žemės gulinčiam, sužeistam, pasigailėjimo maldaujančiam 42 metų Paryžiaus policininkui užpuolikas kulką paleido tiesiai į galvą.

Pirmasis dėmesį į nužudytą pareigūną atkreipė ir minėtą saitažymę panaudojo Maroke gyvenantis prancūziško žurnalo leidėjas Julienas Castersas. Elektroniniame laiške Didžiosios Britanijos visuomeniniam transliuotojui „BBC“ jis rašė padėjęs saitažymę, kad primintų, jog policininkas musulmonas taip pat buvo išpuolio auka ir kad ne visi musulmonai Prancūzijoje yra radikalūs. „Atrodo svarbu vienytis likus dviem metams iki prezidento rinkimų, nes iš šių teroristinių atakų pasipelnys tik kraštutinės dešinės politinės partijos“, – teigė J. Castersas.

Socialiniuose tinkluose plintanti žuvusio pareigūno nuotrauka.

A. Merabetas buvo vedęs vyras, dirbantis policininku vienuoliktajame Paryžiaus rajone, kur įsikūrusi „Charlie Hebdo“ redakcija. Šeimos teigimu, jis bus palaidotas musulmonų kapinėse Paryžiaus šiaurės rytuose, kur atgulę jau daugiau kaip 7 tūkst. islamo religijos išpažinėjų. Kolegos iš policininkų profsąjungos išplatino pranešimą, kur sako esą apstulbę, kad policininkas buvo „nušautas kaip šuo“. Teigiama, jog jis buvo ramus ir doras žmogus.

Tuo tarpu intelektualai diskutuoja apie tai, ką ši mirtis byloja apie Prancūzijos visuomenę. Didžioji dalis prancūzų mano, jog globalizacija yra žalinga apskritai ir jų šaliai konkrečiai, rašoma žurnale „The Atlantic“. Kaip teigia prancūzų istorijos žinovas iš Hiustono universiteto Robertas Zaretsky, Prancūzijos piliečio supratimas yra universalistinis, tai reiškia, kad prancūzu gali tapti tik įsisavinęs respublikos vertybes. To pavyzdžiu galima laikyti ir naujausią Michelio Houellebecqo romaną „Pasidavimas“ (pranc. „Soumission“), kur vaizduojama musulmonų valdoma ateities Prancūzija ir baimėje gyvenantys šios religijos neišpažįstantieji.

A. Merabeto nužudymo scena.

Laicistinėje šalyje nuo 2010 metų egzistuoja draudimas viešumoje dėvėti veidą dengiančius galvos apdangalus, kurie musulmonėms yra tradiciniai. Įdomiausia tai, kaip pastebi mokslininkas iš JAV, kad niekas iš tiesų nežino, kiek musulmonų gyvena respublikoje, nes surašant gyventojus klausimas apie religiją neužduodamas. Jų gali būti iki dešimties procentų. Net jei jų būtų tik apie 7 proc., jie jau sudarytų daugiau nei penkis milijonus gyventojų. Po Prancūzijos gausiausios musulmonų bendruomenės Europoje gyvena Vokietijoje (apie keturis mln.) bei Didžioje Britanijoje (apie tris mln.).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"