TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

„Yahoo“ nepriklausomybės pabaiga

2016 08 12 6:00
Sandoris su „Verzon“ užbaigia 4 metus trukusias „Yahoo“ generalinės direktorės Marissos Mayer pastangas išgelbėti kompaniją. AFP/Scanpix nuotraukos

JAV interneto ir telekomunikacijų bendrovė „Verizon Communications Inc.“ perima bendrovės „Yahoo! Inc.“ pagrindinį verslą. Sandorio vertė – 4,83 mlrd. JAV dolerių. Šitaip baigiasi du dešimtmečius trukusi „Yahoo“ kaip nepriklausomos kompanijos istorija.

„Verizon“ perka „Yahoo“ paieškos, elektroninio pašto, reklamos ir žiniasklaidos verslą, taip pat nekilnojamąjį turtą. Pabrėžiama, kad „Yahoo“ liks „Alibaba Group Holding Ltd.“ ir „Yahoo Japan Corp.“ akcijos, kurių bendra vertė rinkoje siekia apie 40 mlrd. dolerių.

„Yahoo“ teikiamos internetinės paslaugos vis dar pritraukia apie 1 mlrd. vartotojų per mėnesį. „Yahoo“ perėmimas padvigubins „Verizon“ skaitmeninės reklamos potencialą ir leis jai įsitvirtinti trečiojoje vietoje 187 mlrd. dolerių vertės skaitmeninės reklamos rinkoje. Pirmąsias dvi pozicijas dalijasi „Google“ ir „Facebook“.

„Jaučiame didžiulę pagarbą dėl to, ką pasiekė „Yahoo“. Šis sandoris padės atskleisti visą „Yahoo“ potencialą, nes mūsų sinergija leis toliau kurti, stiprėti ir didinti augimą, – teigė pasaulinės internetinių paslaugų korporacijos „AOL Inc.“ vadovas Timas Armstrongas, kuris po perėmimo turėtų valdyti bendrą verslą. – Sujungus „Verizon“, AOL ir „Yahoo“ mobiliųjų technologijų medijų rinkoje atsiras naujas galingas konkurentas, galėsiantis pasiūlyti alternatyvą reklamų kūrėjams ir skelbėjams.“

„Yahoo“ nuosmukis

Šis sandoris tolygus oficialiam pripažinimui, kad pastaraisiais metais „Yahoo“ prarado savo svarbą. Kompanija nesugebėjo užtikrinti spartaus augimo nauju interneto vartojimo laikotarpiu, kai žmonės daugiausia ėmė naudotis išmaniaisiais telefonais ir laiką leisti socialinės žiniasklaidos puslapiuose ar bendrauti per interneto pokalbių programas

Prognozuojama, kad po susijungimo bendram verslui vadovaus „AOL Inc.“ vadovas Timas Armstrongas.

Oficialiai „Yahoo“ portalas buvo įkurtas 1995 metais. Jo autoriai – Stanfordo universiteto studentai Jerry Yangas ir Davidas Filo. Kadaise „Yahoo“ buvo nepamainomas milijonams vartotojų – tarsi vartai į internetą. „Yahoo“ nuosmukis prasidėjo, kai dauguma žmonių ir besireklamuojančių kompanijų nusprendė, kad „Google“ paieškos sistema yra daug patogesnė. Pastaraisiais metais nuosmukį dar labiau paspartino vadybos klaidos ir nesugebėjimas prisiderinti prie besikeičiančių vartotojų įpročių.

Dėl prognozių, kad metinis pardavimas bus mažiausias per daugiau kaip dešimtmetį, ir didžiulio investuotojų spaudimo „Yahoo“ generalinė direktorė Marissa Mayer neturėjo kito pasirinkimo – tik parduoti pagrindinį bendrovės verslą. Dabar „Verizon“ privalo rasti būdą, kaip prikelti kompaniją, kuri net po įvairių pokyčių ir etatų mažinimo vis dar patiria daugybę išlaidų, o jos augimą stabdo per daug fragmentuota produktų pasiūla.

M. Mayer ateitis

Šis sandoris taip pat nutraukia M. Mayer pastangas išgelbėti bendrovę. Sprendimą skirti ją „Yahoo“ generaline direktore 2012 metais, labai gyrė Volstritas ir Silicio slėnis. M. Mayer buvo 21-a „Google“ darbuotoja ir pirma šios kompanijos inžinierė moteris, todėl manyta, kad jai pavyks padaryti „Yahoo“ vėl pirmaujančia bendrove. Tačiau per ketverius metus įdėtos pastangos ir išleisti milijardai dolerių mobiliosioms programėlėms įsigyti bei plėtoti, nepadėjo nei smarkiai padidinti vartotojų skaičiaus, nei pinigų, gaunamų iš skaitmeninės reklamos.

Nors sklinda gandų, kad perėmus „Yahoo“ bendram verslui turėtų vadovauti T. Armstrongas, M. Mayer tikina niekur nesitraukianti. Jai priklausytų 54,9 mln. dolerių kompensacija, jeigu būtų atleista be jokios svarios priežasties per pirmus metus nuo sandorio sudarymo dienos.

„Yahoo“ integracijai į „Verizon“ vadovaus kompanijos vykdomoji viceprezidentė Marni Walden, atsakinga ir už produktų inovacijas. „Marissa yra be galo svarbi, kad integracija būtų sėkminga, – „Bloomberg“ televizijai duotame interviu tvirtino M. Walden. – Kol kas per anksti kalbėti, kas ir kokias pareigas eis ilguoju laikotarpiu.“

„Yahoo“ teikiamos internetinės paslaugos vis dar pritraukia apie 1 mlrd. vartotojų per mėnesį. /napieracademy.eu nuotrauka

Turtas Azijoje

Pagal susitarimą „Yahoo“ pakeis pavadinimą, bet išsaugos Kinijos elektroninės prekybos milžinės „Alibaba“ ir „Yahoo Japan“ akcijas, kurių bendra vertė rinkoje siekia beveik 40 mlrd. JAV dolerių.

Praėjusio amžiaus 10-ąjį dešimtmetį „Yahoo“ buvo pagrindinis portalas, nes turėjo patogią paieškos sistemą ir teikė naujienas bei kitą iš įvairių šaltinių surinktą informaciją. Per jį daugybė vartotojų išmoko naudotis internetu. 1996 metais pirmą kartą kompanijos akcijų pasiūlyta visuomenei (viena jų įvertinta 13 dolerių). Jau per pirmą dieną tų akcijų vertė pakilo daugiau kaip dvigubai.

Internetui populiarėjant ir tampant pagrindine komunikacijos bei verslo platforma, „Yahoo“ pradėjo siūlyti vis daugiau naujų produktų ir paslaugų. Bendrovė niekaip negalėjo apsispręsti, kas yra jos pagrindinis produktas. Tai suteikė progą iškilti kitai Stanfordo kompanijai, internetinės paieškos startuolei „Google“. Ši kitaip ėmė mąstyti apie paiešką ir daugiau dėmesio skyrė toms technologijoms, kurios galėtų plėstis kartu su interneto plėtra. Be to, „Google“ sumanė, kaip užsidirbti daugiau pinigų iš reklamos – pradėjo vartotojams siūlyti produktus atsižvelgdama į jų atliekamą paiešką. Šie nutarė rinktis „Google“ ir 2005 metais jos pardavimas jau lenkė „Yahoo“.

„Yahoo“ perėmimas galėjo įvykti kur kas anksčiau. 2008 metais bendrovę norėjo nupirkti „Microsoft Corporation“. Ši programinės įrangos gigantė pasiūlė sumokėti 45 mlrd. JAV dolerių, tačiau tuometis generalinis direktorius J. Yangas nusprendė, kad kompanija verta daugiau. O štai šiandien „Yahoo“ vertinama kur kas mažiau.

Kalbos apie galimą pardavimą prasidėjo šiemet, kai M. Mayer pasakė, kad imasi domėtis „strateginėmis alternatyvomis“, tarp jų ir pagrindinių internetinių paslaugų pardavimu. M. Mayer neišdegė planas atskirti 15 proc. prekybos milžinės „Alibaba“ akcijų taip, kad pavyktų investuotojams sumažinti mokesčius, todėl buvo priversta parduoti pagrindinį „Yahoo“ verslą. Didžiausia e. prekybos kompanija Kinijoje „Alibaba“ – pats vertingiausias „Yahoo“ turtas. Investuotojai norėjo gauti iš jo nors kiek naudos, tačiau siekdama atskirti akcijas „Yahoo“ susidūrė su neaiškumu dėl mokesčių. JAV institucijos atsisakė kompanijai išaiškinti, ar ji galėtų atskirti akcijas nemokėdama už sandorį, todėl šio plano buvo atsisakyta.

Daugybė susidomėjusiųjų

Pasiūlymas parduoti pagrindinį „Yahoo“ verslą sudomino daugelį bendrovių. Kaip nurodo verslo naujienų agentūra „Bloomberg“, dauguma besivaržiusių kompanijų „Yahoo“ interneto verslą vertino nuo 4 iki 6 mlrd. JAV dolerių, o štai „Verizon“ iš pradžių siūlė daug mažesnę sumą – nuo 3,75 iki 4 mlrd. JAV dolerių. Tačiau tada ji neketino pirkti „Yahoo“ patentų ir nekilnojamojo turto.

Pradėjusi vadovauti „Yahoo“, M. Mayer įvairiomis priemonėmis stengėsi padidinti kompanijos produktų vartotojų skaičių, kad bendrovė gautų daugiau pajamų. Siekdama išpopuliarinti „Yahoo“ naujienų portalą, ji pasamdė garsią JAV žurnalistę Katie Couric, įsigijo mikrotinklaraščių kūrimo platformą „Tumblr“, pagrindinį dėmesį sutelkė į mobiliąsias technologijas.

Tačiau jos pastangos nepadėjo „Yahoo“ atsigauti ir net buvo smarkiai kritikuojamos. Pirmąjį 2016 metų ketvirtį „Yahoo“ pardavimas sumažėjo 18 proc., iki 859,4 mln. JAV dolerių. Tuo metu pagrindinių kompanijos konkurentų „Google“ ir „Facebook“ gautos pajamos atitinkamai padidėjo 18 ir 52 procentais. Prognozuojama, kad šiais metais „Yahoo“ atiteks tik 1,5 proc. pasaulinės skaitmeninės reklamos rinkos, nors praėjusiais metais jai dar pavyko atsiriekti 2,1 procento. O štai „Google“ dalis šiemet turėtų sudaryti 30,9 proc., „Facebook“ – 12 procentų.

Parengė GODA JUREVIČIŪTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"