TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

A.Merkel simpatizuoja automobilių gamintojams

2013 10 17 6:00
Kanclerei patinka galingi BMW automobiliai. Reuters/Scanpix  nuotrauka

Praėjus vos kelioms savaitėms nuo Vokietijoje vykusių parlamento rinkimų, šalies kanclerės Angelos Merkel vadovaujami konservatoriai gavo solidžią finansinę paramą. Ją parūpino BMW korporacijos akcijas valdanti įtakinga šeima. Tuo pat metu A.Merkel ėmėsi aktyviai stabdyti naujų reikalavimų automobilių gamintojams įgyvendinimą.

Praėjusią savaitę kanclerės A.Merkel Krikščionių demokratų sąjunga (CDU) iš pagrindinių BMW akcininkų gavo 690 tūkst. eurų (2,38mln. litų) paramą. Šis faktas savaime neturėtų stebinti. Quandt-Klattenų šeima, valdanti 46,7 proc. Miunchene įsikūrusios visame pasaulyje žinomos automobilių gamintojos akcijų, ilgą laiką yra viena ištikimiausių CDU partijos rėmėjų.

Įdomu tai, jog šį kartą finansinis pervedimas iš BMW globėjų buvo atliktas kaip tik tuo metu, kai CDU dominuojama šalies vyriausybė parėmė svarbų sprendimą, palankų stambiems automobilių gamintojams.

Atidėjo susitarimą

Šią savaitę Europos Sąjungos (ES) aplinkosaugos ministrai pasidavė Vokietijos reikalavimams ir atsisakė plano riboti ES automobilių išmetamų dujų kiekį. Pagal šį planą, visos nuo 2020 metų pagamintos mašinos turėtų į atmosferą išmesti ne daugiau nei 95 gramus dujų vienam kilometrui.

Vokietijos politikų tvirtinimu, sugriežtintos ribos smarkiai paveiktų automobilių pramonę bei pakeltų nedarbo lygį šalyje. Šalies automobilių gamintojai “Daimler” ir BMW daugiausia gamina didesniu pravažumu ir didesniu degalų suvartojimu pasižyminčius automobilius. Vadinasi, būtent šios įmonės labiausiai būtų kentėjusios nuo siūlyto ES automobilių išmetamų dujų apribojimo.

Ieško kompromiso

“Šiuo metu ieškome būdų, kaip suderinti būtinybę imtis griežtesnių priemonių aplinkos apsaugai užtikrinti bei norą apsaugoti Europos automobilių pramonę, - šią savaitę teigė Vokietijos aplinkos ministras Peteris Altmaieris. – Tikiu, jog rasime abi šalis tenkinantį sprendimą jau per ateinančias savaites.”

Vokietijos valdžia siūlo palūkėti ir ribojimus pradėti taikyti nuo 2024 metų. Anot Vokietijos aplinkosaugos organizacijos “Deutsche Umwelthilfe”, priėmus tokį sprendimą į atmosferą bus išmesta papildomai 310 mln. tonų anglies dioksido (CO2) dujų.

Laiko po padu

Vokietijoje lobistų kontrolę vykdanti “LobbyControl” grupė neigiamai vertino BMW paramos gestą A.Merkel partijai. “Pati didžiausia finansinė parama 2013 metais buvo suteikta praėjus mažiau nei mėnesiui nuo rinkimų. Kyla klausimas, ar Quandt-Klattenų šeima apskritai buvo atsiribojusi nuo partijos rinkimų kampanijos metu”, - paramos skaidrumu abejojo "LobbyControl" atstovė Christina Deckwirth.

Opozicinei kairiųjų partijai priklausantis įstatymų leidėjas Klausas Ernstas šį veiksmą pavadino “didžiausiu per ilgą laiką politinės įtakos pirkimo aktu”. “BMW laiko A.Merkel po padu. Jau seniai niekas taip atvirai to nedemonstravo”, - pasipiktinimo neslėpė K.Ernstas.

Aplinkosaugininkai ne ką mažiau smerkia krikščionių demokratų aktyvų susilaikymą dėl išmetamųjų dujų reguliavimo Bendrijoje. Jų nuomone, Vokietija atėmė iš Europos galimybę kurti naują, mažiau energijos suvartojančią automobilių laidą, kuri padėtų sumažinti ES priklausomybę nuo naftos importo.

Skirtingos taktikos

A.Merkel intervencija sprendžiant automobilių pramonei jautrius klausimus supykdė kanclerės partnerius visoje ES. Tačiau galų gale kanclerė vis tiek sugebėjo daugumą ES sąjungininkų palenkti į savo pusę.

Iš pradžių A.Merkel įbaugino mažąsias valstybes – Vengriją, Portugaliją ir Slovakiją. Tai padaryti nebuvo sunku, nes šiose šalyse veikia Vokietijos automobilių pramonės milžinių fabrikai. Tuomet kanclerė ėmė derėtis su didžiosiomis ES narėmis.

Britams A.Merkel pasiūlė padaryti tam tikrų nuolaidų formuojant ES bankų sąjungą, jei tik šie parems kanclerės poziciją išmetamųjų dujų reguliavimo klausimu. Britų premjeras Davidas Cameronas išreiškė pasipiktinimą tokiais Vokietijos “mainais”, o jo sąjungininkai kanclerės politiką pavadino “nemoralia”.

Prancūzai apsigalvojo

Susitarti su prancūzais Vokietijos kanclerei taip pat nebuvo lengva. Iš pradžių Prancūzija ramiai palaikė siūlomus ribojimus. Prancūziškų markių automobiliai paprastai yra kuklesnio pravažumo ir į aplinką išmeta mažiau teršalų nei BMW ir “Daimler” milžinai, taigi naujoji riba prancūzų gamintojams būtų mažai juntama. Tačiau, finanų krizei smarkiai papurčius Prancūzijos automobilių pramonę, prancūzai nusprendė kurį laiką vengti papildomų išlaidų ir palaikė naujosios automobilių išmetamų dujų ribos termino atidėjimą.

ES aplinkosaugos komisarė Connie Hederaard neslėpė nusivylimo Vokietijos prastumtu sprendimu atidėti išmetamųjų dujų ribojimo terminą 4 metams. Komisarės teigimu, “tai toli gražu ne geriausia išeitis Europai”.

Parengė GABIJA LUKŠAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"