TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

"Al Jazeera" televizija orientuosis į anglakalbius

2006 11 02 0:00
Kanalas "Al Jazeera" išgarsėjo transliuodamas žinomų teroristų pareiškimus. Nuotraukoje - vienas "Al Qaedos" vadeivų Aymanas Al Zawahiri kalba apie žuvusį Irako "Al Qaedos" lyderį Abu Musabą al Zarqawi.
AFP/Scanpix nuotrauka

Vakar veiklos dešimtmetį paminėjęs naujienų kanalas "Al Jazeera", kuris pakeitė arabiškų televizijų veidą ėmęs rengti tabu laužančius reportažus, ketina pasiekti anglakalbius žiūrovus

Kaip naujienų agentūrai AFP antradienį sakė vienas iš stoties direktorių Mahmudas Shamamas, antrąjį veiklos dešimtmetį kanalas pradės ne kartą atidėliota pirmąja angliško kanalo "Al Jazeera International" transliacija, kurios pradžia numatyta lapkričio 15 dieną.

Kitoks nei visi arabų kanalas darbą pradėjo 1996 metais. Tada daugumą jo darbuotojų sudarė žmonės, pervilioti iš trumpai gyvavusios britų visuomeninio kanalo BBC arabiškos televizijos. Dabar, pasak vyriausiojo televizijos redaktoriaus Ahmado al Sheikho, kanalo laukia

daug žadanti ateitis, "nes yra ir noro, ir pinigų, ir patirties". Kanalas "Al Jazeera International", kurio transliacijas iš pradžių ketinta pradėti dar 2005 metais, bet iš dalies dėl techninių priežasčių teko atidėti, bus rodomas iš keturių regioninių centrų: Dohos, Kvala Lumpūro, Londono ir Vašingtono. Pranešama, kad dažnai "arabiškąja CNN" pravardžiuojama "Al Jazeera" taip pat planuoja pradėti leisti visuotinį arabų laikraštį, kurio redakcija bus įsikūrusi Dohoje.

Tarptautinę šlovę kanalas užsitarnavo 2001 metų pabaigoje, kai rodė specialius reportažus apie Jungtinių Valstijų karinį įsiveržimą į Afganistaną ir vis paleisdavo į eterį teroristų tinklo "Al Qaeda" vadeivos Osamos bin Ladeno vaizdo įrašus. Visa tai užtraukė kanalui Vašingtono rūstį - jis laiko kanalą "Al Jazeera" kraštutiniųjų islamistų, ypač irakiečių, ruporu. Nuo 2004 metų kanalui uždrausta rengti reportažus iš Irako.

Per JAV aviacijos antskrydžius nukentėjo Kabule ir Bagdade įsikūrusios televizijos redakcijos, nors kanalas ir buvo nurodęs amerikiečiams savo būstinių vietą. Iš pernai nutekėjusios informacijos galima spręsti, kad 2004 metais JAV prezidentas George'as W.Bushas svarstė galimybę bombarduoti Dohoje esančią kanalo būstinę. JAV Gvantanamo bazės kalėjime nepateikus jokių kaltinimų toliau laikomas Afganistane suimtas kanalo "Al Jazeera" operatorius, o Ispanijos teismas vieną jo žurnalistą už bendradarbiavimą su "Al Qaeda" pernai nuteisė septynerių metų laisvės atėmimo bausme.

Pasak rinkodaros direktoriaus pavaduotojo Mohammado Badro al Sada'os, Kataro vyriausybės finansuojamos televizijos neketinama net iš dalies privatizuoti. Nenorą tapti privačia organizacija kanalo "Al Jazeera" vyriausiasis redaktorius paaiškino taip: "Vyriausybė, kuri tave finansuoja ir suteikia tau visišką laisvę, yra geriau už privatų kapitalą, paklūstantį komerciniam spaudimui".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"