TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Ar žaibas pražudė lėktuvą?

2006 08 24 0:00
Užgesinus gaisrą iš Anapos į Sankt Peterburgą skridusio lėktuvo katastrofos vietą apžiūri ekspertai.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pagerbdami Tu-154 lėktuvo katastrofos aukas Ukrainos ir Rusijos vadovai paskelbė gedulą. Incidentą tiriantys ekspertai kol kas nesutaria dėl tragedijos priežasčių.

Vakar Ukrainos prezidentas Viktoras Juščenka pasirašė įsaką paskelbti šalyje gedulo dieną dėl Rusijos "Pulkovo" aviakompanijos keleivinio lėktuvo Tu-154 katastrofos netoli Donecko srities Novgorodskojės gyvenvietės. Remiantis įsaku, visoje Ukrainos teritorijoje buvo iki pusės nuleistos valstybės vėliavos, atšaukti pramoginiai ir sporto renginiai. Rugpjūčio 23-ioji Ukrainoje - Nacionalinės vėliavos diena. Anksčiau Juščenka paskambino Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui ir pareiškė užuojautą dėl įvykio. Prezidentas pažadėjo, kad Ukrainos valdžia kaip galėdama bendradarbiaus tiriant katastrofos priežastis. Rusijos prezidentas Putinas taip pat pasirašė įsaką, kuriuo rugpjūčio 24-ąją paskelbė gedulą dėl lėktuvo katastrofos Ukrainoje. Vyriausybei drauge su Rusijos subjektų valstybinės valdžios institucijomis pavesta imtis būtinų priemonių padėti žuvusiųjų šeimoms.

Rusijos lėktuvas Tu-154, skridęs iš Anapos į Sankt Peterburgą, sudužo už 50 km nuo Donecko. Lėktuve buvo, patikslintais duomenimis, 159 keleiviai, iš jų 45 vaikai ir paaugliai, bei 10 įgulos narių. Per katastrofą neišsigelbėjo nė vienas lėktuve buvęs žmogus. Lėktuvas grįžo nuo Juodosios jūros pakrantės, kurioje mėgsta poilsiauti Rusijos piliečiai. Lėktuvas iš Anapos Vitiazevo oro uosto išskrido 15.05 val. vietos (14.05 val. Lietuvos) laiku ir pagal grafiką Sankt Peterburge turėjo nusileisti 17.45 val. (16.45 val.).

Teroro versiją atmeta

"Pulkovo" aviakompanija versiją, kad lėktuvas sudužo dėl teroro akto, laiko beveik neįtikima. "Vargu", - į klausimą, ar svarstoma teroro akto versija, atsakė žurnalistams Peterburge aviakompanijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Anatolijus Samošinas, atsakingas už lakūnų darbo organizavimą.

Samošinas sakė, kad 11,7 tūkst. metrų aukštyje maždaug 15.25 val. (14.25 val. Lietuvos laiku) iš lėktuvo triskart buvo perduotas SOS signalas. Antrasis nuskambėjo lėktuvui nusileidus maždaug iki 3 tūkst. metrų. "Po SOS signalų nuskambėjo viena nerišli frazė, - pridūrė Samošinas. - Mes nesupratome, ką jis pasakė. 3 tūkst. metrų aukštyje ryšys nutrūko".

Pasak "Pulkovo" aviakompanijos direktoriaus ryšiams su užsieniu Vasilijaus Naletenkos, 1992 metais pagamintas lėktuvas "ore išbuvo 24 215 tūkst. valandų, iš jų 9 189 tūkst. valandų po remonto, kai numatytas 30 tūkst. valandų resursas".

Nurodo skirtingas priežastis

Iš valdžios ir katastrofos liudytojų pranešimų kol kas nėra aišku, kas nutiko lėktuvui daugiau kaip 10 tūkst. metrų aukštyje. Katastrofa įvyko audros fronto sąlygomis, ir įvairios žinybos skirtingai komentuoja, kodėl sudužo laineris, kuris aviakompanijų parke, veikiančiame buvusios SSRS teritorijoje, yra populiariausias. Rusijos NSM informacijos valdybos viršininkė Irina Andrianova teigė, kad lėktuvo katastrofą, negalutiniais duomenimis, sukėlė žaibas. "Katastrofa, negalutiniais duomenimis, įvyko dėl žaibo iškrovos,

lėktuvas pateko į audros frontą", - sakė ji. Rusijos oro eismo organizavimo Vyriausiasis centras taip pat laikosi šios versijos. "Lėktuvas bandė aplenkti audros debesį - nuo 9 tūkst. metrų pradėjo kilti aukštyn", - sakė centro atstovas.

Tačiau Ukrainos NSM atstovas Ihoris Krolis šalies Penktojo kanalo eteryje sakė, kad 10 tūkst. metrų aukštyje lėktuvas užsidegė, ir įgula buvo priversta leistis neplanuotai. "Skrendant 10 kilometrų aukštyje kilo gaisras, ir įgula ryžosi daryti priverstinį nusileidimą", - sakė jis. Anot jo, besileidžiančio lėktuvo važiuoklė neišsiskleidė ir jis krito "ant pilvo". Tikroji avarijos priežastis galbūt paaiškės, kai bus iššifruoti rastų juodųjų dėžių įrašai.

Aplinkybės miglotos

Rusija kol kas nepatvirtino informacijos apie gaisrą lėktuve. Šalies Transporto ministerijos duomenimis, lėktuvas iš radarų ekranų dingo po pranešimo apie stiprią turbulenciją, ir buvo rastas jau liepsnojantis ant žemės. Rusijos lakūnų profsąjungos prezidentas Miroslavas Boičiukas pabrėžia, kad lėktuvo katastrofos Donecke aplinkybės labai miglotos. "Kol kas sunku pasakyti ką nors konkretaus, nes tai nestandartinis atvejis. Ir faktiškai neįmanoma, kad lėktuvas patektų į tokią turbulencijos zoną, kurioje subyrėtų, - sakė jis. - Aišku tik viena: jei buvo SOS signalas, vadinasi, lėktuvo saugumui iškilo tiesioginė grėsmė".

O štai Rusijos didvyris, lakūnas bandytojas Machomedas Tolbojevas sako, kad lėktuvo katastrofos priežastimi veikiausiai tapo "žmogiškasis faktorius". "Aplinkybes turi ištirti speciali komisija, bet mano nuomone, technika visada krenta dėl žmogaus klaidų", - sakė Tolbojevas žurnalistams. Pastaroji didelė Rusijos lėktuvo katastrofa įvyko liepą. "Sibir" kompanijos "Aerobus A-310" sudužo liepos 9 dieną. Iš juo skridusių 203 žmonių 124 žuvo.

Lėktuvai Tu-154 skraidyti pradėjo 1968 metų balandį. Iš viso jų buvo pagaminta maždaug tūkstantis, ir kas dvidešimtas yra patyręs avariją. Pagrindinė visų avarijų priežastis - "žmogiškasis faktorius".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"