TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Arabų televizija veržiasi į pasaulinę erdvę

2006 11 16 0:00
Arabų palydovinės televizijos kanalas anglų kalba netrukus transliuos laidas kiaurą parą.
AFP/Scanpix nuotrauka

Vakar palydovinė arabų televizija "Al Jazeera" pradėjo transliuoti anglų kalba. Naujajame kanale dirba būrys garsių vedėjų, vis dėlto daugumą būsimų žiūrovų labiausiai domina, ar ir šios laidos bus vertinamos taip pat prieštaringai, kaip ir programos arabų kalba.

Kanalas, kurį ketinta pavadinti "Al Jazeera International", tačiau pasirinktas "Al Jazeera English" pavadinimas, 12 valandų tiesioginę transliaciją pradėjo iš studijų Kataro sostinėje Dohoje. Nuo sausio 1-osios programą anglų kalbą ketinama transliuoti visą parą.

Į kanalą pakviestas dirbti ne vienas tarptautinį pripažinimą pelnęs žurnalistas, tarp jų britų visuomeninio transliuotojo BBC veteranas seras Davidas Frostas, vienintelis asmuo, ėmęs interviu iš pastarųjų 7 JAV prezidentų ir 6 britų premjerų. Naujoji televizija turi dar 3 transliacijų centrus Kvala Lumpūre, Londone ir Vašingtone bei 20 biurų. Ji gali naudotis visomis techninėmis priemonėmis, kurias turi arabų kalba transliuojanti "Al Jazeera".

Tarptautinę šlovę arabiškoji "Al Jazeera" pelnė 2001 metų pabaigoje, kai rodė specialius reportažus apie JAV įsiveržimą į Afganistaną ir nuolat paleisdavo į eterį "Al Qaedos" vadovo Osamos bin Ladeno vaizdo įrašus. Vašingtonas kritikuoja "Al Jazeerą", kad ji yra kraštutinių islamistų ruporas. Nuo 2004 metų kanalui uždrausta rengti reportažus iš Irako. Per JAV aviacijos antskrydžius nukentėjo Kabule ir Bagdade įsikūrusios televizijos redakcijos, nors kanalas ir buvo nurodęs amerikiečiams savo būstinių vietą, o iš pernai nutekėjusios informacijos galima spręsti, jog 2004 metais JAV prezidentas George'as W. Bushas svarstė galimybę bombarduoti kanalo būstinę Dohoje.

Gvantamo kalėjime nepateikusios jokių kaltinimų JAV tebelaiko Afganistane suimtą šios televizijos operatorių, pernai Ispanijoje "Al Jazeeros" žurnalistas nuteistas kalėti 7 metus už bendradarbiavimą su "Al Qaeda".

Prieštaringi vertinimai iki šiol pasitarnavo "Al Jazeerai" kaip puiki reklama. Arabų kalba transliuojančios televizijos vyriausiasis redaktorius Ahmedas al Sheikhas sakė, kad angliškas kanalas bus kitoks, redakcija tarsis dėl tokių terminų kaip "kankiniai", "terorizmas" ir "pasipriešinimas" vartojimo reportažuose.

"Al Jazeera English" dirbs apie 800 žmonių 55 tautybių. Visame "Al Jazeeros" tinkle įvairiose pasaulio vietose dirba apie 2 tūkst. žmonių. Anglišką kanalą galima stebėti per palydovinius imtuvus ir internete, tačiau JAV jis nebus matomas mažiausiai metus, nes ten kabelinių televizijų tinkle nėra laisvos vietos.

"Galimybė transliuoti visam pasauliui reiškia persilaužimą, nes pirmą kartą trečiojo pasaulio žiniasklaidos organizacija siekia tapti pasauline", - sakė pavardės skelbti nenorėjęs arabų apžvalgininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"