TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Ašarų pakalnėje - eiliniai tušti pažadai

2011 09 09 0:00
Vakar sirgaliai gedėjo komandos "Lokomotiv", tapusios prastos civilinės aviacijos auka.
AFP/Scanpix nuotrauka

Po katastrofos, kai trečiadienį sudužo lėktuvas, skraidinęs visą ledo ritulio komandą "Lokomotiv", ir žuvo 43 žmonės, Rusijoje vėl prabilta apie skyles civilinėje aviacijoje.

Ekspertai vis dar nėra tikri, kodėl netoli Rusijos Jaroslavlio miesto sudužo privatus lėktuvas Jak-42, skraidinęs 37 keleivius ir 8 įgulos narius. Vakar jiems pavyko rasti dvi lėktuvo juodąsias dėžes. Vienas savirašis įrenginys aptiktas kyšančioje iš vandens fiuzeliažo dalyje, antras - po vandeniu. Kol kas žinoma tik tiek, kad įgula prieš katastrofą nepranešė Tunošnos oro uosto dispečerių tarnyboms apie lėktuve pastebėtus kokius nors gedimus. Vis dėlto neaišku, kodėl lakūnai iki paskutinės akimirkos mėgino pakelti į orą lėktuvą, užuot skubiai jį stabdę. Mėgindamas pakilti į orą, Jak-42 išvažiavo už kilimo ir tūpimo tako ribų ir važiavo žole maždaug 400 metrų. Žolėje liko tik užpakalinių ratų pėdsakai, tai reiškia, kad lakūnai bandė pakelti lėktuvą į orą.

Anksčiau manyta, kad kildamas Jak-42 užkliuvo už radijo švyturio antenos, esančios už Tunošnos oro uosto kilimo ir tūpimo tako. Tačiau tokie teiginiai ne visiškai sutampa su lėktuvo nukritimo liudininkų žodžiais. "Mačiau, kaip lėktuvas pakilo, pakrypo žemyn kairiuoju sparnu ir nukrito iš daugiau kaip 100 metrų aukščio. Jis už nieko neužkliuvo, tiesiog pasigirdo du pokštelėjimai", - sakė vienas vietos gyventojų, kuris teigia matęs tragediją iš 400 metrų atstumo, būdamas savo vasarnamyje. Į nelaimės vietą vyras atskubėjo praėjus vos kelioms minutėms po įvykio, jam teko gelbėti nuo sprogimo nukentėjusius žvejus. Netoli oro uosto budėję policininkai tvirtina matę "maždaug devynaukščio namo aukščio liepsną". Pasak jų, lėktuvas "kaip reikiant nepakilo" iš oro uosto ir nukrito iš karto atsiplėšęs nuo žemės.

Kaip ir visada po tokių katastrofų, Rusijos valdantieji ėmė žarstytis priekaištais, reikalavimais ir pažadais. Katastrofos vietoje apsilankęs prezidentas Dmitrijus Medvedevas pareiškė, kad šalyje turi būti sumažintas veikiančių oro bendrovių skaičius. Anot jo, pagaliau būtina išsiaiškinti, kaip dirba vežėjai oro linijose. Prezidentas žadėjo - vyriausybei teks priimti "nelengvą" sprendimą atnaujinti šalies lėktuvų parką, juk esą svarbiausia turi būti ne Rusijos aviacijos pramonės interesai, bet keleivių gyvybė! "Reikės daug pinigų", - atsiduso valstybės vadovas.

2008-2009 metų duomenimis, Europos aviacijos saugumo agentūra patikrino daugiau kaip 30 Rusijos oro bendrovių ir sudarė jų saugumo lygio sąrašą. Ledo ritulio komandą skraidinęs "Jak Servis" yra tarp mažiausiai saugių vežėjų. 2009 metais Federalinė oro transporto agentūra "Rosaviacija" laikinai buvo apribojusi tarptautinius skrydžius bendrovės "Jak Servis" orlaiviais Jak-40 ir Jak-42.

Trečiadienį sudužęs lėktuvas buvo pagamintas praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio pradžioje ir gerai prižiūrimas galėjo būti naudojamas dar kelerius metus. Tačiau specialistai pripažįsta, kad pokomunistinėje Rusijoje aptarnavimo ir priežiūros kokybė gerokai smuko. "Pilotai nėra normaliai išmokomi, kaip kritinėmis akimirkomis valdyti paprastus Rusijos lėktuvus, kuriuose įtaisyta tik minimali elektroninė įranga. Man labai nesinori to sakyti, bet situacija tokia bloga, kad lėktuvai kris ir toliau", - pranašavo Aleksandras Akimenkovas, buvęs lakūnas bandytojas. Anot jo, nepakanka nurašyti senus lėktuvus ir pakeisti juos naujais "Boeing" lėktuvais, nes Rusijoje tiesiog nėra jiems tinkamos infrastruktūros.

Tuo metu prieš ketverius metus įkurta ir sparčiai stiprėjanti Rusijos ledo ritulio lyga tvirtina patyrusi rimtą smūgį. Kad komanda "Lokomotiv" galėtų rungtis su stipriausiais, kiti lygos klubai žada nemokamai paskolinti po vieną žaidėją. Tarp 43 žuvusiųjų yra dešimt užsieniečių, įskaitant vieną ryškiausių slovakų talentų Pavolą Demitrą, vyriausiąjį trenerį iš Kanados Bradą McCrimmoną, baltarusių rinktinės gynėją Ruslaną Salėjų, Latvijos rinktinės žvaigždę Karlį Skrastinį. KHL lygos vadovai jau pranešė, kad komandoms siūlys peržiūrėti, kokiais lėktuvais jos skraido, kokie pilotai juos valdo. Rusijos ledo ritulio federacijos vadovas pareiškė, kad daugiau orlaiviais Jak-42 nebus naudojamasi.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"