TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Atidarytas ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis

2016 06 02 6:00
Reuters/Scanpix nuotrauka

Po beveik du dešimtmečius trukusių darbų Šveicarijoje pagaliau atidarytas 57 km ilgio geležinkelio tunelis, kuris yra ilgiausias pasaulyje.

Kai šveicarų inžinierius Carlas Eduard'as Gruneris 1947 metais sugalvojo pastatyti ilgiausią pasaulyje geležinkelio tunelį, einantį po Alpėmis, jis prognozavo, kad toks projektas galėtų būti baigtas 2000-aisiais. Paaiškėjo, kad jis apsiriko 16 metų. Ilgiausias pasaulyje geležinkelio tunelis, pavadintas Pagrindiniu Gotardo tuneliu (GBT), buvo atidarytas vakar.

Per atidarymo ceremoniją sakydamas kalbą Šveicarijos prezidentas Johannas Schneideris-Ammannas teigė, kad tai „didžiulis žingsnis ne tik Šveicarijai, bet ir mūsų kaimynams bei visam žemynui“.

Į tunelio atidarymo ceremoniją atvyko Vokietijos kanclerė Angela Merkel, Prancūzijos prezidentas Francois Hollande'as, Italijos premjeras Matteo Renzi ir Austrijos kancleris Christianas Kernas. Jos metu tuneliu priešingomis kryptimis išvažiavo du traukiniai, vežantys šimtus keleivių, kurie bilietus išlošė loterijoje. Tunelis visu pajėgumu pradės veikti nuo gruodžio mėnesio.

Kaip rodo Šveicarijos vyriausybės statistika, šiam 57 km ilgio geležinkelio tuneliui iškasti prireikė daugiau negu 12 mlrd. Šveicarijos frankų (11 mlrd. eurų) ir apie 2,4 tūkst. darbininkų. Tunelio kasimo darbai užtruko net 17 metų. GBT iškastas tarp Erstfeldo Šveicarijos centriniame Urio kantone ir Bodijo pietiniame Tičino kantone. Jis maždaug valanda sutrumpins kelionę traukiniais, kursuojančiais tarp Ciuricho ir Italijos šiaurinio Milano miesto. Dabar ji truks maždaug 2 val. 40 minučių. Planuojama, kad per dieną traukiniais vežamų keleivių skaičius, kuris dabar yra apie 9 tūkst., iki 2020 metų sieks 15 tūkstančių.

Italijos premjeras Matteo Renzi, Šveicarijos prezidentas Johannas Schneideris-Ammannas, Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Prancūzijos prezidentas Francois Hollande

Šveicarija mano, kad tunelis padarys revoliuciją Europos krovinių vežimo srityje. Atidarius naują maršrutą bus geriau išnaudojamas geležinkelio transportas, ypač vežant sunkesnius krovinius. Dėl to turėtų sumažėti daug dyzelino suryjančių vilkikų eismas keliuose, o kartu turėtų pagerėti eismo sąlygos ir sumažėti oro tarša.

Žurnalo „Ground Engineering“ redaktorė Claire Smith naujienų agentūrai AFP sakė, kad ambicingo Gotardo projekto sėkmė ir užbaigimas numatytu laiku „atvėrė kelią daugeliui kitų (panašių) projektų“. GBT laikomas pirmuoju etapu greitojo geležinkelio linijai, turinčiai sujungti Prancūzijos miestą Lioną ir Italijos šiaurinį miestą Turiną. Šio projekto įgyvendinimas iki šiol strigo dėl aplinkosaugos organizacijų priešinimosi.

GBT taip pat tapo prototipu Austrijos Brenerio tuneliui, kuris turėtų būti atidarytas maždaug po dešimtmečio.

Naujasis tunelis pranoko Japonijoje esantį 53,9 km ilgio Seikano tunelį, kuris iki šiol buvo ilgiausias geležinkelio tunelis. Tuo tarpu 50,5 km Lamanšo tunelis, jungiantis Angliją ir Prancūziją, liks trečias. Situacija kiek pasikeis atvėrus Brenerio tunelį, kuris pretenduoja tapti antras ilgiausias – jo ilgis turėtų būti 55 kilometrai.

AFP, BNS, bbc.com, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"