TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Bendrovės bosui uždrausta išvykti

2012 04 23 6:02

Kol kas tik tokių veiksmų ėmėsi Pakistano valdžia, tirianti, kodėl sudužo lėktuvas su 127 žmonėmis. Aukų artimieji kaltina oro linijas ir šalies valdžią nepajudinus nė piršto.

Pakistanas uždraudė išvykti iš šalies oro bendrovės, kurios lėktuvas sudužo netoli Islamabado, vadovui ir pradėjo tyrimą dėl šios antros didelės aviakatastrofos per mažiau nei dvejus metus.

Vakar šalyje buvo palaidotos aukos - didžioji dalis iš 127 žuvusiųjų, skridusių nedidelės pakistaniečių oro bendrovės "Bhoja Air" lėktuvu, kuris penktadienio vakarą pakilo iš Karačio ir nukrito laukuose netoli vieno kaimo Pakistano sostinės prieigose. 13 aukų šeštadienį buvo palaidotos Islamabade, kitų laidotuvės vyko sekmadienį Karačyje ir kituose miestuose.

Virtinė karstų buvo išnešta iš Pakistano medicinos mokslų instituto ligoninės Islamabade. 9 kūnai dar neidentifikuoti, nustatyti šių aukų tapatybei prireiks DNR tyrimų. Mat dauguma lavonų buvo smarkiai apdegę, o tai, kas dar saugoma ligoninėje, tėra kūnų dalys.

Katastrofos vietoje rastos lėktuvo juodosios dėžės, jos bus išsiųstos į užsienį analizuoti. Visas tyrimas gali užtrukti apie metus. Pakistano civilinės aviacijos vadovas Nadeemas Khanas Yousufzai sakė, kad lėktuvas tūpdamas staiga prarado aukštį ir dingo iš oro uosto radiolokatorių.

Tačiau kitas privatus "Airblue" lėktuvas sėkmingai nutūpė iš to paties atstumo po dešimties minučių, esant tokioms pačioms oro sąlygoms. Be to, iš "Bhoja Air" piloto nebuvo gauta jokių pavojaus signalų. Ši bendrovė atnaujino savo veiklą po 11 metų pertraukos tik kovą. Jos lėktuvas Boeing 737-200 mėgino nutūpti Islamabado pagrindiniame oro uoste per audrą, žaibuojant.

Lėktuvas buvo daugiau kaip 30 metų senumo, bet oro linijos tikina, kad jo amžius nesusijęs su tragedija, orlaivis buvo techniškai tvarkingas.

Vidaus reikalų ministras Rehmanas Malikas pranešė apie sudarytą katastrofos tyrimo komitetą ir tai, jog "Bhoja Air" vadovo Farooqo Bhojos pavardė įtraukta į asmenų, kuriems draudžiama išvykti iš Pakistano, kontrolinį sąrašą. Toks draudimas Pakistane dažnai taikomas asmenims, įtariamiems ar kaltinamiems kriminalinėse bylose.

Praėjusį kartą didelė aviakatastrofa - didžiausia per Pakistano istoriją - įvyko 2010 metų liepą, kai "Airbus A321", priklausantis pakistaniečių bendrovei "Airblue", rėžėsi į šlaitą prie Islamabado. Tada žuvo visi 152 lėktuve buvę žmonės. Tyrėjai kaltino pilotą, kuris prastu oru nukrypo nuo kurso.

Aukų artimieji visą kaltę verčia valdžiai - nors tai jau antra didžiulė nelaimė per trumpą laiką, prezidentas ir premjeras nepajudino nė piršto. Jie stebisi, kodėl lėktuvui buvo leista tūpti, jei oras buvo blogas - jis turėjo būti nukreiptas kitur. Žmonės kaltino oro linijas, jog šios paaukojo 127 žmonių gyvybes, kad sutaupytų degalų.

Civilinės aviacijos direktorius teisino dispečerių veiksmus sakydamas, jog lėktuve viską sprendžia tik kapitonas - nuo jo priklauso, ar orlaivis tūps, ar skris kitur. N.K.Yousufzai neigė, kad buvo koks nors "politinis spaudimas" suteikiant licenciją "Bhoja Air", kurios yra tik vienos iš trijų privačių oro linijų Pakistane.

AFP, AP, Reuters, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"