TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Britanijoje paskutinį kartą išspausdintas dienraštis „The Independent“

2016 03 26 17:03
AFP/Scanpix nuotrauka

Dienraščio „The Independent“ paskutinis spausdintinis numeris šeštadienį pasirodė prekybos vietose, užbaigdamas savo 30 metų istoriją Britanijos spaudos kioskuose išskirtiniu straipsniu apie sąmokslą nužudyti velionį Saudo Arabijos karalių.

Ant laikraščio popierinio aplanko raudonomis raidėmis baltame fone buvo užrašyta „STOP PRESS“ („Sustabdyti spaudos mašiną“), taip pat pridėtas užrašas mažesniu šriftu: „Skaitykite apie visa tai mūsų paskutiniame spausdintiniame numeryje. 1986–2016.“

Nuo šiol laikraštis bus leidžiamas tik elektroniniu formatu, jo paskutiniame vedamajame teigiama, kad istorija įvertins šį „drąsų perėjimą ... kaip pavyzdį, kuriuo derėtų sekti laikraščiams visame pasaulyje“.

Pirmajame paskutinio popierinio numerio puslapyje „The Independent“ paskelbė, kad Britanijoje gyvenantis disidentas Mohammedas al Massari buvo persekiojamas teismų dėl velionio Libijaus diktatoriaus Muamaro Kadhafi užsakyto sąmokslo nužudyti dabar jau mirusį Saudo Arabijos karalių Abdullah.

Žurnalistai anksčiau paskelbė internete vaizdo įrašą, kuriame jie matomi trankantys į stalus pagal seną tradiciją, žyminčią kolegos išėjimą iš darbo.

„Šiandien spaustuvės mašinos buvo sustabdytos, rašalas išdžiūvo,o popierius nebešiugždės, – rašo laikraštis. – Tačiau užbaigus vieną skyrių prasideda kitas, ir „The Independent“ dvasia toliau klestės.“

Šeštadienio numeryje buvo keturi suvenyriniai priedai, taip pat paskelbtas interviu su senu priešininku Alastairu Campbellu, buvusio premjero Tony Blairo artimu padėjėju. A.Campbellas anksčiau smarkiai nesutarė su „The Independent“ dėl laikraščio reikšto griežto nepritarimo Britanijos dalyvavimui 2003 metais surengtoje invazijoje į Iraką.

„Manau, tai išties liūdna, – sakė A.Campbellas, turėdamas omenyje nutrauktą laikraščio spausdintinės versijos leidybą. – Mane neramina, kad „The Independent“ išeina, o „The Guardian“ atleidžia darbuotojus, bet niekam tikęs „Daily Mail“ tebeklesti.“

„Išties nuostabus laikraštis“

„The Independent“ savininkas, Rusijoje gimęs Jevgenijus Lebedevas, praėjusį mėnesį paskelbęs, kad spausdintinė versija nebebus leidžiama, rašė, kad žurnalistika „neatpažįstamai pasikeitė“ ir kad laikraštis „taip pat privalo keistis“.

„The Independent“ 1986 metais įkūrė trys buvę žurnalistai. Neilgai trukus šis laikraštis tapo žinomas dėl savo akį traukiančių pirmųjų puslapių ir ypatingo dėmesio nuotraukoms.

Didžiausio populiarumo laikais jis buvo leidžiamas daugiau negu 420 tūkst. egzempliorių tiražu, bet galiausiai leidyba susitraukė iki 40 tūkst. egzempliorių.

Savo vedamajame dienraštis „The Guardian“ reiškė pagarbą „išties nuostabiam laikaščiui“, kuris nukentėjo nuo dramatiškų pokyčių reklamos rinkoje, kai reklamos užsakovų pinigų srautai nukrypo į tinklalapius, tokius kaip „Facebook“.

„Šimtmečius gyvavusių didžiųjų laikraščių verslo modeliams iškilęs iššūkis, didesnis už bet kokį ankstesnį. Taigi, niekas nešvęs spausdintinio „The Independent“ pabaigos“, – rašo laikraštis.

Kaip ir „The Guardian“, „The Independent“ buvo kairiosios pakraipos ir griežtai pasisakė prieš Britanijos dalyvavimą JAV vadovaujamame Irako kare.

„The Independent“ tampa pirmuoju nacionaliniu dienraščiu, uždarytu Britanijoje nuo 1995 metų, kai bankrutavo laikraštis „Today“.

Savaitinis laikraštis „News of the World“, priklausęs tarptautiniam žiniasklaidos magnatui Rupertui Murdochui, užsidarė 2011 metais po virtinės telefoninio šnipinėjimo skandalų, bet jį pakeitė „The Sun on Sunday“, priklausantis tai pačiai žiniasklaidos grupei.

Bendrovė „ESI Media“, valdanti „The Independent“, taip pat parduota „i“ – 2010 metais pradėta leisti pigesnė „The Independent“ versija – Škotijoje įsikūrusiai leidyklai „Johnston Press“.

J.Lebedevo bendrovei „ESI Media“ dar priklauso Londone leidžiamas „Evening Standard“, platinamas nemokamai savaitgaliais.

Kaip praneša Britanijos žiniasklaida, „i“ bus parduotas už maždaug 25 mln. svarų (32 mln. eurų), ir šie pinigai bus investuoti į „The Independent“ portalą.

Tinklalapis Independent.co.uk šiuo metu kas mėnesį sulaukia beveik 70 mln. unikalių naršytojų iš viso pasaulio, o „ESI Media“ taip pat išleido naują prenumeruojamą programėlę, leidžiančią skaityti „virtualią spausdintinę versiją“.

Dalis darbuotojų persikels į „i“, bet „ESI Media“ perspėjo, kad personalas bus apkarpytas.

Daugelis reporterių paskutinę dieną stengėsi neprarasti ūpo.

„Prasideda tuščias varžymasis dėl autorystės paskutiniame numeryje“, – savo „Twitter“ žinutėje reguliariai šiam laikraščiui rašydavęs Simonas Usborne'as.

Parlamento darbo apžvalgininkas Tomas Peckas: „Viskis baigėsi. Dabar niekas manęs labiau nepralinksmintų negu kokia nors didžiulė karšta naujiena.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"