TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Buvo tamsu, ir kapitonas norėjo namo

2012 01 19 8:00

Skandalingi pokalbių įrašai atskleidė, kad pakrančių apsaugos vadas nesugebėjo nuvaryti kapitono atgal į laivą.

Vakar buvo nutraukta 24 dingusiųjų per kruizinio laivo "Costa Concordia" katastrofą paieška. Rasti gyvųjų jau beveik nesitikima. Ant uolų prie Italijos salos gulintis laivas vakar smarkiai pakrypo, buvo sužeisti keli jame dirbę gelbėtojai. Baiminamasi, kad laivas gali visai nuslysti į atvirą jūrą ir panirti į vandenį.

"Prietaisai parodė, kad laivas sujudėjo, dabar aiškinamės, ar jis turi naują atramos tašką, kad galėtume atnaujinti darbą. Kol kas negalime net artintis prie jo", - pranešė gelbėtojų atstovas Luca Cari.

Kai bus galutinai nutraukta paieškos operacija, prie darbo turi stoti Olandijos gelbėjimo kompanijos SMIT specialistų komanda, kuri pradės gręžimo darbus, kad pasiektų rezervuarus, kuriuose yra daugiau kaip 2 tūkst. tonų kuro. Firma sako, jog tai gali užtrukti savaites. Šiam kurui išsiliejus kiltų ekologinė katastrofa. Degalų išsiurbimas yra antras po žmonių paieškos prioritetas dirbant prie laivo nuolaužų.

Kol kas ištraukta 11 žuvusiųjų kūnų, o kapitonas po daugybės apklausų paleistas. Jis grįžo namo į Amalfį Kampanjos regione, jam paskirtas namų areštas. Kapitonas kaltinamas sukėlęs katastrofą. Antradienį buvo paviešinti skandalingi Francesco Schettino pokalbių su pakrančių apsauga įrašai.

"Grįžkit į laivą! Jums aišku? Ar girdite mane? Po velnių, grįžkite atgal į laivą!" - šaukė pakrančių apsaugos pareigūnas skęstančio laivo kapitonui F.Schettino, kuris tuo metu sėdėjo saugus gelbėjimo valtyje, palikęs tūkstančius keleivių ir įgulos narių patiems gelbėtis. "Tai įsakymas. Jokių atsiprašymų. Jūs paskelbėte: "Palikti laivą!" Dabar aš atsakingas", - aiškino Livorno uosto pakrančių apsaugos vadas Gregorio De Falco. Jis tai pakartojo daug kartų, tačiau Kapitonas Bailys, kaip jį jau pakrikštijo spauda, nepaklausė įsakymo grįžti į laivą ir tiesiogiai iš ten vadovauti evakuacijai. F.Schettino aiškino, kad jau tamsu ir nieko nematyti. "Tai ką jūs ketinate daryti - grįžti namo, Schettino? Jau tamsu ir jums metas namo? Plaukite prie laivo nosies, kur yra kopėčios, ir praneškite man, kiek ten yra žmonių ir ko jiems reikia! Nedelsiant!"

F.Schettino taip ir negrįžo į laivą, netrukus jis buvo areštuotas.

Vienas italų laikraštis pavadino šį 52 metų kapitoną "labiausiai nekenčiamu žmogumi Italijoje". Jam gresia ilgi kalėjimo metai dėl netyčinių nužudymų ir laivo palikimo.

Apklausiamas kapitonas neigė savo kaltę, teisinosi, kad jo manevras po to, kai laivas užplaukė ant povandeninės uolos ir pasviro ant šono, išgelbėjo daug gyvybių. Jis teigė nepalikęs laivo, buvęs prie šturvalo, kai ištiko nelaimė, ir mėginęs tvarkingai susodinti panikos apimtus keleivius į gelbėjimo valtis.

"Aš net neturėjau gelbėjimo liemenės, nes atidaviau ją vienam keleiviui. Staiga laivas pasviro 60-70 laipsnių kampu ir aš likau užspeistas. Taip ir atsidūriau gelbėjimo valtyje, štai kodėl aš joje buvau", - pasakojo kapitonas. Jo žodžiais, į gelbėjimo valtį jis tiesiog įkritęs ir ketinęs nuo kranto koordinuoti evakuaciją.

Kapitono advokatas Bruno Leporatti žurnalistams patvirtino, kad laivas tuo metu buvo pasviręs 90 laipsnių kampu ir kapitonas iš tikrųjų nebegalėjo į jį grįžti be sraigtasparnio pagalbos.

Teisėjas išleido kapitoną iš kalėjimo nusprendęs, kad jis nepabėgs.

Laive, kuris nelaimę patyrė netrukus po to, kai išplaukė iš uosto netoli Romos, iš viso buvo maždaug 4,2 tūkst. žmonių. Kruizas po Viduržemio jūrą turėjo tęstis septynias dienas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"