TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

"Costa Concordia" nuskęs dar kartą

2012 01 24 8:00

Sausio pabaigoje Toskanos pakrantėje, kur ant seklumos užplaukė kruizinis laivas "Costa Concordia", laukiama blogo oro. Todėl aukštos bangos ir vėjo gūsiai gali nustumti ant šono gulintį laivą į 70-80 metrų gylį.

Apie tai, kad šis liukso klasės kruizinis laivas gali dar kartą nuskęsti, įspėjo Italijos mokslinių tyrimų tarybos ekspertai. Mokslininkai teigia, kad artėjanti audra gali nustumti laivą į netoliese esančią gilumą, todėl gelbėtojams ir paieškos tarnyboms jau tenka kovoti su laiku, kad spėtų surasti dingusius keleivius, kurie tikriausiai yra įstrigę laivo patalpose. Nors jų likimas nežinomas, vargu ar jie dar gali būti gyvi. Tačiau laivo korpuse vis dar sprogdinamos skylės, per kurias gelbėtojai galėtų patekti į laivo vidų ir bent iškeltų žuvusiųjų kūnus.

Ant šono gulintis laivas nuolat stebimas iš karinių ir meteorologinių palydovų, visą laiką sudarinėjami oro masių judėjimo žemėlapiai. Stebint iš oro, milžinišką laivą jau vos galima įžiūrėti dėl padidėjusio debesuotumo. Ekspertai, remdamiesi Giglio salos meteorologinių tarnybų prognozėmis, priminė gelbėjimo tarnyboms, kad sausio pabaigoje ir vasario pradžioje šioje vietoje tradiciškai smarkiai subjūra oras. Mokslinių tyrimų tarybai priklausančio Biometeorologijos instituto darbuotoja Marina Baldi teigia, kad stiprūs vėjo gūsiai paprastai sukelia 2-3 metrų aukščio bangas. Savo ruožtu Jūrų tyrimo instituto atstovas Andrea Bergamasco pastebėjo, kad gulintis ant šono kruizinis laivas tik sąlyginai išlaiko pusiausvyrą, nes remiasi į jūros dugną vos keliose vietose. Todėl, šio mokslininko nuomone, dabar viskas priklausys nuo to, kokia kryptimi po kyliu risis jūros bangos, taip pat ir nuo vandens kiekio, kuris dar pateks į laivo vidų.

Mokslinių tyrimų tarybos ekspertai nuolat atlieka susidariusios padėties monitoringą ir teikia informaciją gelbėjimo tarnyboms. Jie įdėmiai fiksuoja ir kiekvieną kruizinio laivo judesį. Naujausi duomenys rodo, kad net šiuo metu, kai jūra yra palyginti rami, laivas per valandą pajuda 7-15 milimetrų. Tačiau jei tik sustiprėtų vėjas ir pakiltų bangos, "Costa Concordia" iš karto būtų stumiama daug greičiau ir per trumpą laiką pasiektų vietą, kur gylis siekia 70-80 metrų. Mokslininkų nuomone, tuomet laivas galėtų visiškai nuskęsti per valandą, bet galėtų ir per porą dienų.

Šiuo metu oficialiai pranešta, kad sausio 13 dieną kruiziniam laivui "Costa Concordia" užplaukus ant seklumos prie Giglio salos 13 žmonių žuvo, o 20 vis dar laikoma dingusiais be žinios. Laive yra tūkstančiai galonų sunkiosios naftos ir dyzelino, todėl jei šie degalai išsilietų, Toskanos pakrantėje dar kiltų ir ekologinė katastrofa. Net jei šios nelaimės pavyktų išvengti, "Costa Concordios" savininkė bendrovė "Carnival" vis vien patirtų milžiniškų nuostolių. Įvykusi nelaimė jai gali kainuoti pusantro milijardo eurų - 500 mln. eurų vertinamas pats kruizinis laivas, o dar milijardo eurų prireiks kompensacijoms išmokėti tiek žuvusiųjų šeimoms, tiek išgelbėtiems laivo keleiviams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"