TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Daugėjant atsakymų, gausėja ir klausimų

2015 03 28 6:00
Vokietijos policija atliko kratas Andreo Lubitzo namuose ir paėmė daiktų bei dokumentų, kurie galėtų padėti paaiškinti lakūno motyvus. Reuters/Scanpix nuotraukos

Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ lakūnas Andreas Lubitzas, įtariamas tyčia sudaužęs pilotuojamą lainerį, visą gyvenimą buvo skraidymo entuziastas, patikrintas visais būtinais oro linijų psichologiniais testais ir neturėjo jokių žinomų ryšių su terorizmu. Vienas Vokietijos dienraštis pranešė, kad vaikinas sirgo depresija.

A. Lubitzas dirbo Vokietijos oro vežėjų flagmanės „Lufthansa“ antrinėje pigių skrydžių bendrovėje beveik dvejus metus. Jis nuo vaikystės buvo skraidymo klubo narys. Vokietijos tarnybos ir A. Lubitzo darbdaviai bei kaimynai sakė nenutuokiantys, kas galėjo jį antradienį paskatinti nukreipti lėktuvą, kuriame buvo 149 kiti žmonės, rėžtis į Prancūzijos Alpių kalnagūbrį.

Aviacijos klubo „LSC Westerwald“, kurio nariu A. Lubitzas tapo dar būdamas paauglys, vadovas sakė, kad vaikinas buvo šiek tiek uždaras, bet malonus ir draugiškas, „tiesiog normalus jaunuolis, mėgstantis aktyvų gyvenimo būdą ir tikrai be jokių keistenybių“.

A. Lubitzas buvo kilęs iš Vakarų Vokietijos Montabauro miestelio, kur gyveno su tėvais. Vaikinas taip pat turėjo butą Diuseldorfe – „Germanwings“ pagrindiniame centre, į kurį trečiadienį skrido iš Barselonos grįžtantis laineris. Jis sudužo Prancūzijos Alpėse.

Andreas Lubitzas mokytis skraidyti pradėjo dar paauglystėje. /nydailynews.com nuotrauka

Motyvas neaiškus

Vokietijos vidaus reikalų ministras Thomas de Maiziere'as ketvirtadienį sakė, kad nebuvo jokių ženklų, rodančių, jog A. Lubitzas turi kokių nors „ryšių su terorizmu“.

A. Lubitzo kaimynai 12,5 tūkst. gyventojų turinčiame Montabaure sakė, kad jis turėjo merginą ir jiedu dažnai kartu bėgiodavo. Tai buvo vienas pagrindinių vaikino pomėgių – jis dažnai dalyvaudavo įvairiuose maratonuose. Lakūnas taip pat turėjo jaunesnį brolį, kuris gyvena kitur.

A. Lubitzas dirbo „Germanwings“, „Lufthansa“ antrinėje bendrovėje, nuo 2013 metų rugsėjo ir turėjo 630 valandų skraidymo patirtį. Jis pradėjo studijas „Lufthansa“ mokymų centre šiauriniame Brėmeno mieste 2008 metais. Į šią mokyklą A. Lubitzas buvo priimtas po nuodugnaus psichologinio patikrinimo. Mokydamasis A. Lubitzas buvo padaręs „kelių mėnesių“ pertrauką, o 2012 metais baigė kursus ir kurį laiką dirbo stiuardu, ruošdamasis piloto profesijai. Manoma, kad per šią pertrauką jis išgyveno depresijos ir nerimo priepuolius.

Vokietijos dienraštis „Bild“ vakar pranešė, kad vaikinas prieš šešerius metus sirgo sunkios formos depresija. Pilotas kreipėsi į psichiatrą dėl „sunkios depresijos priepuolio“ 2009 metais ir iki šiol gydėsi, nurodė laikraštis, remdamasis Vokietijos oro susisiekimo priežiūros biuro dokumentais. Laikraštyje rašoma, kad 28 metų lakūnas buvo „reguliariai privačiai gydomas“.

Prancūzijos tyrėjai ieško įkalčių įvykio vietoje.

Vokietijos policija atlikusi kratas namuose, kuriuose gyveno pilotas, penktadienį nurodė paėmusi kai kurių daiktų ir dokumentų, bet tarp jų nėra jokių neginčijamų įkalčių, tiesiogiai įrodančių, kad A. Lubitzas lėktuvą sudaužė tyčia. Jo motyvai tyrėjams liko neaiškūs.

Diuseldorfo prokuratūra pradėjo tyrimą, lygiagretų vykdomam Prancūzijos pareigūnų, nes daugelis iš 150 tos katastrofos aukų buvo šio Vokietijos regiono gyventojai.

A. Lubitzas, kuriam, pasak vietos pareigūnų, buvo 27 metai, daugiausia laiko praleisdavo savo tėvų namuose vakariniame Montabauro miestelyje. Šį namą ramiame gyvenamajame rajone ketvirtadienį taip pat saugojo policija, o aplink būriavosi televizijos žurnalistai. Pareigūnai nešė iš namo lagaminus, krepšius ir dėžes.

Keičia taisykles

Paaiškėjus, kad antradienio avarija Alpėse įvyko dėl antrojo piloto, palikto vieno prie valdymo pulto, tyčinių veiksmų, Kanados vyriausybė nurodė savo šalies oro bendrovėms nustatyti taisyklę, kad lėktuvų kabinose visuomet privalo būti du žmonės. Susisiekimo ministrė Lisa Raitt paaiškino, kad jeigu pilotui arba antrajam pilotui prireikia išeiti iš kabinos kelionės metu, jį pakeisti gali skrydžio palydovas. Kelios kanados bendrovės aplenkė vyriausybę ir pačios įsivedė tokią taisyklę.

Vokietijos aviacijos asociacija taip pat paskelbė nustatysianti taisyklę, kad lėktuvų pilotų kabinose visuomet turi būti du žmonės – vienas iš jų gali būti lėktuvo palydovas. Kelios Europos oro bendrovės, tarp jų „EasyJet“ ir „Norwegian Air Shuttle“, irgi paskelbė įvedančios „dviejų asmenų taisyklę“ per visus savo skrydžius.

Kiti įtariami atvejai, kai lėktuvą tyčia sudaužė pilotas

„MOZAMBIQUE AIRLINES“

2013 metų lapkričio 29 dieną oro bendrovės „Mozambique Airlines“ lėktuvas, skridęs iš Maputo į Luandą, nukrito Namibijos šiaurės rytuose. Žuvo 33 žmonės. Pasak tyrėjų, skrydžio duomenys rodė, kad laineris smigo žemyn, kai įgulos kapitonas Herminio dos Santos Fernandesas perjungė autopilotą taip, kad sunaikintų lėktuvą.

„EGYPTAIR“

1999 metų spalio 31 dieną oro bendrovės „EgyptAir“ lėktuvas „Boeing 767“, skridęs iš Niujorko į Kairą, sudužo Atlanto vandenyne tuojau po pakilimo. Katastrofa nusinešė visų 217 laineryje buvusių žmonių gyvybes. Juodųjų dėžių įrašų analizė parodė, kad avarijos kaltininkas buvo pilotas, kuris prieš pat lėktuvui sudužtant pareiškė: „Ką tik priėmiau sprendimą. Atiduodu savo likimą į Dievo rankas.“

„SILKAIR“

1997 metų gruodžio 19-ąją Singapūro bendrovės „SilkAir“ lėktuvas „Boeing 737“ nukrito į vieną upę Indonezijoje pakeliui iš Džakartos į Singapūrą. Žuvo visi 104 jame buvę keleiviai ir įgulos nariai. JAV tyrėjai paskelbė, kad tą lėktuvą tikriausia tyčia sudaužė jo kapitonas, tačiau Indonezijos vadovaujamas tyrimas nepateikė tvirtų išvadų, nors ir pripažino, kad piloto savižudybė yra „tikėtina prielaida“.

„ROYAL AIR MAROC“

1994 metų rugpjūčio 21 dieną Maroko oro bendrovės „Royal Air Maroc“ lėktuvas sudužo Atlaso kalnuose, kai pakilo skristi iš Agadyro į Kasablanką, o per tą incidentą žuvo visi 44 jame buvę žmonės. Tyrėjai, remdamiesi paskutiniais antrojo piloto ištartais žodžiais, greitai padarė išvadą, kad tai buvo savižudybė.

„JAPAN AIRLINES“

1982 metų vasario 9 dieną Japonijos oro linijų laineris sudužo Tokijo įlankoje, artėdamas prie Hanedos oro uosto. Tąsyk žuvo 24 žmonės. Tyrėjai padarė išvadą, kad lėktuvo pilotas, kuris per tą katastrofą liko gyvas, yra nestabilios psichikos.

„MALAYSIA AIRLINES“

Piloto savižudybės versija taip pat pateikiama kaip vienas iš paaiškinimų mįslingam incidentui, kai praeitais metais be jokių pėdsakų dingo bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 laineris, skraidinęs 239 žmones. To lėktuvo ryšių sistema buvo sąmoningai išjungta, o laineris pakeitė kursą.

Parengė MILDA BARONAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"