TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Dėmesį sutelkė į nuolaužą

2009 06 10 0:00
Daugėja įrodymų, kad bendrovės "Air France" lėktuvas subyrėjo dar ore, nepasiekęs vandens paviršiaus.
AFP/Scanpix nuotrauka

Rasta stambi virš Atlanto vandenyno dingusio oro bendrovės "Air France" lėktuvo nuolauža tyrėjams teikia vis daugiau žinių apie katastrofos aplinkybes.

Pirmieji žuvusių keleivių kūnai jau pasiekė Brazilijai priklausančias Fernando de Noronjos salas, iš kur iškeliavo į žemyninį Resifės miestą. Palaikų tapatybė bus nustatoma remiantis artimųjų DNR pavyzdžiais bei odontologiniais duomenimis. Brazilijos pareigūnai teigia iš vandens ištraukę 24 kūnus, dar 5 rado paieškoje dalyvaujanti Prancūzijos fregata. Iš viso birželio 1 dieną dingusiu lėktuvu skrido 228 keleiviai ir įgulos nariai.

Subyrėjo dar ore.

Vienas didžiausių ir svarbiausių radinių kol kas yra "Air France" lainerio "Airbus 330" uodegos dalis. Teigiama, kad vadinamasis vertikalusis stabilizatorius yra išlaikęs savo pirminę trikampę formą, nėra apdegęs ir stipriau pažeistas tik toje vietoje, kur jungėsi su likusiu lėktuvo korpusu.

Specialistų teigimu, tai rodo, kad lėktuvas greičiausiai subyrėjo dar skriedamas ore, nes jeigu į vandenį būtų įsirėžęs nepažeistas lėktuvo korpusas, aplinkui būtų pažirę daugybė gerokai smulkesnių nuolaužų. Nemažai tikimasi sužinoti iš kruopštesnio nuolaužos paviršiaus tyrimo, nes jis nurodys, kuria kryptimi veikė lėktuvą suskaldžiusi jėga.

Lėktuvų katastrofų tyrinėtojas Williamas Walcottas patikino britų dienraštį "The Daily Telegraph", jog vis dar negalima atmesti versijos, kad lėktuvas galėjo subyrėti dėl jo viduje kilusio sprogimo. Mokslininko teigimu, menkai tikėtina, kad lėktuve kilęs gaisras būtų taip staigiai persimetęs į galinę dalį ir palikęs kokių nors ryškesnių žymių.

Siaurina paieškas

Tikimasi, kad rasta nuolauža padės susiaurinti likusios lėktuvo uodegos dalies, kurioje buvo įtaisytos vadinamosios juodosios dėžės, paieškų teritoriją. Birželio 1 dieną lėktuvas dingo virš audringo Atlanto vandenyno, jo įgulai nespėjus pasiųsti jokio nelaimės signalo, o juodosiose dėžėse skrydžio duomenys įrašomi automatiškai. Jas suradus būtų daug lengviau tirti nelaimės priežastis.

Šiandien nelaimės vietą turėtų pasiekti Prancūzijos povandeninis laivas, kuris pradės ieškoti veikiausiai į vandenyno dugną nugrimzdusių juodųjų dėžių. Čia taip pat pradės dirbti JAV karinių jūrų pajėgų atgabentas velkamasis hidrolokatorius. Gelbėtojai privalo skubėti, nes juodųjų dėžių akustinių signalų siųstuvai nustos veikę po trijų savaičių.

Jeigu pavyktų nustatyti juodųjų dėžių buvimo vietą, jų iškelti tikriausiai leistųsi tas pats Prancūzijos mokslinis nardymo aparatas, kuriuo buvo tiriamos nuskendusio jūrų lainerio "Titaniko" liekanos. Po kelių dienų į lėktuvo kritimo vietą taip pat bus atgabentas batiskafas "Nautilus", kuris gali pasinerti net į 6 kilometrų gylį.

Nežinojo tikrojo greičio?

Šiuo metu daugiausiai įtarimų kelia "Airbus A330" greičio jutikliai, kurie tikriausiai sugedo likus kelioms minutėms iki katastrofos. Tyrėjai aiškinasi, ar šie jutikliai, vadinami Pito vamzdeliais, galėjo pasidengti ledu. Dėl šios priežasties "Air France" pilotai galėjo įskristi į tą dieną siautusios audros zoną, nežinodami tikrojo lainerio greičio.

Prancūzijos susisiekimo ministras Dominique'as Bussereau sakė, jog susiklosčius tokiam scenarijui pilotai galėjo nustatyti "per mažą lėktuvo greitį, todėl jis galėjo smukti žemyn, arba per didelį greitį, todėl lėktuvas galėjo subyrėti priartėjęs prie garso greičio ribos, nes išorinis apvalkalas nepritaikytas atlaikyti tokio greičio."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"