TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Dingęs lėktuvas: įtikimiausia teorija

2014 03 22 6:00
Pasak patyrusio lakūno, orlaivyje įvykus avarijai pilotai pirmiausia nukreipia lėktuvą artimiausio oro uosto link. news.com.au nuotrauka

Jau dvi savaites ekspertai iš viso pasaulio bergždžiai ieško dingusio Malaizijos oro linijų lėktuvo. Svarstomos sudėtingiausios ir labiausiai vaizduotę žadinančios teorijos: nuo piloto savižudybės iki meteorito smūgio.

20 metų skraidymo patirtį turintis kanadietis Chrisas Goodfellow, įvertinęs iki šiol surinktą informaciją ir žvelgdamas į situaciją lėktuvą valdžiusio piloto akimis, pateikė paprastą ir kol kas labiausiai įtikimą lėktuvo dingimo scenarijų.

Skrydžio MH370 istorija jau žinoma beveik visiems: Boeing 777 lėktuvas naktį pakilo iš Kvala Lampūro oro uosto ir pasuko Pekino kryptimi. Buvo karšta, o orlaivyje užimtos visos vietos. Maždaug po valandos, kai lėktuvas skrido virš įlankos Vietnamo link, jo signalas dingo iš skrydžių kontrolės radarų. Po poros dienų pasirodo pranešimai, kad Malaizijos karininkai užfiksavo, jog prieš dingdamas orlaivis pasuko į kairę, Malakos sąsiaurio link.

Pilotas pasielgė teisingai

Ch.Goodfellow manymu, šis posūkis viską ir paaiškina. Zaharie Ahmadas Shahas buvo labai patyręs pilotas, turintis 18 tūkst. valandų skraidymo patirtį. Tokie pilotai visada puikiai žino, kur yra artimiausi oro uostai, kad būtų galima saugiai nutupdyti lėktuvą, jeigu atsitiktų kas nors nenumatyto. Pasak kanadiečio, jie visada yra pilotų galvose ir jeigu kas nors nutinka, nereikia galvoti, ką daryti, tai aišku iš anksto. Pastebėjęs tą tiesų ir ryžtingą posūkį į kairę Ch.Goodfellow iš karto suprato, kad pilotas pakreipė lėktuvą į artimiausią oro uostą. Orlaivis buvo nukreiptas į Langkavio salą Šiaurės Vakarų Malaizijoje. Pilotas nepasuko atgal į Kvala Lampūrą, nes žinojo, kad tokiu atveju teks praskristi pavojingas daugiau nei 2 km aukščio kalnų grandines. Jis žinojo, kad Langvakio gamtovaizdis sudėtingoje situacijoje bus palankesnis, be to, jis buvo arčiau.

Anot Ch.Goodfellow, pilotas pasielgė teisingai. Lėktuve įvyko kokia nors rimta avarija, ir lakūnas staiga pasuko į artimiausią, saugiausią oro uostą.

Pilotas mano, kad teoriškai įtikimiausia tokia avarija – užsidegę elektros prietaisai. Visiškai normalu, kad gaisro metu nutrūksta komunikacijos sistemos. Pilotai mokomi kilus gaisrui pirmiausia ištraukti pagrindines elektros srovės skirstymo įrenginių šynas ir rasti gedimą. Ištraukus šynas lėktuvas dingsta iš skrydžių kontrolės sistemos radarų. Susiklosčius tokiai situacijai aviacijoje galioja taisyklė: vairuok, naviguok ir galiausiai susisiek.

Galėjo perdegti padanga

Tikėtina, kad perkaito viena iš priekinių nusileidimo įrenginio padangų, kilimo metu ji sprogo ir pradėjo lėtai degti. Taip kartais nutinka, kai padangose trūksta slėgio. Pilotas mano, kad galiausiai tiršti dūmai įveikė skrydžio komandą, ir lėktuvas (tikriausiai autopilotu) tęsė savo kelionę, kol baigėsi degalai arba ugnis sunaikino kontrolės pultą, ir jis sudužo.

Ch.Goodfellow nemato jokių priežasčių galvoti, kad galėjo įvykti lėktuvo užgrobimas, žmogžudystė ar piloto savižudybė, o lėktuve skrido aviaciją išmanantis žmogus. Jokių tai patvirtinnačių įrodymų nėra. Yra daugybė būdų, kaip pilotas gali pranešti skrydžių kontrolei atsiradus keblumų lėktuve. Tačiau nieko panašaus nepastebėta, tad skrydžių kontrolei nekilo jokių įtarimų.

Pagal žinomus įrodymus nėra jokio reikalo kaltinti pilotų. Jie tikrai galėjo grumtis su gaisro ar kitos rimtos problemos padariniais. Užgrobus lėktuvą posūkis į kairę, Langkavio salos link nebūtų buvęs toks tikslus ir staigus. Galbūt jis kurį laiką pasvyruotų, kol užgrobėjai nuspręstų, kur link sukti.

Stebina tai, kad dauguma aviacijos ekspertų nepažvelgė į situaciją piloto akimis: ką jis darytų, jeigu nutiktų kokia nors avarija? Kilus gaisrui lėktuve būtina kuo greičiau nutupdyti orlaivį. Ch.Googfellow įsitikinęs, kad pilotas pasielgė būtent taip, kaip ir derėjo. Jam tiesiog pritrūko laiko.

wired.com, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"