TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Dramatiškos paskutinės minutės

2010 04 16 0:00
Gali būti, kad Lenkijos prezidento lėktuvo įgula galėjo išvengti katastrofos.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pamažu aiškėja, kad Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio ir dar 96 žmonių žūtį prie Smolensko Vakarų Rusijoje galėjo lemti pilotavimo klaida.

Sudužusio prezidentinio lėktuvo "juodųjų dėžių" įrašai užfiksavo dramatiškus paskutinius pilotų žodžius. Likus kelioms sekundėms iki tragedijos prezidentinio lėktuvo įgula suprato, kad žus. Kai lėktuvo sparnai kliudė medžius, lėktuvą ėmė stipriai purtyti. Ištyrus savirašių prietaisų įrašus paaiškėjo, kad lėktuvo salone įgula kalbėjo trimis kalbomis: lenkiškai, rusiškai ir angliškai. Anksčiau Lenkijos žiniasklaida spėliojo, kad nelaimė galėjo įvykti, nes lėktuvo įgula nesuprato rusų kalbos.

Įrašai taip pat nerodo, kad kuris nors iš aukštą rangą turinčių lėktuvo keleivių būtų daręs spaudimą žūtbūt nusileisti Smolenske.

Rusijos ekspertai priėjo išvadą, kad Smolenske sudužusio Lenkijos prezidento lėktuvo Tu-154 pilotai iki paskutinės akimirkos galėjo išvengti katastrofos. Pasak jų, gali būti, kad orlaivio įgula, pasirinkdama lėktuvo pusiausvyros išlyginimo variantą po nesėkmingo mėginimo nutūpti esant sudėtingoms oro sąlygoms, neatsižvelgė į kai kuriuos Tu-154 pilotavimo ypatumus. Šis lėktuvas leidžiasi greičiau nei šeši metrai per sekundę, išlygindamas pusiausvyrą ir pradėdamas horizontaliai skristi nusėda, tai yra aukštį jis praranda greičiau nei paprastai.

Aukštas pareigas užimantis šaltinis, susipažinęs su tyrimu, sakė, kad pilotai iki pat paskutinės sekundės turėjo galimybę išvengti susidūrimo su žeme, tačiau padarė pražūtingą klaidą. Ekipažo vadas, nepaisydamas gauto įspėjimo apie prastą matomumą "Severnyj" oro uosto rajone, priėmė sprendimą leistis. Leisdamiesi tirštame rūke pilotai tiksliai priartėjo prie nusileidimo tako, tačiau jį priskridęs ekipažas nustatė, kad lėktuvas nepataikys į nusileidimo tašką.

"Tą akimirką lėktuvo vadas ir padarė pražūtingą klaidą. Jis įjungė forsažą (variklio reaktyvinio srauto greitinimą, deginant papildomai įpurkštus į išėjimo tūtą degalus), dėl kol kas nežinomų priežasčių pasuko lėktuvą į dešinę ir tuo pat metu bandė pakilti, sukdamas į šoną. Todėl lėktuvas sparnu užkabino medžių viršūnes ir pilotai nesuvaldė lėktuvo", - aiškino ekspertas.

Tyrimo dalyvio nuomone, jei pilotas, įjungęs forsažą, būtų pradėjęs tiesiog kilti aukštyn tiesiai, greičiausiai būtų išvengęs susidūrimo su žeme.

Akimirkas prieš nelaimę bandė atkurti ir rusas Sergejus Amelinas, pėsčiomis apėjęs katastrofos teritoriją ir fotografavęs objektus, už kurių užkliuvo prezidentinis lėktuvas. Šių nuotraukų analizė leidžia teigti, kad būdamas maždaug 1,1-1,2 kilometro nuo aerodromo lėktuvas skrido vos kelių metrų aukštyje ir nepataikė į nusileidimo taką. Iš nuotraukų matyti, jog lėktuvas pasviro, kairiuoju sparnu kliudęs didelį medį, o nuo tūpimo tako linijos galėjo būti nukrypęs apie 40 metrų.

Paaiškėjo ir tai, kad keturių svarbiausių Lenkijos asmenų - prezidento, premjero, Seimo ir Senato pirmininkų skrydžiai, priešingai nei civiliniai, nebuvo draudžiami. Lenkijos gynybos ministerija tvirtina, jog įstatymai nuo draudimo atleidžia "valstybinius lainerius" ir tai daroma dėl paprastos priežasties - pinigų stokos.

Tačiau žuvusiųjų artimieji gali individualiai paduoti į teismą Valstybės iždą. Jei nelaimę tirianti komisija nustatys, kad dėl katastrofos kalti lakūnai, kompensacijos gali būti labai didelės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"