TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Ekspertai svarsto, ar Ukrainoje sudužusį lainerį galėjo numušti raketa

2014 07 18 11:04
Prorusiškų separatistų kovotojas vaikšto po sudužusio lėktuvo nuolaužas. Reuters/Scanpix nuotrauka

Jeigu Ukrainoje ketvirtadienį nukritęs Malaizijos keleivinis laineris buvo numuštas, kaip teigia Kijevas, karybos analitikai nurodo, kad veikiausiai į tą lėktuvą buvo paleista vidutinio nuotolio raketa.

Pasak ekspertų, vidutinio nuotolio raketa „žemė–oras“ neabejotinai galėtų numušti lėktuvą, kuris, kaip pranešama, skrido apie 10 km aukštyje.

Tiek Rusijos, tiek Ukrainos pajėgos turi įvairių modifikacijų raketų „žemė–oras“ kompleksų „Buk“, apginkluotų raketomis SA-11 ir SA-17, kurios gali smogti taikiniams, skrendantiems iki 25 kilometrų aukštyje.

Pagal NATO terminologiją, kompleksai „Buk“ turi kodinį pavadinimą „Gadfly“ („Sparva“).

Pastarosiomis savaitėmis rytų Ukrainoje buvo numušti keli vyriausybinių pajėgų lėktuvai, veikiausiai naudojant nešiojamuosius zenitinių raketų kompleksus (PZRK), tačiau tiems orlaiviams buvo smogta, kai jie skrisdavo daug mažesniame aukštyje, sako analitikai.

„Trumpojo nuotolio nuo peties paleidžiami ginklai susiję su kelių orlaivių praradimu per kelias pastarąsias dienas ... tačiau jie negalėtų pasiekti daugiau nei 30 tūkst. pėdų (apie 10 km) aukščio“, – nurodė gynybos analitinio centro „IHS Jane's“ vyresnysis ekspertas Edwardas Huntas.

„Tai turėjo būti raketa, pasižyminti tam tikromis galimybėmis“, – E.Huntas sakė naujienų agentūrai AFP.

Pagal kitą scenarijų keleivinis laineris galėjo būti numuštas „oras–oras“ tipo raketa, paleista iš naikintuvo, tačiau nėra jokios informacijos, kad tuo metu tame regione būtų skraidę kokie nors karo lėktuvai.

„Buk“ raketų kompleksai yra plačiai naudojami, o prieš prasidedant konfliktui Ukrainoje vyriausybės pajėgos turėjo 6–8 tokias baterijas, aiškino E.Huntas.

Rusija savo arsenale tokių kompleksų turi daug daugiau, taip pat pažangesnių oro erdvės gynybos sistemų, tokių kaip S-300 ir S-400, tačiau neaišku, ar tokios sistemos buvo naudojamos Ukrainoje arba jos kaimynystėje.

S-400 laikomas pažangiausiu Rusijos gamybos zenitinių raketų kompleksu, o jų baterijos, kaip manoma yra dislokuotos aplink Maskvą ir keliose kitose vietose.

Būtų logiška manyti, kad Rusijos šarvuotieji batalionai, dislokuoti netoli sienos su Ukrainai, turi „Buk“ baterijų, juolab kad Maskva yra nurodžiusi, jog tie daliniai dalyvauja „pratybose“, sako analitikai.

Tačiau tas sistemas daug sunkiau valdyti negu PZRK, ir mažai tikėtina, kad prorusiški separatistai Ukrainoje galėtų patys naudoti „Buk“ baterijas.

„Jų paprastai nematoma sukilėlių arba separatistų pajėgose dėl tos pačios priežasties, kad juos valdyti reikia daug žmonių, kurie turi būti labai gerai apmokyti, taip pat reikalingos atsarginės dalys“, – aiškino E.Huntas.

Portale "YouTube" skelbiami įrašai, kuriuose, kaip teigiama, girdimi Ukrainos saugumo perimti separatistų pokalbiai apie numuštą lėktuvą, kuris, kaip vėliau kalba balsai įraše, pasirodo esąs civilinis.

„Buk“ yra mobiliosios sistemos, sumontuotos ant ratinių arba vikšrinių mašinų, pritaikytos numušti lėktuvus, sparnuotąsias raketas, sraigtasparnius ir kitokius taikinius.

Šie kompleksai būdavo demonstruojami Maskvos Raudonojoje aikštėje per karinius paradus, o juos gaminti pradėta Sovietų Sąjungoje 8-ame dešimtmetyje.

Naujausių modifikacijų „Buk“ kompleksai gaminami Uljanovsko mieste veikiančioje gamykloje, priklausančioje valstybiniam gynybos pramonės koncernui „Almaz-Antej“, kuris tapo vienu iš naujausių JAV sankcijų Rusijai taikinių.

Kaip pranešama „Buk“ raketų sistemų taip pat buvo pastebėta Sirijoje. Rusija tiekė tas sistemas Damaskui pastaraisiais metais.

Pranešama, kad Malaizijos oro linijų keleiviniu lėktuvu „Boeing 777-200“, kuris ketvirtadienį buvo numuštas rytų Ukrainoje, skrido 298 žmonės. Tarp jų buvo 154 Olandijos, 43 Malaizijos, 27 Australijos, 12 Indonezijos, 9 Jungtinės Karalystės, 4 Vokietijos, 4 Belgijos, 3 Filipinų, 1 Kanados pilietis. 41 keleivio pilietybė dar nepatvirtinta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"