TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

ES sankcijos žlugdo Rusijos aviakompaniją

2014 08 04 11:44
Šeremetjevo oro uostas 2014 m. birželio 10-ąją: Rusijos premjeras Dmitrijus Medvedevas džiaugiasi "Dobroliot" veiklos pradžia. Reuters/Scanpix nuotrauka

Kremliaus pareiškimai, kad Vakarų sankcijos niekaip nepaveiks Rusijos verslo, pasirodė esą tušti plepalai. Dėl naujų ES sankcijų praradusi kontraktus dėl lėktuvų tiekimo, jų techninio aptarnavimo ir draudimo, veiklą nutraukė vienintelė Rusijos pigių skrydžių kompanija „Dobroliot“, rašo kommersant.ru.

Dabar „Aeroflot“, kuriam priklauso „Dobroliot“, privalės pervežti daugiau kaip 65 tūkst. pastarojo keleivių, o likusiems mokėti kompensacijas. Galbūt, aviakompanija nepatirs ženklių finansinių nuostolių, tačiau politinis efektas akivaizdus: ES pirmą kartą pavyko akivaizdžiai pademonstruoti savo sankcijų realumą.

Vakar vakare Maskvos Šeremetjevo oro uosto tablo „Dobroliot“ skrydžių statusas staiga pakito – jie buvo atšaukti. Tiesa, dukterinės įmonės veiklos nutraukimo klausimą „Aeroflot“ specialiame posėdyje svarstė jau sekmadienio vidurdienį. 20 val. kompanija oficialiai pranešė, jog dėl ES sankcijų („Dobroliot“ atžvilgiu įvestos birželio 30-ąją), „esant beprecedentiniam Europos konkurentų spaudimui“, vežėjas priverstas sustabdyti skrydžius ir bilietų pardavimą. Išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad veiklos partneriai europiečiai anuliavo susitarimus dėl lėktuvų lizingo, techninio aptarnavimo ir draudimo, taip pat atsisakė teikti navigacinę informaciją.

„Dobroliot“ pranešė, kad visus keleivius, kurie įsigijo bilietus į reisus Maskva-Simferopolis (iki rugsėjo 15-osios) ir Maskva-Volgogradas (iki rugpjūčio 20-os), perveš „Aeroflot“ kontroliuojamos „Orienburgo avialinijos“, reisų data, laikas ir terminalai nesikeis. Iki rugsėjo 15-osios buvo suplanuoti 172 reisai į abi puses Maskva-Simferopolis, kuriais turėjo skristi 61,6 tūkst. žmonių. Iki rugpjūčio 20-osios, reisas Maskva-Volgogradas turėjo įvykti 17 kartų, į juos parduota virš 4,5 tūkst. bilietų. Keleiviai, turintys bilietus į kitus reisus, galės susigrąžinti už juos sumokėtus pinigus.

ES sankcijos prieš „Dobroliot“ aiškinamos tuo, kad vykdydama reisus iš Maskvos į Simferopolį, kompanija „lengvina Krymo integraciją į Rusijos Federacijos sudėtį“. Sankcijomis uždrausta Europos įmonėms suteikti „Dobroliot“ prieigą prie finansinių resursų, taip pat įšaldyti aviakompanijos aktyvai ES. Pasak kommersant.ru šaltinių, pagrindine problema tapo Airijos kompanijos „SMBC Aviation Capital“ atsisakymas vykdyti sutartį dėl lėktuvų Boeing 737-800NG lizingo. Šie laineriai turėjo tapti „Dobroliot“ aviaparko pagrindu, - iki 2014-ųjų pabaigos rusai planavo gauti aštuonis lėktuvus, kitąmet - dar tiek pat. Iki sankcijų įvedimo buvo gauti tik du lėktuvai.

Be to, jau turimo „Dobroliot“ aviaparko darbas, įvedus sankcijas, taip pat tapo neįmanomu. Vokiečių „Lufthansa Technik“ atsisakė vykdyti „Dobroliot“ lėktuvų techninę priežiūrą, - atliekamą tiek esant būtinybei, tiek privalomą kas šešeri metai.

Idėja sukurti nacionalines mažų kainų avialinijas prieš kelis metus gimė Rusijos prezidento ir vyriausybės pasitarimų metu. Sprendimą realizuoti „Dobroliot“ projektą, „Aeroflot“ priėmė 2013-ųjų rugpjūtį, sertifikatą veiklos vykdymui kompanija gavo 2014-ųjų gegužę. Šiuo metu „Dobroliot“ aviaparką sudaro du Boeing 737-800NG ir vienas SSJ-100 (pastarasis reisų nevykdė). Bilietais pradėta prekiauti šių metų gegužės 27-ąją į reisą Maskva-Simferopolis (pirmasis įvyko birželio 10-ąją). Iki rugpjūčio mėnesio buvo spėta pervežti apie 65 tūkst. keleivių.

Dėl sankcijų „Dobroliot“ neteko ir visavertės savo veiklos rizikos draudimo galimybės. Apie tai rugpjūčio 1-ąją kompanijai pranešė Rusijos draudimo kompanija „AlfaStrachovanije“. Įvedus sankcijas, perdraudėjai informavo rusų draudikus apie visų sutarčių, dėl „Dobroliot“ rizikų perdraudimo, nutraukimą. Nors draudimo sutartis tarp „AlfaStrachovanije“ ir „Dobroliot“ lieka galioti, tačiau perdraudimo sutarčių anuliavimas reiškia, jog aviakompanijos draudiminė apsauga daugiau neatitinka lizingo susitarimų tarptautinių sąlygų.

Rinkos dalyvių nuomone, netrukus galėjo kilti problemų ir su „Dobroliot“ skrydžių bilietų pardavimu, - aviakompanija dirbo naudodamasi amerikiečių sistema „Navitaire“, kurią naudoja ir kiti žemų kainų pervežėjai. Visų minėtų aplinkybių „puokštė“ ir uždegė raudoną šviesą tolimesnei „Dobroliot“ veiklai.

Anot kommersant.ru šaltinių, sankcijų taikiniu „Dobroliot“ tapo neatsitiktinai. Įmonė buvo ką tik pradėjusi dirbti, ji vykdė skrydžius tik Rusijos viduje, todėl jos sustabdymas nesukels rezonanso tarptautiniame lygmenyje. Žinoma, nėra atmetamas ir dalinis užsienio pigių skrydžių pervežėjų lobistinis vaidmuo, - skrydžius į Europą „Dobroliot“ ketino pradėti nuo 2016-ųjų.

Aviacijos eksperto Andrejaus Kramarenko teigimu, „Dobroliot“ sustabdymas nereikš rimtų nuostolių „Aeroflot“. Pasak jo, „Dobroliot“ projektas artimiausius du metus ir negalėjo būti pelningas. Tačiau tai įrodo, kad Rusijos ekonomikai yra labai sudėtinga apsieiti be Europos partnerių. Eksperto nuomone, jei sankcijos liks galioti ilgesnį laiką, „Dobroliot“ projektas iš viso bus uždarytas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"