TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Europa - turistų lankomiausias žemynas

2010 08 18 0:00
A.Tajani: privalome garantuoti, kad Europos turizmo pramonė visuomet būtų moderni.
LŽ archyvo nuotrauka

Keičiasi pasaulis, keičiasi ir turizmas. Europa turi imtis priemonių, kad išliktų turizmui patraukliausias pasaulio žemynas.

Dažnam iš mūsų yra tekę keliauti po užsienio ar gimtąją šalį. Turistaujame, kai norime atsipalaiduoti, pasilinksminti, susipažinti su naujomis kultūromis, patirti nuotykių ar paprasčiausiai atsipūsti nuo darbų. Tačiau daugeliui europiečių turizmas yra darbo ir pajamų šaltinis. Su turizmu susijusiuose sektoriuose dirba 5,2 proc. visų Europos Sąjungos (ES) darbuotojų ir sukuriama 5 proc. viso Europos turto. Tai strategiškai svarbus ekonomikos sektorius, kuriam šiuo metu ne tik kyla naujų sunkumų, bet atsiveria ir naujų galimybių, kurias reikėtų išnaudoti.

Pritraukti besivystančias rinkas

Į Europos šalis kasmet atvyksta 380 mln. lankytojų, Europa užima daugiau kaip 40 proc. pasaulinės turizmo rinkos, tad pelnytai gali vadintis turistų lankomiausiu žemynu. Tačiau per pirmuosius du šių metų mėnesius visame pasaulyje užsienio turistų skaičius išaugo 7 proc., o į Europą atvykstančiųjų padaugėjo, deja, tik 3 procentais.

Keičiasi pasaulis, keičiasi ir turizmas. Jei imsimės tinkamų veiksmų, Europa pritrauks turistų iš besivystančių naujų rinkų. Pavyzdžiui, nors pernai ekonomiką tebebuvo apėmusi krizė, į užsienį keliaujančių turistų iš Kinijos skaičius išaugo 5,2 proc. ir pasiekė 42,2 mln. žmonių. Palyginkime: 2001 metais į užsienį turizmo tikslais vyko mažiau nei 7 mln. kinų. 2009 metais užsienyje jie išleido maždaug 34 mlrd. eurų - 16 proc. daugiau nei 2008-aisiais.

Europos Komisija (EK), siekdama padėti ES turizmo pramonei prisitaikyti prie naujų tendencijų, parengė strategiją, kurioje raginama stiprinti Europos, kaip daugybės ekologiškų ir kokybiškų turizmo vietovių, įvaizdį bei matomumą. Bendradarbiaujant su ES narėmis sukurtas ir populiarinamas vadinamasis Europos prekės ženklas padės Europai išsiskirti iš kitų pasaulio turizmo regionų.

Turizmo sektoriuje tebejaučiamos finansų krizės ir vulkaninių pelenų sutrikdyto oro eismo pasekmės. Todėl reikėtų atnaujinti ir tradicinį ES vidaus turizmą, kad būtų geriau reaguojama į naujas vartotojų elgsenos tendencijas ir laužomi nusistovėję turizmo sektoriaus stereotipai.

Kad sezonas pailgėtų

EK remia daugelio turizmo sektoriaus suinteresuotųjų šalių, pavyzdžiui, kelionių agentūrų, viešbučių, siūlomą bendros Informacinių ir ryšių technologijų (IRT) turizmo platformos idėją.

Štai gyvenimiškas pavyzdys - Ispanijos, kuri tradiciškai laikyta vasaros atostogų vieta, Kosta del Solio regionas ėmė reklamuotis kaip puiki vieta leisti žiemos atostogas. Tai tik vienas iš daugelio galimų pavyzdžių, rodančių, kad reikėtų ilginti turizmo sezoną. Pradėtas projektas "Calypso" - socialinė iniciatyva, kuria siekiama paskatinti tam tikrus rinkos dalyvius, pavyzdžiui, jaunimą, vyresnio amžiaus žmones, finansinių sunkumų turinčias šeimas, neįgaliuosius keliauti ne sezono metu. Taip skatinama toliau plėtoti nesezoninį turizmą, visų pirma tuose regionuose, kuriems būdingas sezoninis turizmas.

Vilios prekės ženklas

Be to, ketiname skatinti tausaus, atsakingo ir kokybiško turizmo plėtotę, pavyzdžiui, naudoti Europos ženklą, kuriuo, vadovaujantis darnaus valdymo rodikliais, būtų žymimos tam tikros turizmo vietovės.

Galiausiai neturėtume pamiršti, kad turizmas yra susijęs su kitomis Europos politikos sritimis bei raida. Todėl EK gerins turizmo sektoriui poveikį darančių sričių - transporto, keleivių teisių, vartotojų apsaugos, aplinkosaugos - integravimą ir koordinavimą.

2010 metų turizmo perspektyvos teikia daug vilčių. Tačiau sėdėti sudėjus rankas nėra kada. Privalome užtikrinti, kad Europos turizmo pramonė visuomet būtų moderni. Tai savo ruožtu padės kurti daugiau darbo vietų ir didinti europiečių gerovę. Turime pasiūlyti įvairių ir tausių Europos turizmo produktų. Sieksime, kad Europa išliktų turizmui patraukliausias pasaulio žemynas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"