TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Europoje "griežtos ekonomijos" režimas

2012 08 14 6:05
Europiečiai jau ieško prekių su nuolaida. /Reuters nuotrauka 

Savo vyriausybių paraginti Europos vartotojai ėmėsi taupyti - jie perka pigesnius maisto produktus, daug rečiau leidžia sau įsigyti didelį ar brangiai kainuojantį daiktą ir vis dažniau lankosi internetinėse parduotuvėse per išpardavimus.

Tokį europiečių elgesį galima suprasti - nedarbas Senajame žemyne viršija rekordus, mokesčiai didinami, recesija gilėja, vis dar neaiški euro ateitis ir nematyti, kad skolų krizė artimiausiu metu ims trauktis. Spaudoje daugybė patarimų, kaip sutaupyti "racionaliai tvarkant namų ūkį". Tvyrant tokiai visuotinei netikrumo atmosferai pasikeitė ir europiečių įpročiai. Dabar jau pradedama nerimauti dėl to, kad taupymo tendencijos gali padaryti ilgalaikę įtaką ekonomikai ir bendrovių pelnui. 

Šiuo metu vartotojų pasitikėjimas savo jėgomis yra žemiausias nuo 2009 metų ir manoma, kad per 2012 metus Vakarų Europoje prekių ir paslaugų rinka susitrauks dar 0,9 procento. Kaip skelbia Prancūzijos valstybinė statistikos agentūra, Prancūzijoje per antrąjį ketvirtį įsigyta prekių ir paslaugų 0,2 proc. mažiau nei per pirmąjį.

Rinkos tyrimo bendrovės "Euromonitor International" duomenimis, labiausiai nukenčia maisto produktų rinka, nors dar neseniai namų šeimininkės Europoje savo šeimai maitinti pinigų skirdavo dvigubai daugiau nei amerikietės. Taip yra dėl to, kad pastaruoju metu augančios maisto kainos vis labiau skatina žmones taupyti. Manoma, kad šiais metais Vakarų Europoje šeimos išlaidos maistui sumažės 2,7 proc., o tai jau bus galima vadinti "griežto režimo ekonomija". Geriausiai laikysis tos parduotuvės, kurios naudodamosi savo prekės ženklu gali pardavinėti maisto produktus su nuolaida gerokai mažesnėmis kainomis.

Europiečiai vis rečiau užsuka ir į restoranus - šiais metais tokių apsilankymų sumažėjo 3,58 procento. Žmonės daug mažiau perka drabužių, elektronikos prietaisų, kompaktinių plokštelių. Jie verčiau linkę nelegaliai įsirašyti tai, kas jiems patinka, iš interneto. Europiečiai vis rečiau užsuka į kirpyklą ir mažiau aukoja labdarai - pinigų tam skiria nebent tuomet kai labdaros rinkėjai pasibeldžia į jų namo duris. Užtat interneto parduotuvės išgyvena tikrą augimo bumą - tikimasi, kad per pastaruosius 6 metus jos užims 12 proc. didesnę rinką. Naudos turi ir aukso pardavėjai. Kadangi jo kainos pastaruoju metu pasiekė aukštumas, žmonės ėmė pirkti ir sidabrą, nes mano, kad jų santaupos nuo infliacijos gali būti apsaugotos tik jas investavus į auksą ir sidabrą.

Tokį vartotojų įpročių pasikeitimą jau pajuto korporacijos, kurių pelnas ėmė sparčiai mažėti. Praėjusią savaitę 180 bendrovių, kurios įeina į sąrašą "Stoxx 600", pateikė antrojo šių metų ketvirčio ataskaitą ir ji rodo, kad jų pajamos sumažėjo 12 proc., palyginti su 2011-aisiais. Analitikai mano, kad per trečiąjį ketvirtį jos sumažės dar 6,2 procento. Kai kurie ekonomistai, pirmiausia garsusis Nourielis Roubini, ragina valstybes mažinti mokesčius ir didinti atlyginimus, nes nuolatinės kalbos apie taupymą įstums valstybes į dar didesnę recesiją.

"The Wall Street Journal", Reuters, Market News, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"