TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Europos keliai – saugiausi pasaulyje

AFP/Scanpix nuotrauka

Europos Komisija ir valstybės narės veikia išvien, kad kelių eismas Europoje būtų saugesnis – sunerimti verčia statistiniai duomenys. Lietuva – viena šalių, kuriose fiksuojami didžiausi žūčių keliuose rodikliai.

Europos Komisijos paskelbti 2015 metų kelių eismo saugumo statistiniai duomenys patvirtina, kad Europos keliai yra saugiausi pasaulyje. 2001 metais keliuose žuvo 54 tūkst. žmonių, o dabar, nors keliuose yra dvigubai daugiau transporto priemonių, šis skaičius sumažėjo daugiau nei perpus.

Nors keliai saugesni, statistiniai duomenys verčia sunerimti. Antrus metus iš eilės žūčių keliuose skaičius – 26 tūkst. – nekinta. 2010 metais ES nustatė tikslą iki 2020 metų perpus sumažinti žūčių keliuose skaičių.

Lietuva – viena šalių, kuriose fiksuojami didžiausi žūčių keliuose rodikliai. Lietuvos pateiktais duomenimis, 2014 metais milijonui gyventojų teko 91 žūtis, o Europos Sąjungos (ES) vidurkis – 51. Preliminarūs 2015 metų duomenys rodo, kad, palyginti su praėjusiais metais, šis skaičius sumažėjo 10 proc. ir vienam milijonui gyventojų teko 82 žūtys. Kad pasivytų šalis, kurių rodikliai geresni, Lietuva turi sukurti saugesnę infrastruktūrą ir pagerinti kelių eismo dalyvių elgesį. Ne mažiau svarbus tinkamas Kelių eismo taisyklių laikymosi užtikrinimas, ypač dėl greičio viršijimo, vairavimo neblaiviam ir saugos diržų naudojimo. Galiausiai privaloma apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius, ypač pėsčiuosius.

Turime rimtai žiūrėti į esamą sulėtėjimą visoje ES ir suprasti, ką reiškia šie skaičiai. Juos lemia keletas veiksnių: naujų vairuotojų elgesio tendencijų atsiradimas, pavyzdžiui, dėmesio atitraukimas dėl mobiliųjų telefonų; urbanizacija, daugiau dviratininkų, senėjanti visuomenė; nacionalinės institucijos nepakankamai griežtai užtikrina taisyklių laikymąsi.

Praeitais metais daugiau kaip 135 tūkst. europiečių buvo sunkiai sužeisti keliuose. Dažniausiai nukenčia pažeidžiamiausi eismo dalyviai: pėstieji, dviratininkai, motociklininkai ir vyresnio amžiaus žmonės. Jų apsauga privalo būti vienas iš prioritetų.

Kiekviena žūtis ar sužeidimas kelyje yra ne tik asmeninė tragedija, bet ir visos visuomenės nesėkmė. Apskaičiuota, kad su žūtimis ir sužeistaisiais keliuose susijusios mūsų visuomenės patiriamos išlaidos (sveikatos priežiūrai, reabilitacijai, socialinei apsaugai ir materialinei žalai atlyginti) kasmet sudarė ne mažiau kaip 100 mlrd. eurų.

Kai kalbame apie žūčių ir sužalojimų keliuose mažinimą Europoje, turime neužmiršti, kad kelių eismo saugumas – bendra atsakomybė. Parengti nacionalinius sprendimus ir spręsti nacionalines kelių eismo saugumo problemas geriausiai gali nacionalinės institucijos. Dauguma kasdienių veiksmų, tokių kaip Kelių eismo taisyklių laikymosi užtikrinimas, infrastruktūros plėtra ir priežiūra, taip pat švietimo ir sąmoningumo ugdymo kampanijų organizavimas, vykdomi nacionaliniu lygmeniu. Prisideda ir ES, pavyzdžiui, nustatydama, kad visuose naujuose automobiliuose turės būti įrengtas prietaisas, avarijos atveju automatiškai iškviečiantis avarines tarnybas. Tai turėtų iki 50 proc. sumažinti reagavimo laiką ir bent 4 proc. sumažinti žūčių skaičių Europoje.

Europos Komisija nustatė, kad ateityje transporto priemonių automatizavimas ir susiejamumas leis pagerinti kelių eismo saugumą – bus saugesni ne tik vairuotojai, bet ir kiti eismo dalyviai. Dirbama, kad būtų įdiegtos bendradarbiavimu pagrįstos pažangiosios transporto sistemos, kurios užtikrintų dvikryptį transporto priemonių ryšį ir transporto priemonių bei kelių infrastruktūros ryšį. Taikomosios programos leistų transporto priemonėms tiesiogiai (pavyzdžiui, avarinio stabdymo atveju) arba per infrastruktūrą (pavyzdžiui, apie kelio darbus) įspėti vienai kitą.

Esu įsitikinusi, jog nepaisydama naujų iškilusių iššūkių Europos Komisija, dirbdama išvien su valstybėmis narėmis, sugebės mobilizuoti visų lygmenų dalyvius, kad toliau gerintų Europos kelių saugumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"