TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Europos Komisija mažina biurokratizmą

2013 10 25 6:00
AFP/Scanpix nuotrauka

Svarbiems klausimams Europa turi skirti daug dėmesio, ne tokiems svarbiems – mažiau. Per ekonomikos krizę paaiškėjo, kad siekiant paskatinti ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą reikia pašalinti nereikalingą įmonėms tenkančią naštą. Tokią žinią šią savaitę perduosiu Europos Tarybai.

Ekonominės galimybės ir socialinės problemos vis dažniau peržengia valstybių sienas, todėl daugeliu atvejų veiksmingi tik tarpvalstybiniai politiniai sprendimai. Tačiau, kad Europos Sąjunga galėtų geriau atlikti savo vaidmenį, būtina piliečių parama. Vis dėlto niekas negali paneigti, kad šiuo metu ES daugybei žmonių ir verslo atstovų kelia nemalonių jausmų, nes, jų manymu, sukuria per daug biurokratinių kliūčių ir per dažnai kišasi į sritis, į kurias kištis neturėtų. Turime deramai atsižvelgti į šiuos susirūpinimą keliančius klausimus. Ir atsižvelgiame.

Efektyvesnė teisės sistema

Ligi šiol išsamiausias ir plačiausių užmojų mūsų atliktas darbas – vykdydami Reglamentavimo kokybės ir rezultatų programą (REFIT) patikrinome galiojančius ES teisės aktus ir pasiūlėme daugybę konkrečių būdų, kaip sukurti patogesnę, paprastesnę ir ekonomiškai efektyvesnę ES teisės sistemą. Tai taikoma visoms politikos sritims nekeliant klausimo dėl politikos tikslų. Mes išklausome verslo atstovus bei kitus suinteresuotus subjektus ir veikiame atsižvelgdami į jiems susirūpinimą keliančius klausimus. Komisija konsultavosi su visos Europos įmonėmis, kad nustatytų 10 didžiausių kliūčių jų veiklai. Praeitą savaitę paskelbtoje Jungtinės Karalystės verslo ataskaitoje minimi daugelis iš mūsų jau pastebėtų aspektų.

Dabar kaip niekad anksčiau stengiamės užtikrinti, kad Europos reglamentų nebūtų daugiau negu reikia, kad privalomų taisyklių būtų kuo mažiau ir jos būtų kuo paprastesnės, kaip to reikalauja Europos bendrovės, ir kad nebūtų rengiama nereikalingų ar nesuderintų teisės aktų.

Politinius sprendimus reikia priimti tinkamu – vietos, nacionaliniu ar Europos – lygmeniu. Tai esminis demokratijos principas. Siekiant dar glaudesnės Europos piliečių sąjungos sprendimus reikia priimti kuo viešiau ir užtikrinti, kad jų ryšys su žmonėmis būtų kuo artimesnis.

Ne visus sprendimus būtina priimti Europos lygmeniu. Europa turi sutelkti dėmesį į tas sritis, kuriose jos veiksmai gali būti naudingiausi. Priešingu atveju ji neturėtų kištis. Imdamasi šios teisės kokybės programos ES rodo gebėjimą nustatyti ir teigiamus, ir neigiamus prioritetus.

Kokybiškas poveikio vertinimas

Pastaraisiais metais iš tiesų padarėme didelę pažangą. Nuo 2005 metų Komisija panaikino 5590 teisės aktų. Nuo 2007 metų iki praėjusių metų – tada, kai to labiausiai reikėjo Europos įmonėms ir vartotojams, – verslui tenkanti administracinė našta sumažinta 26 proc., o išlaidos – 32,3 mlrd. eurų. Mažosioms ir vidutinėms įmonėms tenkančią naštą mažiname įvairiai, pavyzdžiui, švelniname reikalavimus, susijusius su transporto priemonėse naudojamais tachografais, suteikiame galimybes išrašyti elektronines PVM sąskaitas faktūras, paprastiname chemijos sektoriaus MVĮ taikomas taisykles ir šią savaitę pasiūlysime naują standartinę PVM deklaracijos formą.

Svarbiausia, kad pakeitėme Europos teisėkūros būdą – teisės aktai priimami atliekant kokybiškus poveikio vertinimus, labiau remiantis su ta sritimi susijusių žmonių patirtimi ir veiksmingai mokantis iš patirties, įgytos vertinant teisės aktų ar tam tikros srities politikos poveikį.

Mažės reglamentavimo našta

Šią savaitę žengiame dar vieną žingsnį. Raginame valstybes nares ir Europos Parlamentą galų gale priimti 21 svarbų jau parengtą pasiūlymą, pavyzdžiui, dėl vartotojų saugos taisyklių tobulinimo ir dėl viešųjų pirkimų procedūrų supaprastinimo.

Iki 2014 metų pabaigos Komisija bus atlikusi beveik 50 vertinimų ar teisės aktų tinkamumo patikrų, susijusių su reglamentavimo našta įvairiuose sektoriuose. Ypač daug dėmesio skiriama aplinkos, užimtumo ir pramonės sritims.

Nekantraujame padaryti išvadas ir imtis atitinkamų veiksmų.

Politinių sprendimų pusiausvyra

Aiškiai nustatėme, kurių iniciatyvų nevykdysime ar kuriuos teisės aktus siūlysime perrašyti. Į kai kurias sritis ES nebūtina kištis. Nesiūlysime priimti ES teisės aktų nugaros skausmų problemai spręsti. Nepaisydama sektoriaus atstovų reikalavimų, Komisija, pavyzdžiui, nerengs kirpėjų saugos standartų. Tai neturi būti reguliuojama ES lygmeniu, nes tai ne mums spręsti, kokius batus avėti kirpėjams. Be to, dar kartą peržiūrėsime pasiūlymus, kurie jau daugelį metų perduoti Europos Parlamentui ir Tarybai, tačiau dėl jų jokių veiksmų nesiimta. Tai anaiptol nereiškia, kad atmetame ideologiniu pagrindu. Ne. Tiesiog pripažįstame, kad į kai kurias sritis ES kištis nebūtina. Pasiūlymas, kurio neremia valstybės narės, negali būti ES prioritetas, todėl neturėtume tam eikvoti laiko ir jėgų, o juos prasmingiau išnaudoti kitiems dalykams. Labiau nei bet kada Europa sutelkia pastangas tose srityse, kuriose jos veiksmai gali duoti daugiausia naudos, ir susilaiko nuo veiksmų, kurie nebūtų tokie naudingi.

Visada bus norinčiųjų, kad Europa veiktų visose įmanomose srityse, turinčiose įtakos žmonių gyvenimui. Vis dėlto turime rasti pusiausvyrą, kad sprendimai būtų priimami tinkamu lygmeniu. Galiojantys ES teisės aktai turėtų atitikti savo paskirtį. Žinoma, 28 valstybių narių bendrojoje rinkoje tam tikras reguliavimas reikalingas. Dažnai jis pakeičia 28 skirtingus tos pačios srities nacionalinės teisės aktų rinkinius, o tai panaikina nereikalingas biurokratines kliūtis. Vis dėlto svarbu užtikrinti, kad nauji pasiūlymai būtų naudingi, kad jais nebūtų be reikalo didinama našta ir kad būtų reali galimybė, jog jiems bus pritarta.

Tad srityse, kuriose reikia glaudesnės integracijos ir išsamesnio reglamentavimo, drąsiai imsimės iniciatyvos. Tačiau tais atvejais, kai tikslus galima geriau pasiekti kitais būdais ir kitais lygmenimis, kai mažiau yra daugiau, o paprasčiau yra pažangiau, nedvejodami tai sakysime.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"