TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Geležinkelio stotys tampa gyventojų būstais

2013 10 26 6:00
Naudojamose geležinkelio stotyse įsikuria aukcione didžiausią kainą pasiūlę vokiečiai. flickr.com nuotrauka

Vokietijoje senose geležinkelio stotyse įsikuria naujakuriai. Jie įnirtingai varžosi aukcione, kad galėtų įgyvendinti svajonę ir gyventi šalia geležinkelio.

Kadaise maža geležinkelio stotis vienoje Berlyno gatvėje atrodė gražiai ir traukė praeivių dėmesį. Šiuo metu ji apleista. Stoties fasadas išmargintas grafičiais, o jos langai išdaužyti.

Prieš tris dešimtmečius XIX amžiuje pastatyta stotis buvo renovuota XX amžiaus aštuntojo dešimtmečio stiliumi. Darbininkai nuplėšė senamadiškus lipdinius ir ištinkavo sienas. Bėgant metams tinkas nusilupo. Buvusios geležinkelio stoties pastatas dabar atrodo kaip vaiduoklis.

Vyko aukcionas

Vokietijos sostinėje aukcionų organizatoriai „Karhausen“ surengė konkursą. Jo dalyviai varžėsi dėl senų geležinkelio stočių. Apgriuvęs stoties pastatas Berlyne sulaukė daug dėmesio. Minimali jo kaina - 5 tūkst. eurų (17,3 tūkst. litų) - aukciono metu gerokai išaugo.

Dėl apleistos geležinkelio stoties įnirtingai kovėsi du pretendentai. Vienas jų – malonios išvaizdos į trečiąją dešimtį įkopęs vyras – sukorė tolimą kelią ir į Berlyną atvyko iš Vokietijos vakaruose esančio Mainco miesto. Kai pastato kaina pasiekė 50 tūkst. eurų (173 tūkst. litų), jis pasitraukė.

Grafičiais išpuoštą seną pastatą nusipirko vietos gyventojas. Jis paklojo 75 tūkst. eurų (259 tūkst. litų). „Stotis parduota“, - pareiškė aukciono vedėjas Matthias Knake. Naujam jos šeimininkui teks gerokai paploninti piniginę. Jis turės suremontuoti apleistą pastatą.

„Karhausen“ aukcione buvo parduotos ne vien apleistos geležinkelio stotys. Vienas vokietis įsigijo lokomotyvų garažą su vandens bokštu, kitas – seną traukinių taisyklą. Už šiuos pirkinius jie sumokėjo gerokai mažiau nei stoties pastatą nusipirkęs Berlyno gyventojas. Didžiausia pasiūlyta kaina siekė vos 10 tūkst. eurų (34,5 tūkst. litų).

Džiaugėsi pirkiniais

Aukcione dalyvavo ir Heidrun Brandt iš Brandenburgo žemės Kirico miesto. Buhaltere dirbanti moteris arčiau gimtojo miesto ieškojo tinkamos vietos biurui. Patogioje vietoje esanti geležinkelio stotis ją sudomino, ir vokietė ją nusipirko. Moteriai pasisekė. Nuosavybės vertė bėgant metams turėtų didėti, nes valdžios institucijos planuoja šalia stoties įrengti modernią geležinkelio liniją.

„Sūnus nuolat atvyksta iš Berlyno manęs aplankyti. Jis galės išlipti tiesiai prieš duris“, - džiaugėsi H.Brandt. Kirico gyventoja tik po ilgos kovos įsigijo geležinkelio stotį. Ji atkakliai grūmėsi su konkurentais ir pasiūlė 57 tūkst. eurų (197 tūkst. litų) kainą. Konkurso dalyviai nenorėjo brangiau mokėti ir moteriai nusileido.

Nors aukciono rengėjai skaičiavo pelną, kai kuriais sandoriais jie buvo nusivylę. Atokioje Ukermarkos regiono dalyje šalia Pasovo miesto stūksanti apleista geležinkelio stotis buvo parduota vos už 1900 eurų (6,6 tūkst. litų). Naujasis pirkėjas galėjo trinti rankas. 320 kvadratinių metrų ploto pastatą jis nusipirko labai pigiai.

Vis dėlto kaina nebuvo svarbiausias veiksnys tikriems geležinkelio stočių gerbėjams. „Mėgstame geležinkelio stotį. Ilgą laiką su šeima svajojome joje gyventi. Ši svajonė išsipildė prieš septynerius metus. Įsigijome tarp Darmštato ir Ašafenburgo įsikūrusią Gros Umštato geležinkelio stotį“, - sakė Birgit Horner.

Biurokratinės kliūtys

B.Horner su vyru Robertu Laacku seną stotį įsigijo tiesiogiai iš Vokietijos nacionalinės geležinkelio bendrovės "Deutsche Bahn". Moteriai tai tapo gimtadienio dovana. Tačiau pora negalėjo iš karto įsikurti naujuose namuose, nes miesto tarybai užkliuvo gyvenamąsias patalpas nuo bėgių skiriančios sienos aukštis. „Susidūrėme su biurokratinėmis kliūtimis. Reikėjo palaukti keletą mėnesių, kol miesto taryba leido įsikurti naujuose namuose“, - teigė B.Horner.

Pirkdama seną geležinkelio stotį vokietė turėjo laikytis „Deutsche Bahn“ reikalavimų, nes Vokietijos nacionalinė geležinkelio bendrovė nuosavybę parduodama kėlė savo sąlygas. B.Horner turėjo leisti traukinių keleiviams vaikščioti pro privačias valdas - kitaip jie negalėtų pasiekti geležinkelio platformos. Be to, ji privalėjo sutikti retkarčiais įsileisti „Deutsche Bahn“ darbuotojus į savo namus, kad jie galėtų patikrinti, ar gerai veikia traukinių eismą reguliuojanti sistema.

„Tai šiek tiek trukdė gyventi, bet apsipratome. Esame laimingi, kad įsikūrėme senoje geležinkelio stotyje, norėtume ten praleisti visą likusį gyvenimą“, - tvirtino B.Horner.

„Der Spiegel“, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"