TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Geros naujienos iš oro uostų

2013 02 07 6:00
Honkongo oro uostas - vienas moderniausių. /Reuters/Scanpix nuotrauka

Nors skraidyti lėktuvais tampa vis paprasčiau, keleivius erzina nuodugnios patikros oro uostuose ir minios žmonių, kuriems aptarnauti reikia daug laiko. Tačiau oro uostuose jau diegiamos naujos  technologijos, ir kai kurios jų atrodo tarsi iš fantastinio filmo.

Veido skenavimas

Pagrindinė oro uostų saugumo tarnybų problema - užtikrinti, kad keleivis, perėjęs pro vartus, įliptų į savo lėktuvą, kad nepasikeistų su kuo nors įsodinimo talonu ir nepasinaudotų vidiniu skrydžiu, norėdamas likti šalyje ir apeidamas imigracijos kontrolę. Be to, pavojų tebekelia teroristai, todėl skrendantieji yra nuodugniai tikrinami, o tai atima nemažai laiko. Tačiau jau nuo praėjusių metų rugsėjo Londono tarptautiniame Hitrou oro uoste keleivių veidai skenuojami ir identifikuojami. Per kelias sekundės dalis informacija sutikrinama su įlaipinimo talonu ir žmogaus atvaizdu, padarytu šiam įėjus į laukimo salę. Sistema automatiškai paskelbia savo verdiktą: leisti asmeniui judėti toliau ar jį sulaikyti. Manoma, jog vėliau taip pat bus tikrinami ir tie keleiviai, kurie gali įeiti į pirmos klasės saloną.

Identifikacija pagal akies rainelę

Tuo metu Londono Gatviko oro uoste keleivių patikrai jau naudojama patobulinta asmens identifikavimo sistema pagal akies rainelę. Skrendantieji vidaus ir tarptautiniais reisais patenka į bendrą pietinio terminalo zoną, o čia nuskenuojama jų akies rainelė. Šios "nuotraukos", tarsi būtų asmens pažymėjimai, saugomos oro uosto duomenų bazėje. Naujoji skenavimo technika veikia sparčiai ir neužlaiko keleivio, nes pirminis atvaizdas gaunamas per 8 sekundes. Labai greitai atliekami ir kiti patikrinimai.

Įlaipinimo talonas telefone

Daugelyje mobiliųjų telefonų yra įmontuota "Android Field Communication" įranga, kuri skleidžia ypatingą signalą net tada, kai aparatas išjungtas. Netrukus Londono ir Honkongo oro uostuose keleiviams, turintiems tokius telefonus, nereikės įlaipinimo talonų. Nuo 2012-ųjų vasaros prie to pamažu pereina ir Japonijos oro uostai. "Japan Airlines" tapo pirmąja oro linijų kompanija, nusprendusia techniškai pertvarkyti oro uostus ir išvaduoti vidaus skrydžių keleivius iš nereikalingų rūpesčių. Šią naujovę aktyviai diegia ir Skandinavijos bendrovė SAS. Tiesa, kol kas ja negali naudotis išmaniųjų telefonų savininkai.

Savarankiškai atiduodamas bagažas

Per pastaruosius porą metų kai kuriuose Europos oro uostuose, pavyzdžiui, Amsterdamo Šipholo, keleiviai gali ne tik savarankiškai užregistruoti įsodinimo taloną tam skirtoje vietoje, bet ir gauti ten pat bagažo lipduką. Priklijavęs jį žmogus pats pastato lagaminą ar krepšį ant bagažo takelio. Tai leidžia išvengti įprastų eilių keleivių registravimo vietose. Patiems padėti bagažą ant jam skirto takelio galima ir kai kuriuose Jungtinių Valstijų oro uostuose. Jau praėjusią vasarą taip darė žmonės, skrendantys iš Ričmondo, Sietlo ir Vašingtono oro uosto bendrovės "Aliaska Airlines" lėktuvais.

Ateities terminalas

Praėjusių metų birželio pabaigoje Las Vegase buvo atidarytas Ateities terminalas. Trečiasis tarptautinio oro uosto terminalas taip vadinamas todėl, kad čia keleivių įlaipinimas į lėktuvus visiškai automatizuotas. Skrendantieji net patys registruojasi. Šiame terminale viską kontroliuoja automatika, todėl prie vartų žmogus pateikia įlaipinimo taloną ne oro uosto darbuotojui, o skeneriui. Tiesa, modernioji technologija kol kas prieinama tik šio terminalo pagrindinės oro linijų bendrovės klientams, bet netrukus tokią galimybę keleiviams suteiks ir kiti vežėjai.

Nepametama bagažo

Lisabonos ir Milano oro uostuose jau bandoma aukštųjų technologijų valdoma bagažo apdorojimo sistema. Jai pradėjus veikti keleivių bagažas, kaip tikina sistemos kūrėjai, niekuomet nepasimes. Prie kiekvieno lagamino ir krepšio bus pritvirtinamas radijo dažnio identifikavimo įtaisas, kuris, panašiai kaip radijo imtuvas, skleis unikalų signalą, todėl iš karto bus žinoma, kur bagažas yra. Jei, tarkime, keleivį reikės išlaipinti, jo lagaminas tuoj pat atkeliaus iš bagažo skyriaus. Ši sistema netrukus bus įdiegta daugelyje Europos ir Amerikos oro uostų.

Parengė DANA KURMILAVIČIŪTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"