TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Į aerobusą smogė žaibas

2011 05 13 0:00
Ch.Dawsono užfiksuotas momentas, kai į besileidžiantį aerobusą pataikė žaibas.
Užsienio spaudos nuotrauka

Kai Jungtinių Arabų Emyratams priklausantis lėktuvas "Airbus A380", kuriame skrido 500 keleivių, priartėjo prie Londono, į jį pataikė žaibas. Šį dramatišką momentą netyčia užfiksavo fotografas Chrisas Dawsonas, tuo metu fotografavęs debesis Londono pietvakariuose.

Tai buvo geriausias įrodymas kaip pavojinga skristi audringą naktį. Į didžiausią pasaulyje lėktuvą, artėjantį prie Hytro oro uosto, tiesiai virš pilotų kabinos trenkė žaibas, elektros iškrova perskrodė lainerį. Tačiau po kelių minučių lėktuvas sėkmingai nusileido oro uoste. Nė vienas iš 500 lėktuvo keleivių nenukentėjo, o ir ant lainerio korpuso neatsirado jokių įbrėžimų. Šis dramatiškas incidentas įvyko beveik prieš porą savaičių, tačiau tik trečiadienį apie tai parašė britų dienraštis "The Daily Mail", įdėjęs ir nuotrauką, kurioje aiškiai matyti, kaip žaibas perskrodžia pilotų kabiną.

Pats Ch.Dawsonas papasakojo laikraščiui, kad tą paskutinį balandžio šeštadienio vakarą jis ketino fotografuoti dangų. "Mačiau, kaip kaupiasi audros debesys ir pagalvojau, kad susidarys sąlygos trenkti žaibui", - sakė jis. Staiga fotografas suprato, kad jam pavyko įamžinti ne tik žaibą, bet ir efektingą jo trenksmą į keleivinį lėktuvą, kuris visiškai atsitiktinai pateko į fotoaparato objektyvą.

Komentuodamas šį incidentą tinklalapio "Flightglobal" savininkas Davidas Learmountas teigė nesistebintis, kad didžiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas "Airbus A380" nenukentėjo. Ekspertas tikina, kad žaibai į skrendančius lėktuvus pataiko keletą kartų per metus. "Toks žaibo smūgis atrodo labai dramatiškai, tačiau lėktuvas lieka neapgadintas. Kadangi lėktuvo fiuzeliažo sudėtyje yra metalo, jis suveikia kaip laidininkas ir leidžia elektrai per lėktuvą tiesiog nutekėti. Jei lėktuvo korpuse nebūtų metalo, pataikius žaibui laineris paprasčiausiai sprogtų", - aiškino D.Learmountas ir pridūrė, kad lėktuvo kūrėjai ir gamintojai stengiasi padaryti viską, kad lėktuvai tokius smūgius atlaikytų.

Juose įrengiamos apsaugos nuo žaibo sistemos, o į lėktuvo sparnus įmontuojami elektrostatiniai elektrintuvai, kurie smogus žaibui nukreipia elektros srovę į atmosferą. Visos lėktuvo elektroninės sistemos yra ekranuotos, kad taip jis būtų apsaugotas nuo elektromagnetinio spinduliavimo.

Tačiau gamintojai teigia, kad visiškai apsaugoti lėktuvo nuo žaibo neįmanoma, ypač jei smūgis būna labai stiprus. Tada lėktuvo įrenginiai gali nustoti veikti. Viena iš versijų, kodėl 2009 metų birželio 1 dieną Pietų Atlante šėlstant audrai nukrito Prancūzijos oro bendrovės "Air France" kiek mažesnis keleivinis lėktuvas "Airbus A330", galėjo būti ta, kad į lainerį pataikė žaibas. Tai buvo pirmasis katastrofą patyręs aerobusas, o juo skridę 228 žmonės žuvo.

Statistikos duomenimis, žaibas paprastai trenkia į lėktuvus, skrendančius per kamuolinius lietaus debesis. Dažniausiai žaibas smogia tuo metu, kai lėktuvas kerta lietaus sieną 1500-3000 metrų aukštyje. Didžiausia tikimybė, kad žaibas pataikys į atsikišusias lėktuvo dalis - uodegą, sparnus, antenas. Teigiama, kad šiuolaikiniams laineriams žaibas pavojaus nekelia, tačiau jis gali sugadinti navigacijos įrangą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"