TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Į dangų pakėlė saulės energija

2010 04 09 0:00
Orlaivis elektros energijos gauna iš 12 tūkst. ant jo sparnų įtaisytų saulės baterijų.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pirmą kartą į dangų pakilo saulės energija varomas lėktuvas. Virš Šveicarijos kalnų ir slėnių jis sklendė kiek daugiau nei valandą.

Nenaudojantis jokių degalų ir neišskiriantis teršalų lėktuvas yra pritaikytas skrydžiams ir dieną, ir naktį. Orlaivis "Solar Impulse" yra varomas elektra, kurią tiekia ant jo sparnų esančios 12 tūkst. saulės baterijų. Ore jis išsilaikė 87 minutes ir pasiekė 1,2 kilometrų aukštį. "Viskas vyko, kaip turėtų", - sakė lėktuvą valdęs lakūnas bandytojas iš Vokietijos Markus Scherdelis, nutūpęs Pajerno karinėje bazėje.

Šis aparatas yra lėktuvo, kuris, kaip planuojama, 2012 metais apskries aplink pasaulį be degalų, prototipas. Pagal svorį "Solar Impulse" prilygsta vidutinio dydžio lengvajam automobiliui, o jo sparnų mojis yra toks pat kaip keleivinio lainerio "Airbus A340". Iš anglies pluošto šis orlaivis buvo pagamintas per šešerius metus.

Praėjusį gruodį prototipas atliko vadinamąjį "blusos šuolį", jis pakilo į metro aukštį ir nuskriejo 350 metrų virš tūpimo ir kilimo tako oro uoste netoli Ciuricho. Vėliau jį pervežė į Pajerno aerodromą Šveicarijos vakaruose, kur jis pakilo į pirmąjį tikrą bandomąjį skrydį.

Šį lėktuvą varo keturi elektros variklių sukami propeleriai. "Solar Impulse" gali skraidyti dieną ir naktį, nes saulės baterijų gaminama energija kaupiama našiuose akumuliatoriuose. Tikimasi, kad atlikus keletą patobulinimų jis pasieks vidutinį 70 kilometrų per valandą greitį ir pakils į didžiausią planuojamą aukštį - 8,5 kilometro.

"Toks didelis sparnų mojis ir toks mažas svoris yra kažkas visiškai nauja aviacijos pasaulyje", - sakė šveicarų inžinierius Andre Borschbergas ir pridūrė, kad naujasis orlaivis yra "dešimt kartų lengvesnis negu pats geriausias sklandytuvas". Viso projekto biudžetas siekia 100 mln. Šveicarijos frankų (241 mln. litų).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"