TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

IKEA keičia žmonių gyvenseną

2013 08 26 6:00
Prancūzijos mokslininkai nustatė, kad gyvenimo būdo pokyčiai geriausiai matomi IKEA parduotuvėse. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Neseniai Vilniuje parduotuvę atidariusi IKEA žino įvairių pasaulio valstybių žmonių gyvensenos ypatumus. Švedų baldų gamintoja ir pardavėja stengiasi prisitaikyti prie kintančių visuomenės poreikių bei kultūrų skirtumų ir pati formuoja daugelio pasaulio žmonių gyvenseną.

Koks populiariausias pasaulio leidinys po Biblijos ir Mao Zedongo „Mažosios raudonosios knygelės“? Tai ne garsių rašytojų kūrinys ir net ne musulmonų šventoji knyga Koranas. Tai IKEA katalogas. Jo egzempliorių skaičius nuo įmonės įkūrimo iki rugpjūčio pabaigos pasiekė 220 mln. ribą.

IKEA katalogą savo pašto dėžutėse ras ir Lietuvos gyventojai. Neseniai Vilniuje buvo atidaryta didžiulė švedų baldų gamintojos parduotuvė, ji jau pirmosiomis savaitėmis sulaukė milžiniško pirkėjų antplūdžio. IKEA parduotuvėje apsilankė ir Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė. Ji teigė, kad IKEA prekybos centre apsipirkinėjo net ir tuomet, kai gyveno Briuselyje.

Kas lankytojus traukia į IKEA parduotuves? Kaip švedų baldų pardavėjai keičia žmonių gyvenseną ir jų buitį? Kokie yra europiečių, amerikiečių, japonų ar kinų buities skirtumai?

Garsiausia Švedijos kompanija

IKEA – bene garsiausia Švedijos kompanija, kuri baldų žinomumu konkuruoja su „Volvo“ ar SAAB automobiliais, „Husqvarna“ technika, „Absolut“ degtine ar „The Pirate Bay“ siuntinių svetaine internete. 1943 metais ją įkūrė septyniolikametis Ingvaras Kampardas, kuris vėliau tapo vienu turtingiausių pasaulio žmonių. Liepos 28-ąją ši kompanija ramiai atšventė savo septyniasdešimtmetį. Jubiliejaus proga IKEA nerengė pompastiškų renginių ar pasaulinių reklamos kampanijų, šlovinančių 342 parduotuves 41 pasaulio valstybėje.

IKEA visada stengiasi išlaikyti gerą reputaciją, nors jai nepavyksta išvengti nemalonumų. Prancūzijos parduotuvės darbuotojai vienu metu kreipėsi į teismą, nes jiems atrodė, kad IKEA juos šnipinėja, Kinijos maisto tikrintojai aptiko pavojingų bakterijų šokoladiniuose-karameliniuose sausainiuose, kurie buvo parduodami IKEA parduotuvėse, o darbo inspektoriai nustatydavo įvairių smulkių pažeidimų.Tačiau šie nemalonumai nesumenkino gero IKEA vardo. Šią kompaniją pamėgo daugelis pasaulio žmonių, kuriems IKEA baldai tapo malonios kasdienybės dalimi.

Formuoja žmonių gyvenseną

Praėjusiais metais Prancūzijos mokslininkai tyrė gyvenimo būdo pokyčius visame pasaulyje. Pasak jų, šie pokyčiai geriausiai matomi socialiniame tinkle „Facebook“ ir IKEA parduotuvėse. Tai rodo, kad Švedijos kompanija paliko gilų pėdsaką kasdieniame žmonių gyvenime, jų buityje, turėjo įtakos laisvalaikiui ir darbui. IKEA puikiai žino, ko reikia prancūzui, amerikiečiui, anglui, kinui, japonui ar lietuviui, kad jis jaustųsi komfortiškai, saugiai, patogiai ir galėtų džiaugtis gyvenimu.

IKEA parduoda baldus prieinamomis kainomis ir formuoja daugelio pasaulio žmonių gyvenseną. Per kelis dešimtmečius Švedijos kompanijos propaguotas stilius – platūs įėjimai, erdvūs gyvenamieji kambariai, atviros ir didelės virtuvės tapo tarptautiniu standartu.

IKEA stengiasi ne tik populiarinti švedišką stilių visame pasaulyje, bet ir garsinti Skandinaviją. Vienas garsinimo būdų – skandinaviški baldų pavadinimai. IKEA parduotuvėse parduodami stalai ir kėdės pavadinti Skandinavijos vyrų, pavėsinės – Švedijos salų, vonios kambario aksesuarai – Šiaurės upių, vaikiški baldai – Švedijoje paplitusių vabzdžių vardais. „Norime, kad žmonės visame pasaulyje sužinotų kuo daugiau apie Švediją ir Skandinaviją, todėl, parduodami baldus stengiamės ją populiarinti“, - sakė IKEA dizaino direktorė Kristina Pettersson-Lind.

Pokyčiai visuomenėje

IKEA dizaino direktorė teigia, kad kompanija parduoda baldus keturių tipų tarptautiniams klientams. „Skiriasi vartotojų iš besivystančių ir išsivysčiusių šalių bei miesto ir kaimo gyventojų poreikiai. Tačiau visus juos vienija bendras bruožas – siekis geresnės gyvenimo kokybės“, - paaiškino K.Pettersson-Lind.

Ji mano, kad žmonių mąstymui įtakos turi ir pasaulinė finansų krizė. "Gyventojai nori atsiriboti nuo masinio vartojimo visuomenės. Jie investuoja į tai, kas jiems atrodo svarbiau. Pastebime, kad ne prekės, o visavertiškesnis gyvenimas žmonėms tampa svarbiausiu dalyku. Toks mąstymas labiausiai vyrauja Vakarų visuomenėje", - sakė K.Pettersson-Lind.

Švedės nuomone, Kinijoje, Rusijoje bei Vakarų valstybėse skiriasi gyvensenos suvokimas. "Kinai ir rusai vis dar linkę vertinti materialumą. Jie nori pabrėžti savo socialinį statusą, todėl perka brangesnius, tačiau ne patogesnius baldus. Vakariečiams svarbiausia patogumas", - teigė K.Pettersson-Lind.

IKEA dizaino direktorė pastebi ir pokyčius šeimoje. "Prieš kelis dešimtmečius į IKEA parduotuves dažniausiai ateidavo vyrai su šeimomis. Pastaruoju metu jose galima išvysti daug moterų su vaikais. Tai rodo pokyčius visuomenėje. Daugėja skyrybų, o moterys vis dažniau sugeba išgyventi be vyrų paramos", - teigė K.Pettersson-Lind.

Buities skirtumai

IKEA dizaino direktorė atkreipia dėmesį ir į skirtingų šalių gyventojų buities ypatumus. "Amerikiečiai daugiausia naudoja minkštus čiužinius, rusai - kietus, kinai - itin kietus. Prancūzai ir ispanai mėgsta siauras dvigules, italai, amerikiečiai ir azijiečiai - plačias dvigules, o vokiečiai ir skandinavai vidutinio dydžio viengules lovas", - sakė K.Pettersson-Lind.

Ji taip pat įžvelgia skirtumus tarp šaltesnio ir šiltesnio klimato juostose gyvenančių žmonių. "Užuolaidos parodo skirtingą pietiečių ir šiauriečių gyvenseną. Norvegai, danai, islandai ir suomiai labiausiai mėgsta permatomas užuolaidas, olandai ir švedai, norėdami parodyti atvirumą kitiems, renkasi mažesnes, o prancūzai, italai ir ispanai, saugodamiesi nuo kaitrių saulės spindulių, daugiausia perka baltas užuolaidas", - paaiškino K.Pettersson-Lind.

Pasak jos, IKEA prisitaiko prie skirtingų šalių gyventojų poreikių. IKEA parduotuvėse kiekvienas gyventojas atras tai, ko nori. Mes jiems suteikiame galimybę rinktis, o jie mums suteikia progą tobulinti produkciją", - sakė K.Pettersson-Lind.

"Le Monde", LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"