TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Inspektoriai siunčiami tikrinti tunelių

2012 12 04 6:00
Iš tunelio traukiamos sumaitotos mašinos./Reuters/Scanpix nuotrauka

Puikus Japonijos greitkelių tinklas turi apie 1,5 tūkst. tunelių, dalis jų pastatyti daugiau kaip prieš 30 metų. Senos konstrukcijos galėjo būti pagrindinė sekmadienio nelaimės, kai betono luitai užgriuvo tuneliu važiuojančius automobilius, priežastis.

Po sekmadienio, kai 4,3 km ilgio Sasago tunelyje betono luitai užvirto ant mašinų ir, kilus gaisrui, žuvo 9 žmonės, Japonijos vyriausybė pareikalavo nedelsiant patikrinti visus kelių tunelius šalyje. Įtariama, kad nelaimė galėjo įvykti išklibus metalinėms betoninių lubų atramoms.

Visa Japonija išraizgyta kalnų tunelių, bet daugelis šių statinių yra seni ir jais lekia milijonai mašinų. Vyriausybė nurodė Žemės, infrastruktūros, transporto ir turizmo ministerijai nuodugniai apžiūrėti visus tebenaudojamus greitkelių tunelius, panašius į Sasago. O jų, maždaug tų pačių metų ir dizaino, yra apie 20.

Japonijos žiniasklaida sako, kad kompanija, kuriai priklauso Sasago tunelis, daugiau kaip 30 metų pasikliovė tik vizualiomis apžiūromis ir nuo pat jo atidarymo 1977 metais nedarė jokio remonto ar sutvirtinimo. Dėl sugriuvusių Sasago tunelio konstrukcijų pradėtas tyrimas. Ekspertai turės nustatyti ir tai, kodėl per pastarąją apžiūrą, atliktą vos prieš du mėnesius, inspektoriai nieko nepastebėjo.

Vyriausybė mano, kad greičiausiai reikės "reikšmingų investicijų" į greitkelių tinklą, nes kai kurios jo dalys, taip pat ir tunelis, kuriame įvyko nelaimė, buvo pastatytos dar per ekonominį septintojo ir aštuntojo dešimtmečio suklestėjimą. "Įtariame, jog didelis veiksnys buvo senėjimas", - sakė pareigūnas iš greitkelius eksploatuojančios kompanijos NEXCO, turėdamas omenyje tragediją Čuo kelyje, jungiančiame Tokiją ir Nagoją, už 80 km į vakarus nuo sostinės.

Televizijos parodė filmuotą vaizdo medžiagą, kurioje matyti betono luitai, suvirtę raidės "V" forma. Nukrito apie 150 masyvių betoninių sienų ir lubų blokų maždaug 100 metrų ruože. Vakar gelbėtojai tebedirbo Sasago tunelyje, bet praėjus parai po nelaimės buvo atliekama nebe gelbėjimo, o paieškos operacija. Įvairių tarnybų darbą sunkina nuolaužos, neleidžiančios pasitelkti technikos, kad būtų galima susmulkinti betono luitus ir atkasti palaidotas mašinas. Tačiau gelbėtojams pavyko ištraukti 9 žuvusiuosius. Pirmadienio rytą jų kūnai buvo išnešti iš tunelio. Kai kurie taip sudegę, kad prireiks daug dienų nelaimėlių tapatybei nustatyti. Iš tunelio taip pat pradėti vilkti visiškai sumaitoti ir apanglėję automobiliai.

Tarp žuvusiųjų yra ir sunkvežimio vairuotojas 50-metis Tatsuya Nakagawa. Sekmadienį jis paskambino mobiliuoju telefonu į savo kompaniją, pranešė esąs įkalintas tunelyje ir prašė kolegos pagalbos. Iš vieno automobilio gelbėtojai ištraukė 5 apdegusius lavonus, tris vyrus ir dvi moteris. Teigiama, jog visoms aukoms - vos per dvidešimt. Patvirtinta, kad žuvo dar trys žmonės: pagyvenęs vyras ir dvi pagyvenusios moterys. Visi jie važiavo vienu automobiliu. Nemažas būrys žmonių sugebėjo išsigelbėti, pėsčiomis išėjo iš tunelio, vieno ilgiausių Japonijoje.

Iš viso šalyje yra daugiau kaip 1,5 tūkst. kalnuose iškastų tunelių, kurių dažnas - kelių šimtų metrų ilgio. Maždaug ketvirtadalis jų pastatyti daugiau kaip prieš 30 metų.

BBC, Reuters, AP, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"