TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Įsilaužimas numarino populiariausią leidinį

2011 07 11 0:00
Paskutinis "NoW" numeris buvo beregint išgraibstytas.
AFP/Scanpix nuotrauka

Skandalas dėl neteisėtų pasiklausymų pražudė populiariausią anglų kalba leidžiamą sekmadieninį laikraštį "News of The World" ("NoW"). Pirmą kartą pasirodęs prieš 168 metus, vakar savaitraštis išėjo paskutinį kartą pirmame puslapyje skelbdamas: "Ačiū ir sudie."

Visą puslapį užimančiame redakcijos žodyje leidinys atsiprašo. "Labai paprasta - mes išklydome iš kelio", - rašoma redakcijos skiltyje trečiame puslapyje.

"Telefonai buvo šnipinėjami, ir už tai šis laikraštis išties atsiprašo. Nėra pateisinimo šiam pasibaisėtinam suklydimui. Nėra pateisinimo nei už skausmą, sukeltą aukoms, nei už tą didelę dėmę, kurią tai uždėjo ant puikios istorijos", - sakoma redakcijos skiltyje.

"NoW" išėjo be komercinės reklamos, nes reklamos davėjai boikotavo dėl amoralaus elgesio susitepusį savaitraštį. Be darbo liko apie 200 "NoW" darbuotojų.

Šeštadienio vakarą prie redakcijos biuro Rytų Londone redaktorius Colinas Myleris laikė rankoje 8674-ąjį ir paskutinį numerį, o lauke susirinkusiems darbuotojams sakė: "Ne čia mes norėjome ir ne čia nusipelnėme būti." Paskui jis pridūrė: "O dabar pagal geriausias Flit Stryto tradicijas einame į aludę."

Nepaisydami visuomenės pasipiktinimo šnipinėjimu britai išgraibstė paskutinį laikraščio numerį kaip suvenyrą. Įprastas tiražas buvo padvigubintas iki 5 mln. egzempliorių, o pinigai iš paskutinio sekmadieninio pardavimo bus išdalyti keturioms labdaros organizacijoms.

Pradėti du tyrimai

Taigi 168 metus trukusi sensacijų ir skandalų istorija baigėsi - populiariausią Didžiosios Britanijos savaitraštį, priklausantį žiniasklaidos magnatui Rupertui Murdochui ir turėjusį 7,5 mln. skaitytojų, paskandino visuomenę papiktinę veiksmai šnipinėjant ne tik garsenybes bei politikus, bet ir nusikaltimų aukas, žuvusiųjų per teroro aktus bei Irake ir Afganistane galvas padėjusių kariškių artimuosius.

Tačiau pats skandalas toli gražu dar nesibaigė. Skotland Jardo komisaras Johnas Yatesas labai apgailestavo, kad pokalbių pasiklausymo tyrimas nebuvo atnaujintas prieš dvejus metus. Pirminis policijos tyrimas baigėsi privataus detektyvo Glenno Mulcaire'o nuteisimu 2007 metais. J.Yatesas sakė iš naujo neišnagrinėjęs 11 tūkst. puslapių medžiagos, paimtos iš G.Mulcaire'o namų, bet nutaręs, kad tikimybė patraukti baudžiamojon atsakomybėn daugiau žmonių labai maža. Dabar šis sprendimas jam atrodo labai prastas.

Vakar į Londoną spręsti krizės problemų turėjo atvykti pats R.Murdochas. Jis susirūpinęs, kad skandalas gali suteršti ir kitas jo žiniasklaidos imperijai priklausančias priemones. O britų vyriausybė netrukus turi nuspręsti dėl prieštaringai vertinamo "News Corp.", kuriai priklausė "News of the World", siekio perimti visišką palydovinio transliuotojo "BSkyB" kontrolę. Opozicijoje esančių leiboristų lyderis Edas Milibandas paragino premjerą atidėti šį perėmimą, kol baigsis "NoW" veiksmų kriminalinis tyrimas. Jis neigė "paskelbęs karą R.Murdochui", bet sakė tikįs, kad laimės balsavimą Bendruomenių rūmuose dėl sandorio atidėjimo. Leiboristų partija ragina nedelsiant pradėti juridinį tyrimą, kol dar neprarasti įkalčiai dėl "NoW" uždarymo. Vyriausybė paskelbė apie du nepriklausomus tyrimus: vienas, vadovaujamas teisėjų, tirs "NoW" ir kitų laikraščių veiklą bei kodėl 2005 metais žlugo pirminis policijos tyrimas; antrasis nagrinės spaudos etiką ir kultūrą.

Šešėlis krenta premjerui

Netrukus policija turi apklausti pagrindinę R.Murdocho darbuotoją Didžiojoje Britanijoje, jo britiškų laikraščių padalinio "News International" vadovę Rebekah Brooks. Siekiama išsiaiškinti, ką R.Brooks žinojo apie neteisėtą telefoninių pokalbių pasiklausymą ir įtariamus neteisėtus atsiskaitymus su policija, kai 2000-2003 metais buvo "NoW" redaktorė.

R.Brooks įpėdinį "News of the World" redaktoriaus poste 43 metų Andy Coulsoną policija penktadienį areštavo ir devynias valandas tardė dėl telefoninio šnipinėjimo bei įtariamo mokėjimo policijai, paskui paleido už užstatą. Jo areštas - be galo nemaloni piliulė premjerui Davidui Cameronui, kuris nusamdė A.Coulsoną savo ryšių su visuomene skyriaus vadovu. Sausį A.Coulsonas atsistatydino iš šių pareigų, jis sakė, kad nesibaigiantys kaltinimai dėl pasiklausymų atitraukia jį nuo darbo. Jis neigia ką nors žinojęs apie pasiklausymus, kai 2003-2007 metais buvo "NoW" redaktorius.

Taip pat penktadienį dėl įtarimų korupcija buvo areštuotas ir buvęs "NoW" karališkosios šeimos reikalų redaktorius 53 metų Clive'as Goodmanas, jau kalėjęs 2007-aisiais, bei dar vienas 63 metų vyras Saryje. Visi trys paleisti už užstatą iki spalio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"