TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Išsiaiškino, dėl ko sudužo „Malaysia Airlines“ lėktuvas

2014 09 09 13:03
AFP/Scanpix nuotrauka

Olandų tyrėjų komanda, tirianti „Malaysia Airlines“ lėktuvo numušimą rytinėje Ukrainoje, savo preliminarioje ataskaitoje nurodo, jog katastrofą tikriausiai sukėlė tai, kad į reisu MH17 skridusį lėktuvą pataikė daug dideliu greičiu lėkusių objektų iš išorės, dėl kurių jis dar ore suiro į gabalus.

„Pakenkimai, matomi lėktuvo priekinėje dalyje, regis, rodo, kad į lėktuvą prasiskverbė daug didelės energijos objektų iš lėktuvo išorės“, – sakoma preliminarioje ataskaitoje dėl šios katastrofos, per kurią žuvo 193 Olandijos piliečiai.

„Tikėtina, kad šie pakenkimai sukėlė lėktuvo struktūrinio vientisumo praradimą ir nulėmė (lėktuvo) suirimą ore skrydžio metu“, - pažymima joje.

Preliminarioje ataskaitoje, kurią antradienį paskelbė Olandijos saugumo valdyba (OVV), nesakoma, kad tą „Boeing 777“ numušė raketa „žemė-oras“, bet joje pateikiamos išvados tikriausiai rodo, kad galėjo būti būtent taip.

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ „Boeing 777“ liepos 17 dieną sprogo virš separatistų kontroliuojamos teritorijos konflikto krečiamoje Rytų Ukrainoje, pakeliui iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą. Iš viso per šią katastrofą žuvo 298 keleiviai ir įgulos nariai.

Vakarų šalys kaltina Rusijos remiamus separatistus, jog jie numušė MH17 lainerį Maskvos parūpinta raketa „žemė-oras“, o Maskva tuo tarpu kaltina ukrainiečių pajėgas.

„Nebuvo jokių techninių problemų“

Ataskaitoje, kuri buvo paskelbta praėjus beveik dviem mėnesiams po katastrofos, taip pat sakoma, kad tas „Boeing 777-200“ buvo tinkamas saugiai skristi, kai pakilo iš Amsterdamo, ir kad jo įgula buvo „kvalifikuota ir patyrusi“.

„Nebuvo jokių techninių problemų“, – nurodoma 34 puslapių ataskaitoje.

Joje sakoma, jog tai, kad į lėktuvą pataikė dideliu greičiu lėkę objektai, „paaiškina staigų duomenų registravimo savirašiuose nutrūkimą, tuo pačiu metu (įvykusį) kontaktų su skrydžių kontrolieriais praradimą ir lėktuvo dingimą iš radiolokatorių (ekranų).“

OVV vadovauja tarptautiniam tyrimui dėl katastrofos priežasties. Galutinės jos ataskaitos nesitikima iki 2015 metų vidurio.

„Pradiniai tyrimo rezultatai rodo išorinės (reisu) MH17 (skridusio lėktuvo) sudužimo priežasties link, – sakoma OVV pirmininko Tjibbe Joustros (Tibės Jaustros) pareiškime. – Bus būtinas tolesnis tyrimas priežasčiai tiksliau nustatyti. Saugumo valdyba mano, kad ateityje tyrimui bus prieinami papildomi įrodymai.“

Dėl tebesitęsiančio prorusiškų separatistų ir ukrainiečių pajėgų konflikto OVV tyrėjai nesilankė laukuose, kuriuose nukrito lėktuvo nuolaužos. Tai tikriausiai prisidėjo prie atsargumo, su kuriuo OVV įvertino katastrofą.

Tyrimas tęsiasi

„Detalus struktūrinių pakenkimų tyrimas tęsiasi, – sakoma ataskaitoje. – Bus atlikta teismo ekspertizė, jei nuolaužas bus galima išvežti.“

Kol kas tyrėjai analizavo katastrofos vietos nuotraukas, radiolokatorių duomenis ir informaciją, išgautą iš numušto lėktuvo juodųjų dėžių, kurių viena įrašė pokalbius pilotų kabinoje, o kita – skrydžio duomenis. Visa tai rodo, kad nebuvo jokio techninio gedimo, dėl kurio lėktuvas galėjo suirti.

Pokalbių pilotų kabinoje juodoji dėžė neatskleidė „jokių techninių gedimų ar nepaprastosios situacijos ženklų“, nurodė OVV. „Nesigirdėjo ir jokių perspėjamųjų tonų pilotų kabinoje, kurie būtų galėję rodyti technines problemas“, – sakoma ataskaitoje.

Neoficialiai pripažino atsakomybę

Ukrainos prorusiški separatistai oficialiai neigia numušę lėktuvą, bet neoficialiai vienas sukilėlių aukšto rango lyderis pripažino atsakomybę už tą raketinį smūgį.

Vos trys valandos prieš tai, kai lėktuvas buvo numuštas virš separatistų kontroliuojamos teritorijos Rytų Ukrainoje, „Associated Press“ pranešė apie raketinės sistemos „Buk M-1“ – tanko dydžio mašinos su keturiomis raketomis „žemė-oras“ – važiavimą per separatistų kontroliuojamą Snižnės miestą netoli katastrofos vietos.

Vienas sukilėlių aukšto rango karininkas po katastrofos interviu AP sakė, kad lėktuvą numušė mišri sukilėlių ir rusų kariškių komanda, kuri manė, kad taikosi į ukrainiečių kariškių lėktuvą.

Ukrainos vyriausybės paskelbti perimti telefoniniai pokalbiai tarp separatistų paremia tokią įvykių versiją.

Tuose įrašuose girdisi, kaip pirmieji sukilėliai, pasiekę katastrofos vietą, keikiasi pamatę lavonus ir „Malaysia Airlines“ ženklus.

Nyderlandų tyrėjai grįžo į Hagą iš Ukrainos rugpjūčio pradžioje, taip ir nesugebėję aplankyti katastrofos vietos Donecko regione – dėl pablogėjusios saugumo padėties. Tačiau incidento vietą tuojau po lėktuvo sudužimo aplankė Ukrainos aviacijos katastrofų ekspertai, dabar priklausantys OVV komandai, kuri rėmėsi jų pateikta informacija.

Netrukus po katastrofos teismo medicinos ekspertai nuvyko į lėktuvo sudužimo vietą paimti palaikų ir jų dalių, bet palaikų paieškos rugpjūčio pradžioje taip pat buvo nutrauktos dėl tose apylinkėse vykusių įnirtingų susirėmimų.

Kol kas yra identifikuotos 193 aukos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"