TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Įvykus nelaimei į gatves išėjo mašinistai

2010 02 17 0:00
Gelbėtojų komandos nelaimės vietoje dirbo ir antrą dieną.
AFP/Scanpix nuotrauka

Belgijos traukinių mašinistai, protestuodami prieš blogas darbo sąlygas, kai susidūrus dviem traukiniams žuvo 18 žmonių, pradėjo spontanišką streiką.

Belgijos nacionalinė geležinkelių kompanija SNCB pranešė, kad prie staiga organizuoto streiko noriai prisidėjo dauguma geležinkelio darbuotojų. Tai reiškia, jog šalyje, kurioje ir taip sutrikdytas traukinių eismas, dar padaugės atšauktų ar vėluojančių reisų. Kompanijos pranešime teigiama, kad prireiks mažiausiai trijų dienų, kol vėl įsivyraus tvarka. Nors geležinkelininkų profsąjungos šios akcijos nepalaiko, jos pareiškė suprantančios mašinistų padėtį. Kol kas pranešama, kad vienas iš dviejų traukinių mašinistų išgyveno, tačiau jo būklė itin sunki. Geležinkelių darbuotojai skundžiasi blogomis darbo sąlygomis ir pernelyg dideliu darbo krūviu.

Antrą dieną keleivių maršrutu Jungtinė Karalystė-Briuselis neveža ir tarptautinis vežėjas "Eurostar". Savo tinklalapyje kompanija žmonėms pataria kol kas atidėti keliones į Briuselį. "Eurostar" žada, kad tie, kurie jau nusipirko bilietus, galės juos pakeisti į vėlesnius reisus arba susigrąžinti pinigus.

Vakar nelaimės vietoje vis dar dirbo gelbėtojai ir tebeieškojo tarp sudaužytų vagonų įstrigusių kūnų. Pareigūnai jau pradėjo tyrimą. Per jį bus siekiama nustatyti, kokios nelaimės priežastys. Įtariama, kad susidūrimas įvyko ir dėl vieno mašinisto, pražiopsojusio važiuoti draudžiantį ženklą, klaidos. Be to, vienas traukinių neturėjo specialios sistemos, automatiškai sustabdančios vagonus prie ženklo "Stop".

Pirmadienio rytą traukiniai, vežę apie 300 keleivių, nestipriai susidūrė maždaug už 15 kilometrų nuo Briuselio. Per avariją nuo bėgių nuriedėjo keletas vagonų, vienas jų pakilo į viršų ir nutraukė elektros laidus. Manoma, kad žuvo 18 žmonių, tačiau aukų gali padaugėti. 11 iš 95 sužeistųjų, atsidūrusių ligoninėse, būklė ypač sunki. Liudininkų teigimu, keleiviai buvo "nublokšti lyg kėgliai".

"Tai buvo didžiulis smūgis, žiaurus susidūrimas visiškai nestabdant. Ir tada prasidėjo chaosas. Mūsų vagone sėdėję žmonės susižeidė kojas ar galvą, bet gana lengvai. Kai išlipome iš traukinio, išvydome sutraiškytus vagonus. Mačiau labai daug rimtai sužeistų keleivių, vieną bekojį kūną, numestą ant bėgių. Antrasis vagonas buvo apvirtęs, o pirmasis - visiškai sudaužytas. Baisu, tai atrodė lyg skerdynės, o žmonės šaukė iš nuolaužų", - pasakojo 40-metė greitojo traukinio keleivė Patricia Lallemand.

Priemiestiniu traukiniu važiavęs jaunuolis kalbėjo: "Staiga išgirdau garsų smūgį ir buvau nesviestas į priekį. Susitrenkiau galvą į priešais buvusią sėdynę. Visi išsigando, ėmė šaukti ir verkti. Kituose vagonuose išdužo langai, kai kur buvo nuplėštos durys. Daug keleivių šaukėsi pagalbos. Išvydau suplėšytą kūną ir kitą žmogų, įstrigusį po vienu iš vagonų. Jie atrodė labai sunkiai sužeisti, bet mačiau, kaip judino pirštus. Man labai pasisekė, kad išgyvenau ir susitrenkiau tik galvą."

Tai pirmas rimtas incidentas Belgijoje po 2001 metų kovo 28 dienos nelaimės, kai perpildytam traukiniui susidūrus su tuščiu traukiniu, riedančiu ne tais bėgiais, žuvo aštuoni žmonės. Pati skaudžiausia tragedija Europos geležinkelių istorijoje įvyko 1998-aisiais Vokietijoje, šalia Ešedės miesto. Tuomet pakrypus ratui ir traukiniui nuriedėjus nuo bėgių žuvo maždaug 100 žmonių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"