TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kainos veja iš automobilių

2011 07 18 0:00
Ir britams benzinas tampa vis sunkiau įkandamas.
LŽ archyvo nuotrauka

Brangus benzinas verčia britus persėsti iš savo automobilių į viešąjį transportą. Tačiau ne visi gyventojai gali keisti gyvenimo būdą. Didelės degalų kainos stabdys ir šalies ekonomikos atsigavimą.

Degalų kainos verčia Didžiosios Britanijos gyventojus keisti įpročius. Per pastaruosius 12 mėnesių 1,3 mln. šalies gyventojų atsisakė asmeninio transporto, 16,5 mln. ėmė mažiau važinėti savo automobiliais. Ekonomistai baiminasi, kad didelės kainos gali trukdyti ekonomikos atsigavimui.

Pernai vidutiniškai vienas britas išleido benzinui 1,72 tūkst. svarų (maždaug 6,8 tūkst. litų) - beveik trečdaliu daugiau nei ankstesniais metais. Vidutinė litro benzino kaina Didžiojoje Britanijoje dabar yra 1,36 svaro (daugiau nei 5 litai). Per mėnesį benzinas pabrango maždaug 25 pensais. Galbūt pabrangimas nebūtų taip jaučiamas, bet padidėjo ir maisto kainos bei mokesčių našta. Kad kaip nors sutaupytų, didelė dalis vairuotojų prisipila nepilną baką, 26 proc. perėjo prie pigesnių degalų rūšių, 10 proc. pakeitė automobilį į taupesnį modelį.

Be to, pirmą kartą Didžiojoje Britanijoje važiuoti traukiniu tapo pigiau nei savo transportu. Todėl manoma, kad britams atsisakant automobilių, mažiau pirkėjų sulauks didieji prekybos centrai. Brangus benzinas automatiškai sumažina namų ūkių turimas lėšas, kurias žmonės išleistų kitiems dalykams, pavyzdžiui, drabužiams.

Ne visi gali persėsti iš savo automobilių į viešąjį transportą.

Labiausiai nukentės provincijoje gyvenantys britai, nes jie kur kas labiau nei miestų gyventojai priklausomi nuo savo mašinų. Maždaug 30 proc. kaimo gyventojų namai yra pernelyg toli nuo viešojo transporto stotelių. Jau dabar trečdalis vairuotojų atsisakė kelionių pas gimines, 10 proc. nebegali vežioti į mokyklas vaikų, 7 proc. nebevažiuoja automobiliu į darbą, 4 proc. nebevyksta apsipirkti. Ekonomistai sako: tai blogas ženklas Britanijos ekonomikai, didelės degalų kainos tikriausiai stabdys ekonomikos augimą.

Kovą Didžiosios Britanijos finansų ministras George'as Osborne'as paskelbė, kad 1 pensu už litrą mažinamas degalų mokestis. Paskui valdžia atšaukė balandį planuotą to paties mokesčio didinimą 5 pensais. Tai turėjo leisti namų ūkiams sutaupyti nemažas sumas, bet norimo rezultato šios priemonės nedavė. Sudarydama 2011 metų biudžetą koalicinė vyriausybė sumažino muitą degalams, kad kaip nors padėtų vartotojams, bet naftos kainoms augant nauda iš to irgi buvo menka.

Didžiosios Britanijos biudžeto deficitas - 9,8 proc. bendrojo vidaus produkto. Didesnis Europoje tik Graikijos ir Airijos. Apklausos rodo, kad 82 proc. britų linkę pripažinti, kad susiklosčius tokiai padėčiai griežtos taupymo priemonės neišvengiamos, bet net du trečdaliai mano, jog vyriausybė pernelyg uoliai imasi jas įgyvendinti. Pirmą šių metų ketvirtį Didžiosios Britanijos ekonomika augo tik 0,5 proc., o namų ūkių išlaidos buvo mažiausios per tris dešimtmečius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"