TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kapitonas padarė klaidų

2012 01 17 5:00

Žmogiškoji klaida pražudė milžinišką kruizinį laivą - jis po truputį grimzta gilyn prie Italijos krantų. Dėl to kaltinamas kapitonas, nesilaikęs standartinių procedūrų.

Žmogus raižo jūras nuo priešistorinių laikų, o navigacijos menas vis tobulėja. Laivai evoliucionavo nuo senovės burlaivių iki šiuolaikinių lainerių. Bet tik pastaruoju metu pradėti statyti laivai, visiškai nepanašūs į jokius kitus. Jie stūkso virš vandens it išdidūs dangoraižiai ir yra žmonių knibždantys miestai vidury bangų.

Vienas toks jūrų milžinas, iš tų sunkiai įsivaizduojamų gabaritų laivų, kokie statomi mūsų laikais, tikras plaukiojantis dangoraižis, sudužo prie Džilijo salos. Tai nutiko naktį, kai jūra buvo ramutėlė. Todėl mums, neišmanėliams, kyla klausimas: ar saugūs yra šie plaukiojantys miestai, ypač blogomis oro sąlygomis?

Iš tiesų per štormą kyla nedidelių sunkumų siekiant išlaikyti kursą, bet pakanka sumažinti greitį, ir problema išspręsta. Tad kodėl "Costa Concordia" esant puikiam orui užplaukė ant rifo, pasviro ir nuskendo? Tai svarbiausias klausimas, neduodantis ramybės visiems.

Katastrofa sudavė didžiausią smūgį laivą valdančiai kompanijai (lainerio praradimas ir kompensacijos keleiviams gali atsieiti iki 1,5 mlrd. eurų) ir apskritai visai kruizų pramonei.

Ką jau kalbėti apie tai, kad ji pareikalavo aukų.

Gali išsilieti degalai

Praėjus 48 valandoms po nelaimės žuvusiųjų skaičius pasiekė 6, dingusiais laikoma 14 žmonių. Sekmadienio vakarą Italijos pakrančių apsaugos narai, tikrinantys panirusią laivo "Costa Concordia" dalį, aptiko du žuvusius pagyvenusius vyrus su gelbėjimosi liemenėmis. Narai, kuriems tenka dirbti tamsiame ir šaltame vandenyje, skenduolius surado susirinkimo nelaimės atveju vietoje, netoli restorano. Jame keleiviai vakarieniavo, kai laivas netoli Toskanos krantų vėlai penktadienį užplaukė ant povandeninės uolos ir apvirto. "Costa Concordia" plaukė daugiau kaip 4,2 tūkst. žmonių.

Kad ištrauktų skenduolius, narai turėjo nuimti gelbėjimosi liemenes, kitaip bangos juos galėjo nunešti. Pirmadienį prieš pat aušrą viename laivo koridoriuje buvo aptiktas dar vienas žuvęs suaugęs keleivis. Jis taip pat vilkėjo gelbėjimosi liemenę. Prieš tai, sekmadienį, iš neužlietos laivo dalies buvo išgelbėti trys gyvieji. "Viliamės, kad galėjo susidaryti kokia nors oro kišenė ir žmonės joje liko gyvi", - kalbėjo pakrančių apsaugos pareigūnas Cosimo Nicastro.

Vėliau dėl nepalankių oro sąlygų paieška buvo laikinai sustabdyta. Narams tenka dirbti labai sunkiomis sąlygomis, jiems reikia apžiūrėti šimtus kajučių ir įvairių kitų patalpų bei denių. O pats 290 metrų ilgio laivas, kaip akivaizdžiai matyti, paniro dar giliau į vandenį. Jo korpuse žioji didžiulė skylė, kurią pramušė uolos.

Italijos aplinkos ministras Corrado Clini perspėjo, jog yra didžiulis pavojus, kad iš laivo rezervuarų išsilies dyzelinas. Šie sunkūs degalai dali nusėsti į dugną, o tai, ministro žodžiais, būtų katastrofiška. Todėl dyzelinas turi būti kuo greičiau išpumpuotas. Kol kas jokių taršos požymių nepastebėta. 2300 tonų degalų laikoma 17 dvigubų talpyklų ir dar keturiuose rezervuaruose.

Rimta žmogiškoji klaida

Kompanijos "Costa Cruises", kuriai priklauso sudužęs laivas, vienas vadovų pareiškė, kad kapitonas, beje, šeštadienį suimtas, "nepateisinamai ir be leidimo" nukrypo nuo kurso.

"Kompanija suteiks visą reikiamą pagalbą kapitonui, bet mes turime pripažinti faktus ir negalime paneigti žmogiškosios klaidos", - sakė "Costa Cruises" vykdomasis direktorius Pieras Luigi Foschi per emocingą spaudos konferenciją Genujoje, kur įsikūrusi bendrovė. Jo žodžiais, kompanijos laivų maršrutai yra programuojami, o nukrypus nuo kurso suskamba aliarmo signalas. Šis maršrutas buvo nustatytas tinkamai, todėl tai, kad laivas nukrypo nuo kurso, lėmė tik kapitono manevrai, kurių niekas nei leido, nei patvirtino, apie juos kompanija nežinojo. P.L.Foschi nurodė, jog laivas buvo nuolat tikrinamas, paskutinė nuodugni patikra atlikta lapkritį. Laive buvo visko, ko gali prireikti nelaimės atveju: gelbėjimosi liemenių, gelbėjimosi valčių, medikamentų ir kitko.

Kompanija jau anksčiau skelbė, kad kapitonas Francesco Schettino per arti priplaukė prie sausumos, o Italijos spauda spėliojo, kad jis norėjo parodyti kruizinį laivą Džilijo gyventojams ir pasveikinti juos sirena. Esą tai sena tradicija, atsiradusi vienam pareigūnui šitaip sveikinant saloje gyvenančią žmoną. Sakoma, kad ir dabar kai kas panašiai norėjo pasveikinti draugą. Todėl "Costa Concordia" pernelyg priartėjo prie kranto ir atsitrenkė į rifus, gerai žinomus vietos gyventojams. Šie stebėjosi, kad niekada neregėjo taip arti priplaukusio laivo.

52-ejų kapitonas F.Schettino dirbo kompanijoje 11 metų. Karjerą joje pradėjo 2002-aisiais kaip pareigūnas, atsakingas už saugumą. 2006 metais tapo kapitonu, prieš tai dar padirbęs antruoju kapitonu. Jis, kaip ir visi kompanijos laivyno kapitonai, dalyvavo mokymuose ir perėjo visus reikalingus patikrinimus.

F.Schettino neigia padaręs ką nors neleistina, tikina, kad uolos, į kurias atsitrenkė laivas, nebuvo pažymėtos navigacijos žemėlapyje. "Po laivu turėjo būti gilus vanduo, - aiškino jis Italijos televizijai. - Mes buvome maždaug už 300 metrų nuo uolų. Į nieką neturėjome atsitrenkti."

Kapitonas taip pat sulaukė kaltinimų, kad paliko laivą su pirmaisiais keleiviais, nelaukdamas, kol bus išgelbėti visi žmonės. Už tai jam gali būti skirta laisvės atėmimo bausmė iki 12 metų. Vienas pakrančių apsaugos pareigūnas teigė, jog F.Schettino neklausė raginimų grįžti į laivą, iš kurio karštligiškai bėgo panikos apimti keleiviai. Dėl to, kad laivas buvo apvirtęs, jie negalėjo pasinaudoti gelbėjimosi valtimis.

Italijos gynybos ministras Gianpaolo Di Paola, jūrų admirolas, pareiškė, kad katastrofos nesukėlė natūralūs ar techniniai veiksniai - tai buvo žmogaus klaida, ir ji turėjo dramatiškų bei tragiškų padarinių.

Blogas ženklas

Tikriausiai tai blogas ženklas, bet paaiškėjo, kad šį jūrų milžiną krikštijo supermanekenė Eva Herzigova ir jau 2006 metais, kai "Costa Concordia" buvo nuleistas į vandenį, išpranašavo nelaimę. Pasirodo, čekų gražuolei nepavyko sudaužyti į prabangaus lainerio korpusą paleisto butelio šampano. O jūrininkai sako, kad nesudužęs butelis pranašauja laivui blogą lemtį...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"