TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kas ką įveiks - mobilusis ryšys prieš "Skype"

2013 07 24 6:00
"Skype" darosi vis populiaresnis.
Skype.com nuotrauka

Rusijoje mobiliojo ryšio operatoriai patyrė taktinį pralaimėjimą kovodami su vis labiau populiarėjančiu "Skype". Tačiau ekspertai mano, kad mūšis dar tik prasideda.

Aiškindamas priimtą sprendimą Rusijos mobiliojo ryšio MTS viceprezidentas korporacijų ir teisės klausimams Ruslanas Ibragimovas sako, kad "Skype" konkuruoja su mobiliojo ryšio operatoriais nemokamai naudodamasis duomenų perdavimo linijomis, į kurias operatoriai investuoja daug lėšų. Vis dažniau gyventojai į savo mobiliuosius telefonus įdeda nemokamus duomenų keitimosi serverius (tai iš esmės tas pats "Skype", jo analogas "Viber" arba "WhatsApp"), per juos kiekvieną dieną pasaulyje perduodama beveik 27 mlrd. tekstinių pranešimų. Tačiau jie moka tik už naudojimąsi internetu, todėl mobiliojo ryšio operatoriai praranda pajamų šaltinį. Būtent dėl to bendrovės "Vympelkom", kuriai priklauso "Biline", duomenų srautas per metus išaugo 72 proc., o pajamos - tik 31 procentu. Mobiliuoju ryšiu perduotų duomenų apimtis padidėjo net 200 proc., pajamos - vos 37 procentais.

Partizaninis išpuolis

"Mobiliojo ryšio operatorių veiksmai - tarsi partizanų išpuolis, bandymas suvaldyti OTT (over the top) paslaugas", - taip susidariusią padėtį apibūdina bendrovės "Mobile Research Group" analitikas Eldaras Murtazinas.

Dažnai manoma, kad kreipimasis į valstybines struktūras siekiat paveikti kurį nors rinkos žaidėją - nepopuliarus veiksmas, kurį vargiai supras ir paprasti vartotojai. Tačiau mobiliojo ryšio operatorių veiksmuose yra ir racionalumo grūdas, nes visiems paslaugų teikėjams turi būti sudarytos vienodos sąlygos. "Jei yra ryšio standartai, jie turi būti taikomi visiems", - pabrėžė E.Murtazinas.

Kiti Rusijos operatoriai, nors formaliai neprisidėjo prie mobiliojo ryšių paslaugos teikėjų kreipimosi, palaiko jų argumentus, nes jei privaloma laikytis griežtų taisyklių, kodėl to paties neprivalo daryti ir OTT paslaugų teikėjai.

"Komunikacinių interneto paslaugų operatoriai teikia balso sujungimo paslaugas, siunčia trumpąsias žinutes - iš esmės teikia ryšio paslaugas. Tačiau tokiems interneto paslaugų teikėjams negalioja reikalavimas užtikrinti vartotojų duomenų apsaugą, todėl atsiranda neapibrėžtumo kalbant apie vartotojų teisių gynimą", - aiškino "Mobile Research Group" atstovė Julija Dorožina.

Pasikėsinimas į tai, kas šventa

Tačiau taip kalbėdami Rusijos mobiliojo ryšio operatoriai gudrauja bent dviem atvejais. Pirmiausia, kol kas už OTT paslaugas gaunamos pajamos labai menkos, todėl kalbos apie jų patiriamus didelius nuostolius - smarkiai perdėtos. Bendrovės "J'son & Partners" duomenimis, už tai gautos pajamos sudaro vos 1-2 procentus. Tačiau šis sektorius tikrai sparčiai auga, todėl mobiliojo ryšio operatoriai iš anksto bando apsisaugoti. Antra, kaip sako minėtos bendrovės direktorius Sergejus Šavkunovas, Rusijos fiksuoto ir mobiliojo plačiajuosčio interneto operatoriai elgiasi nelogiškai. "Didžioji plačiajuosčių paslaugų dalis tėra prieiga prie interneto. Būtent už tai vartotojai turi susimokėti. Niekas nesipiktina, kad jų vartotojai naudojasi prieiga prie interneto bei socialinių tinklų. Tiesiog tapo normalu, kad tai turi būti nemokama. Kita problemos dalis - stipri tarpusavio konkurencija, kova su pačiais ryšio operatoriais, nes buvo sumažintos kainos už naudojimąsi internetu. Tačiau dėl to OTT paslaugų teikėjai nekalti. Jie tik naudojasi rinkoje susidariusia padėtimi. Pasipiktinimą, matyt, kelia, kad OTT paslaugų teikėjai ėmė kėsintis į tai, kas švenčiausia, - balso ir pranešimų perdavimo paslaugas, kurios ir yra pagrindinis mobiliojo ryšio operatorių pajamų šaltinis", - aiškino S.Šavkunovas.

Nugalėti arba vadovauti

Kadangi OTT paslaugų rinka tik augs, mobiliojo ryšio operatoriai nepraleis progos ją paveikti. Klausimas - kokiu būdu jie tai darys. "Sakoma, kad jei negali ko nors įveikti, reikia imti tam vadovauti. Man atrodo, kad operatoriai turėtų pateikti savų programų arba imti vadovauti tam pačiam "Skype", - sako E.Murtazinas.

Iš tiesų tai jau ir vyksta, nes Jungtinėse Valstijose mobiliojo ryšio operatoriai dalijasi pajamomis su "Google". Be to, jie galėtų patys plėtoti OTT paslaugas, šiuo atveju tiesiogiai kontaktuodami su abonentais - tai būtų pranašumas.

BBC Russian, LŽ

Maketuoti atskirai:

* OTT teikia tokias pat paslaugas kaip "Skype", 'Viber", "WhatsApp", "Google", "Talk", perduodamas vaizdo arba garso signalą.

* 2013 metų pirmą ketvirtį Rusijoje mobiliuoju telefonu naudojosi 130,4 mln. abonentų, beveik 18 proc. iš jų naudojosi ir "Skype".

* Praėjusių metų rugpjūtį atliktas tyrimas parodė, kad milijoniniuose šalies miestuose 20 proc. gyventojų kasdien naudojasi internetu.

* Pretenzijas dėl naudojimosi "Skype" mobiliojo ryšio operatoriai reiškia tik Rusijoje ir Prancūzijoje. Šį kovą Prancūzijoje telekomunikacijų rinkos reguliatorius kreipėsi į prokuratūrą reikalaudamas ištirti "Skype" veiklą, tačiau atsakymo, ar tai bus padaryta, negavo iki šiol.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"